اجتماعی

تلاش محققان برای غلبه بر چالش نرم‌افزارهای هواشناسی/گردش مالی ۲۰۰ میلیاردی حوزه ژئوماتیک

رئیس اداره هندسه فناوری فضایی و دفتر توسعه حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با اشاره به چالش کشور در خرید نرم افزار هواشناسی به دلیل افزایش نرخ ارز از فعالیت های این شرکت بر اساس دانش خبر داد برای تهیه این محصولات نرم افزار نرم

یاسر ابراهیمیان قاجاری در مصاحبه با سلام آنلاین وی با اشاره به فعالیت حدود 100 شرکت مبتنی بر دانش در زمینه زمین شناسی گفت: “تعداد شرکت هایی که در زمینه جغرافیا فعالیت می کنند حدود 200 میلیارد تن درآمد مربوط به صادرات این شرکت ها دارد. “

وی با تأکید بر اینکه درآمد این شرکت ها در کشور بیشتر است ، “اسنپ” و “تپسی” را نمونه شرکت هایی با دانش و فناوری جغرافیایی دانست.

ابراهیم دستاوردهای این شرکت ها را با درآمد 2 میلیارد تن طی دو سال گذشته می داند و ادامه می دهد: این کشور از دو سال گذشته در زمینه جغرافیا فناوری وارد می کند ، بنابراین نرم افزار مورد نیاز در این زمینه مشخصات خارجی است. اما توسعه این فناوری در کشور ما را بر آن داشته است تا برای طراحی و ساخت اسکنرهای تصاویر ماهواره ای برنامه ریزی کنیم.

به گفته وی ، تیمی در این امر تشکیل شد.

رئیس اداره جغرافیای دفتر فناوری پیشرفته فضایی و حمل و نقل ، معاون علمی ، یکی از چالش های کشور در زمینه دستیابی به نرم افزار هواشناسی را برجسته کرد و گفت: “این کشور نرم افزار هواشناسی را از فرانسه خریداری کرده است. حدود 20 تا 25 سال سال ها. . “این برنامه نقشه های هواشناسی را تولید می کند ، اما با افزایش نرخ ارز این خریدهای برنامه ، خرید این نرم افزار برای کشور امکان پذیر نیست.

ابراهیمیان با اشاره به فعالیت برخی از شرکت های فناوری در این زمینه ، خاطرنشان کرد: یک سال پیش سازمان هواشناسی به مدلی از نرم افزار داخلی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مطالعه محققان ملی در زمینه پیاده سازی نرم افزار آغاز شده است گفت: مدل خارجی آن در 20 سال ارائه شده است و فقط پنج یا شش کشور در این زمینه پیشرو هستند و ما امیدواریم که شرکت آگاه از این نمونه برای ارائه استفاده کند سرعت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا