اجتماعی

تولید ۳۰ درصد گوشت قرمز تهران توسط عشایر استان/ اختصاص تسهیلات و نهاده دامی مدت‌دار به عشایر

مدیر امور عشایری استان تهران توزیع دام بلندمدت و مواد ارزان قیمت را در راستای تقویت اقتصادی جوامع عشایری از اهداف دولت سیزدهم برای جوامع بهره وری عشایری عنوان کرد.

فرشید ذبیحی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در تشریح نقش شجره نامه در تولید شهر تهران و روند حمایت از این گروه گفت: جامعه سه هزار خانواری در تهران حدود 30 درصد جمعیت پایتخت تولید کننده گوشت قرمز هستند و این نشان دهنده تاثیر این لایه ها در تولید استانی.

وی افزود: توزیع دام بلندمدت و تجهیزات ارزان قیمت در راستای تقویت اقتصاد جوامع عشایری از اهداف دولت سیزدهم برای جامعه دامپروری است. در استان تهران تجهیزات ارزان قیمت در بسیاری از بخش ها در اختیار عشایر قرار می گیرد که قطعا بهره وری جامعه عشایری را افزایش می دهد.

وی افزود: هر چادر عشایری نمادی از کارگاه تولیدی است که جلسه شورای عشایری استان با حضور استاندار و مدیر اجرایی استان برگزار می شود. در دهه فجر امسال پنج طرح عشایری با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: با افتتاح این پروژه ها 755 خانوار عشایری از ساخت امکانات خدماتی و رفاهی بهره مند شده اند. این کشور 14 میلیون و 315 هزار نفر جمعیت ساکن استان تهران دارد و طبق آمار مرکز آمار ایران، جمعیت ایل در استان طی 40 سال گذشته ثبات نسبی داشته است و دلیل آن ظرفیت علفزارها است. در دسترس نیست. به جمعیت بیشتر پاسخ دهید.

ذبیحی گفت: نقش این نژاد در تولیدات استانی مهم است و در واقع جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از 67 هزار تن شیر، پروتئین، محصولات دامی و کشاورزی تولید کرده است. نژاد تهران با 700 هزار راس سر سبک تولید کننده گوشت قرمز است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا