حوادث

مخالفت مجلس با حذف بند اعطای معافیت سربازی به مشمولان مقیم خارج

اعضای شورای اسلامی به بخشودگی مربوط به اعطای کارت معافیت سربازی در ازای دریافت 15 هزار یورو برای سربازان مقیم خارج از کشور اعتراض کردند.

به گزارش سلام آنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای ملی در جریان بررسی بند درآمدی بودجه 1401، پیشنهاد حذف بند اول بند سوم را علاوه بر تبصره دهم بودجه داد. قانون و در نهایت نمایندگان با حذف این بند مخالفت کردند.

احمد امیرآبادی در توضیح پیشنهاد. وی گفت: اولاً معافیت سربازی برای سربازان مقیم خارج از کشور مغایر اصل 110 قانون اساسی و مستلزم مجوز ستاد کل نیروهای مسلح است که ارتش و نیروهای مسلح با چنین مواردی مخالف هستند.

سیدعلی یزدیخواه با این پیشنهاد مخالف است. وی گفت: مهمتر از بحث درآمد، بحث فرهنگی است. بسیاری از ایرانیان مقیم کشور محل تولد نگران بازگشت به کشور هستند و ممکن است برای خروج دچار مشکل شوند. اکثر این افراد بالای 35 تا 40 سال سن دارند که باید این فرصت را به آنها بدهیم.

علی کریمی فیروزجایی با این پیشنهاد موافق است. او گفت: «از زمانی که این پیشنهاد در کمیسیون مشترک مطرح شد، با واکنش‌های منفی مواجه شدیم.» بسیاری از گروه‌های مختلف. برای ما دور از انصاف است که راه فراری برای اقشار ثروتمند جامعه برای فرار از قانون فراهم کنیم.» با این مصوبه صنف حق دارند چون مالکیت مالی دارند فرزندان خود را به خارج از کشور بفرستند و بعد از آن معافیت بگیرند. ما هم بر آموزش سربازان حرفه ای تاکید داریم اما با این تصمیم فقط ثروتمندان توان خرید سرباز را دارند و حقوق جامعه طبقه پایین و متوسط ​​ظلم می شود.

بر اساس ماده 3 تبصره 10 مشمولان نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل 5 سال خدمت وظیفه عمومی را انجام داده اند با رعایت اصل 110 قانون اساسی می توانند تا سقف 15000 15000 معافیت از خدمت سربازی بپردازند. برای دریافت. پذیرندگان عروسی با فرزندان مادر ایرانی از 25 درصد تخفیف برخوردار می شوند.

در نهایت نمایندگان مجلس با درخواست حذف این بند مخالفت نکردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا