اجتماعی

طلسم ۱۲ ساله شکسته شد؛ دولت به تهران اتوبوس داد

سرانجام پس از 12 سال طلسم خرید اتوبوس با مجموع منابع دولتی و شهری شکسته شد و دولت سهم 80 درصدی خود را در خرید اتوبوس پرداخت کرد.

به گزارش سلام آنلاین. طبق قانون دولت موظف است 80 درصد منابع مالی خرید اتوبوس را تامین کند و شهرداری نیز تنها 20 درصد از منابع مالی خرید اتوبوس را تامین کند. اما این تکلیف قانونی برای 12 سال تمدید شد و شهردار به دلایل مختلف بدون کلاه ماند و در این مدت شهرداری توانمند مالی اتوبوس را از طلبکاران خود خریداری کرد.

اما دو روز پیش از 200 دستگاه اتوبوس جدید و 62 دستگاه اتوبوس در قالب شنبه امید و افتخار رونمایی شد. علاوه بر اهمیت ورود اتوبوس صفر کیلومتر به ناوگان. مهمتر از آن خرید اتوبوس به صورت مشارکتی بین دولت و شهر پس از سال ها دولت به تعهدات خود در خصوص پرداخت 80 درصد سهم خود در خرید اتوبوس عمل کرده است.شهرستان. اتفاق خوشایند برای تهران و خدمه اتوبوس آسیب دیده ….

مطهر محمدخانی در گفت وگو با سلام آنلاین. روز شنبه 2 مهرماه 200 اتوبوس، چند خودرو و 2000 تاکسی نوسازی شده شهر تهران وارد چرخه خدمات عمومی شدند. او گفت: افتتاحیه در روز شنبه از جهات مختلف قابل توجه است. زیرا در یک روز و در همان زمان 200 کیلومتر اتوبوس به مجموعه شهرداری اضافه می شود که حداقل در 4 یا 5 سال گذشته بی سابقه بوده است تا اتوبوس ها را شامل شود.و یک تاکسی در بسته تحویل.

مهم‌ترین نکته این است که با ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان، طلسم ۱۲ ساله شکسته شد؛ زیرا دولت با پیگیری‌های وزیر کشور و معاون جمالی‌نژاد، ۸۰ درصد خرید اتوبوس را پرداخت کرد و به همین دلیل است. تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان اضافه شده است البته تعهد دولت به تهران تحویل 900 تا 1000 اتوبوس است که 140 دستگاه اتوبوس خریداری شده از وزارت کشور دیروز به تهران تحویل داده شد و 60 دستگاه اتوبوس دیگر نیز از تهران خریداری شد. منابع تهران.

محمد خانی ورود 200 دستگاه اتوبوس را آغاز یک جاده دانست و افزود: در سال گذشته 1000 دستگاه اتوبوس تعمیر یا نوسازی شده است که ظرفیت تهران را در حمل و نقل عمومی افزایش داده است. و به 3000 اتوبوس فعال رسیدیم. گذشتیم. چرا که زمانی که تیم مدیریت شهری جدید نصب شد، تنها 1800 اتوبوس فعال داشتیم، اما اکنون با تعمیر و تعمیرات اساسی 1000 اتوبوس و ورود اتوبوس های جدید، وضعیت ناوگان بهتر شده است.

وی با بیان اینکه تهران بر اساس طرح جامع ترافیک به 8000 اتوبوس نیاز دارد، گفت: برای دستیابی به شرایط پایدار، سرمایه به 6000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد. ما با 6000 دستگاه فاصله داریم.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: از تمام ظرفیت خود برای تامین اتوبوس استفاده می کنیم و در کنار بهسازی و تعمیرات اساسی، مشارکت بخش خصوصی، بودجه وزارت کشور و … را رصد می کنیم. واردات اتوبوس برای دستیابی به شرایط پایدار در حمل و نقل عمومی و امیدواری تا پایان سال جاری اتوبوس های دیگری نیز به 3000 اتوبوس فعال پایتخت اضافه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور شهردار تهران در جلسه هیات مدیره باعث شد تا دولت به ورود اتوبوس ها به تهران توجه کند، افزود: در مجموع دولت رییسی بی نظیر است، علاقه به کمک به شهرها به ویژه شهرهای بزرگ و حضور فعال شهردار تهران در جلسه هیات مدیره می تواند نقش موثری در توجه دولت به موضوع شهرداری داشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا