اجتماعی

توجه دولت سیزدهم به کاهش “کودک همسری”/لزوم شناخت ماهیت طوایفی که کودک همسری در آنها رواج دارد

دبیرکل حقوق کودکان یونسکو ، رئیس حقوق بشر ، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی ، بر لزوم توجه دولت سیزدهم به موضوع ازدواج کودکان تأکید کرد. سیاست های اقتصاد کلان در نتیجه اقدامات دولت ، وزارتخانه های مختلف نیز می توانند اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام دهند.

تینا سادات قاضی در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی با بیان اینکه می توان برای تسهیل ازدواج و در عین حال جلوگیری از ازدواج کودک پیشنهادهای زیادی ارائه داد ، گفت: “اول ، رویکردهای تقنینی و حکومتی باید مبتنی بر کاهش ازدواج ها باشد.” در مواردی که چنین نیست و می بینیم که حتی به دختران زیر 23 سال نیز وام بیشتری بدون هیچ محدودیتی برای حداقل سن داده می شود ، این نشان می دهد که قبل از اقدام به اصلاح گفتار نیاز داریم.

یک کارشناس حقوق کودک گفت: وزارتخانه های مختلف می توانند در اصلاحات اجتماعی مثر باشند. به عنوان مثال ، وزارت کشور می تواند با آموزش پلیس در این زمینه یا هماهنگی فعالیت های NGO های مربوطه مفید واقع شود. وزارت با تولید محصولات فرهنگی ، وزارت آموزش و پرورش با آموزش مدارس و نظارت بر دانش آموزان و خانواده های خود ، وزارت ورزش و جوانان با سیاست های رفاهی ، رفاه با مدیریت منظم و دسترسی به آمار اصلی راهنمایی می کند. و غیره. زمینه ها می توانند موثر باشند.

وی گفت: اگرچه اماکن عروسی دولتی برای بسیاری از جوانان مفید و ضروری است ، اما هنوز هم می تواند در افزایش فرزندان زوج موثر باشد. اکثر خانواده هایی که در سنین جوانی ازدواج می کنند ، از نظر اجتماعی کاهش اقتصادی دارند زیرا چنین کمک های دولتی بسیار جذاب است.

تحقیقات علمی ضعیف و آمار پرداخت وام ازدواج

قاضی تأکید کرد: “ما همچنین از کمبود تحقیقات علمی و آماری در این زمینه رنج می بریم.” به عنوان مثال ، مهم است که دقیقاً بدانیم وام ازدواج در دهه های مختلف جامعه به طور متوسط ​​چقدر هزینه می شود. این آمار برای تصمیم گیری لازم است.

جلد شخصی زن و شوهر برای “فروشگاه کودک”

وی گفت: در بسیاری از موارد ، همسران پوشش سنتی “فروش نوزاد” هستند. به این ترتیب خانواده های فاقد امور مالی می توانند از بچه ها مراقبت کنند یا بدهی بگیرند. و غیره. در این حالت ، وام می تواند مشوق های بیشتری برای والدین ایجاد کند.

دبیر کارگروه حقوق کودک ، رئیس یونسکو برای حقوق بشر ، صلح و دموکراسی در دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت که باید توجه داشت که گرفتن وام ازدواج نیاز به ضمانت نامه های رسمی دارد و محرومیت از حقوق ممکن است مانعی باشد. در این وضعیت جنبه مثبت خواهد داشت.

قضات دادگستری پیشگامان برخورد با همسران هستند

قاضی با اشاره به تهیه لوایحی از جمله “ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 13 سال” برای کاهش ازدواج کودکان ، گفت: “قطعاً چنین پیش نویس قانونی در تفسیر قانون تأثیر مستقیم دارد. آنها.

وی معتقد است که موضوعات پیچیده ای از قبیل اختلاف سن ، تعهدات ، آداب و رسوم و گاه تعارضات ناشی از تنوع فرهنگ های ایرانی و گروه های قومی و موارد مشابه نیز روند تهیه پیش نویس را پیچیده می کند. قبایل ، طوایف و گروه ها موانع زیادی ایجاد می کنند و رویه قضات محلی با موانع زیادی روبرو است. بنابراین ، کار فرهنگی و برنامه ریزی اقتصادی کلان از اولویت های اصلی است.

به گفته قضات ، ازدواج کودکان یک مسئله فرهنگی و اقتصادی است و بنابراین واضح است که اگر ریشه ها باقی بمانند و متن قانونی آن بسیار تأثیرگذار و پایدار نباشد.

کارشناسان حقوق کودک می گویند که برای برخی از گروه های کودکان ، زوجین “کودک فروش” محسوب می شوند ، افزودند: “این موارد سلامت جسمی و روانی کودکان را به خطر می اندازد و خطرناک تلقی می شود.” جامعه جدی.

بگذارید بر پیامدهای سلامتی فرزندان همسر تمرکز کنیم

“اما مشکل برای گروههایی که به طور سنتی در سنین جوانی ازدواج کرده اند متفاوت است.” من فکر می کنم در روند آموزش این گروه ها ، به جای تأکید بر سن ازدواج ، بهتر است در میان سخنرانی های آموزش و پرورش ، به سلامت و سلامتی چنین ازدواج هایی بر روی دختران و پسران بپردازیم. با این حال ، والدین نسبت به فرزندان خود حساس هستند و نگرانی در مورد مشکلاتی که فرزندان در زندگی با آنها روبرو هستند ، می تواند آنها را در مقابل ازدواج آسیب پذیر کند.

دبیرکل یونسکو برای حقوق کودک رئیس یونسکو برای حقوق مردم ، صلح و دموکراسی در دانشگاه Sahidbesti

نیاز به دانستن ویژگی های قبیله ای که فرزندان همسران در آنها رایج است

قاضی با بیان اینکه ازدواج کودکان در سه حوزه وسیع جامعه ایران رایج است ، گفت: در جوامعی که در گروه های فرقه ای و قومی زندگی می کنند ، فقیرترین یا اعتیاد آورترین و در جوامع مذهبی سنتی هستند ، ازدواج کودکان امری رایج است. “آنجاست. جنبه های ازدواج کودکان و تأثیرات آن بر روی کودکان در این سه گروه چنان متفاوت از یکدیگر است که تعیین راه حل های منفی کلی برای همه آنها غیرممکن است (مانند تعیین سن قانونی. ازدواج) .

وی در پایان اظهار داشت ، اگر شناخت واقعی از ویژگیهای این گروهها و چگونگی ارتباط داخلی آنها وجود نداشته باشد ، قانون به هم می خورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا