اجتماعی

جولان آلاینده‌ها در تهران به وقت بامداد

تهران در چهار ماهه اول سال 1401، 62 روز آلودگی هوا را تجربه کرد. مدیرعامل شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران علت آلودگی هوای تهران در اوایل صبح دو روز گذشته را ناشی از وزش باد شدید و ورود گرد و خاک به پایتخت عنوان کرد.

به گزارش سلام آنلاین. تهران در سه ماهه اول سال 1401 شاهد انواع آلودگی هوا بود. از آلودگی در شرایط نامناسب برای گروه های آسیب پذیر تا آلودگی در شرایط خطرناک، تهرانی ها نفس کشیدند. پایتخت از اول فروردین تا چهارم مرداد امسال 62 روز آلودگی هوا را تجربه کرد. مردم 53 روز بدی هوا برای گروه آسیب پذیر، 6 روز ناسالم، یک روز ناسالم و دو روز خطرناک را در تهران تجربه کردند.

دو روز تنفس خطرناک را در پایتخت تجربه کنید

هوای تهران در چهار ماه گذشته دو روز 30 فروردین و 13 خرداد تصادف را تجربه کرده است. شاخص آلایندگی ذرات معلق در هر دو روز کمتر از 10 میلی متر بود و به ترتیب به 332 و 435 رسید.

جولان صبح تهران را آلوده می کند

تهران 12 خرداد 1401

روز بد آلودگی هوای تهران

آلودگی هوا حتی در تابستان هم تهرانی ها را رها نکرد و در 22 تیرماه کیفیت هوای پایتخت به 261 رسید و با شاخص آلودگی ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در وضعیت نامناسبی قرار داشت.

شش روز بوی بد دهان تهرانی ها

در اولین ماه بهار، 29 فروردین، آلودگی هوا به 190 رسید و با شاخص تعلیق ذرات معلق کمتر از 10 میکرون، وضعیت نامناسبی برای همه داشت. تهران در هجدهم دومین ماه بهار آلودگی را در شرایط نامساعدی برای همگان تجربه کرد که شاخص آلودگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 156 رسید. روز بیست و هفتم ماه جاری هوای تهران دوباره برای همه در وضعیت بدی قرار گرفت اما این بار ذرات معلق کمتر از 10 میکرون بود که 163 هوای تهران را آلوده کرد.

در اولین ماه های تابستان وزش باد در پایتخت سه بار با شرایط بد برای همه مواجه می شود. در 21 تیرماه، شاخص آلودگی ذرات کمتر از 10 میکرون به 174 رسید و در 25 و 31 تیرماه بود که شاخص آلودگی به ازن تغییر کرد و به ترتیب به 162 و 161 رسید.

جولان صبح تهران را آلوده می کند

تهران 28 اردیبهشت 1401

53 روز بادهای بد برای گروه های حساس پایتخت را تجربه کنید

در این چهار ماه هوای پایتخت در 53 روز برای اقشار آسیب پذیر وضعیت نامناسبی داشت، تنها یک روز شاخص آلودگی ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و در 52 روز دیگر شاخص آلودگی ازن و معلق بود. ذرات. کمتر از 2.5 میکرون

جولان صبح تهران را آلوده می کند

تهران ۱۴ تیر ۱۴۰۱

در این شرایط تهران در ماه‌های اخیر سطح پایینی از آلودگی را تجربه کرده و در روزهای اخیر غلظت آلاینده‌ها دوباره برای چند ساعت افزایش یافته است.

سید محمدمهدی میرزایی قمی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با توجه به دلایل افزایش غلظت ذرات معلق در روزهای اخیر، تصریح کرد: معمولا ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با بالا آمدن گرد و غبار افزایش می یابد. ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون نیز می توانند منشأ طبیعی داشته باشند، مانند گرد و غبار یا مواد انسان زا، مانند ترافیک و آلاینده های اولیه و ثانویه وسایل نقلیه.

وی افزود: معمولاً در فصول گرم سال به ویژه امسال که گرد و غبار بیشتری داریم، شاخص آلودگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است.

میرزایی قمی با بیان اینکه ذرات معلق کمتر از 10 میکرون خاطرنشان کرد: ذرات معلق کمتر از 10 میکرون منشاء طبیعی بیشتری دارند و حد استاندارد آنها بالاتر از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است. از نظر غلظت، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون همیشه کمتر از ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون هستند زیرا در واقع بخشی از آن هستند.

وی به حد استاندارد ذرات معلق اشاره کرد و گفت: استاندارد روزانه ذرات معلق کمتر از 10 میکروگرم 254 میکروگرم بر متر مکعب و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکروگرم 35.4 میکروگرم بر متر مکعب است. به طور معمول احتمال عبور از ذرات معلق کمتر از 2.5 میلی متر بالاتر از شاخص مجاز است. به همین دلیل شاخص آلودگی شهری ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در سال است، زیرا محدودیت های استاندارد سختی برای آن در نظر گرفته شده است، زیرا کوچک ترین اندازه آن می تواند آسیب بیشتری به بدن انسان وارد کند.

میرزایی قمی افزود: گاهی اوقات غلظت آلاینده ها توسط هر دو ذره معلق افزایش می یابد، اما به دلیل محدودیت استاندارد دقیق ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، آلاینده ها به آلاینده شاخص تبدیل می شوند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در تشریح افزایش آلودگی هوا در آخرین بامداد تهران گفت: با وزش باد شدید غلظت زیادی از ذرات معلق وارد شهر کوچک می شود بیش از 2.5 میکرون نیز موجود است. ; از سوی دیگر غلظت آلاینده ها به قدری بالاست که در چند ساعت اخیر به ویژه در روزهای ابتدایی چند روز اخیر شاهد این اتفاق در تهران بوده ایم. حتی در ساعت 2 بامداد دوشنبه (3 اوت)، شاخص 357 بر حسب ذرات معلق کمتر از 2.5 میلی متر ثبت شد.

به گزارش سلام آنلاین، روز یکشنبه (دوم مرداد) شاخص آلودگی تهران کمتر از 2.5 میکرون معلق شد و به عدد 118 رسید و روز دوشنبه (12 مرداد) شاخص آلودگی به ذره ای کمتر معلق تغییر کرد.بیش از 10. میکرون و به 143 می رسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا