اجتماعی

جزئیات پادگان های مسافت اجتماعی / تسلی برای خانواده های سرباز

در این هفته ، چند نفر از نظامیان به دستور سازمان خدمات عمومی ناجا ، همزمان با شیوع تاج ویروس در ایران و سراسر جهان ، به خدمت سربازی اعزام می شوند و نگرانی هایی را درباره سلامت سربازان و خانواده هایشان ایجاد می کنند. در همین حال ، رئیس سازمان خدمات عمومی ناجا به خانواده ها و سربازان اطمینان داد که یک معاینه درمانی و یک برنامه مسافت اجتماعی در مراکز آموزشی و پادگان ها با دقت اجرا می شود.

سردار تقی مهری در گفتگو با سلام آنلاین ، وی با اشاره به استقرار سربازان در سراسر کشور در ماه مه ، اظهار داشت: همانطور که در بالا ذکر شد ، به دلیل شیوع تاج و اعلام خبر از سوی ستاد کل نیروهای مسلح شیوع کروناویروس ، باید کلیه پرسنل نظامی تاریخی اعزام شوند. آنها در 10 مارس 1998 به یک دوره آموزشی اعزام شدند ، اما لغو و به هفته اول ماه مه امسال منتقل شدند. این در حالی است که فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی و همچنین سربازان پیام رسان سلامت تحت وزارت وزارت بهداشت ، به دلیل شیوع ویروس در تاریخ 26 آوریل احضار شده و بدون آموزش نظامی مستقیماً به مرکز پزشکی نیروهای مسلح اعزام شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در آستانه اعزام نیرو هستیم این سربازان به دو گروه تقسیم می شوند گروه اول شامل آن دسته از رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که در سال 1999 و در زمان های مختلف باید به ارتش اعزام می شدند. مانند افرادی که در ماه آوریل فراخوانده می شوند ، این افراد مستقیماً به مراکز و کلینیک های پزشکی نیروهای مسلح اعزام می شوند ، تحت آموزش قرار نمی گیرند و پس از عادی سازی شرایط ، آنها تحت آموزش های نظامی قرار می گیرند.

رئیس سازمان خدمات عمومی ناجا ادامه داد: بنابراین ، اگر این گروه از بازداشت شدگان قبلاً در سال 1999 مأموریت استقرار دیگری را دریافت کرده بودند ، آنها باید در ماه مه تحت فراخوان جدید وارد ارتش شوند و زیر نیروهای مسلح به کشور اعزام شوند. در نظر گرفته می شود اگر افراد به دلایل نامعقول تقاضای اعزام به موقع را نداشته باشند ، حضور ندارند. اما اگر غیبت آنها توجیه شود ، مشکلی نخواهند داشت ، بنابراین درخواست من ارسال این افراد در طی تماس اعلام شده به ارتش است.

مهری اضافه کرد: گروه دوم فرستاده شده در اردیبهشت ماه کسانی هستند که دارای مدرک دکترای غیر پزشکی هستند این افراد طبق دستورالعمل صادره از مرکز بهداشت امام رضا ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش اعزام می شوند.

وی با اشاره به پیش بینی تهمت های لازم برای اعزام این گروه بازداشت شده ، اظهار داشت: سربازان نقش عمده ای در توانایی های دفاعی و دفاعی ملی دارند و در این روزها که همه عناصر دولت امنیت را برای زندگی و سلامت شهروندان فراهم می کنند ، نقش سربازان غیرقابل انکار است. ایر در بسیاری از اقدامات انجام شده برای مقابله با Corona ، سربازان حضور پر رنگی داشتند ، مانند اجرای یک برنامه مسافت اجتماعی ، ضد عفونی راهروها ، امنیت و غیره. به همین دلیل لازم بود سربازان را مطابق پروتکل های بهداشتی به ارتش بفرستید.

مهری گفت: “من از نگرانی خانواده ها آگاه هستم ، اما می توانم به شما اطمینان دهم که ما نیز در مورد سلامتی این عزیزان نگرانی داریم و تمام تلاش خود را برای مراقبت از آنها انجام داده ایم.” سربازان در چندین مرحله استقرار مورد جستجو قرار می گیرند.

رئیس سازمان خدمات عمومی ناجا ادامه داد: “اولین گام جستجوی سربازان در مراکز درمانی است. با توافق با وزارت بهداشت از افراد درگیر خواسته می شود که چند روز قبل از اعزام به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه ای خود مراجعه کرده و سلامت آنها را بررسی کنند.” اگر پایگاه بهداشت وضعیت آنها را مشکوک قلمداد کند ، آنها برای معالجه نظامی ارسال نمی شوند.

وی ادامه داد: قدم بعدی ورود به مراکز آموزش است. در این حالت پزشکان تمام ورودی ها را بررسی می کنند و مظنونان را غربال می کنند. علاوه بر این ، اگر سربازان با اتوبوس به مراکز آموزش در استانهای همجوار یا شهرهای دیگر اعزام شوند ، در هنگام ورود جستجو می شوند. علاوه بر این ، به سربازان دستکش ، محلول های ضد عفونی کننده و غیره ارائه می شود.

مهری گفت: در هر یک از این مراحل ، اگر مظنون به عنوان کرونا مشخص شود ، وی قادر به ارسال نخواهد شد. “علاوه بر این اقدامات ، اتوبوس های سربازان نیز تحت تأثیر مسافت اجتماعی قرار می گیرند و یکی یکی بر روی آنها قرار می گیرند.

رئیس سازمان خدمات عمومی ناجا تأکید کرد: علاوه بر این موارد ، همه سربازان و همچنین نیروهای نظامی که پادگان را ترک کرده اند ، در هر ورودی مجدداً سلامت خود را بررسی می کنند. فاصله اجتماعی در آسایشگاه ها مشاهده شده و فاصله بین تختخواب ها به دو متر افزایش یافته است. این امر باعث کاهش تعداد سربازان مستقر در اماکن آموزشی و پادگان می شود. علاوه بر این ، مکان های اشغالی ضد عفونی می شوند. کیفیت مواد غذایی و مواد غذایی افزایش یافته است ، و آموزش در طول غربالگری ارائه می شود.

وی تأکید کرد: بنابراین ، من از خانواده ها می خواهم که نگران فرزندان خود برای گرفتن تاج نباشند و از اقدامات انجام شده اطمینان حاصل کنند که محیط پادگان ها از نظر سلامتی بهتر از مناطق و معابر خارج از شهر است.

سردار مهری با بیان اینکه تاکنون گزارشی از جان باختن سربازان به دلیل تاج دریافت نکرده ایم ، اما افزود: “یک سری مشوق ها به سربازانی که در تاج کار مشغول کار هستند ، داده می شود و این دستورات توسط فرمانده هر یگان ارائه می شود.” .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا