علمی و پزشکی

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

سلام آنلاین/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی طرح «عدالت و تعالی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای شهر بردسکن افزود: با اجرای این برنامه تلاش می شود تا خدمات در مناطق کم برخوردار با توجه به منابع موجود گسترش یابد. .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شد در این راستا همکاری و مشارکت کنند تا برخی مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پرورش حضور هیات دولت در مناطق فقیرنشین و نیازمند را نشان از اهتمام دولت به حل مشکلات نقاط مختلف کشور دانست و تاکید کرد: میهن را برای ملت ما بیاورید. امروز دشمنان انقلاب اسلامی که از تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه رنج می‌برند، تلاش می‌کنند با تحریم‌ها و فشارهای بیشتر مردم را از انقلاب اسلامی منصرف کنند.

وی گفت: «جنگ اقتصادی ممکن است سخت‌تر از جنگ باشد و مسدود کردن عرضه غذا و دارو فشار بیشتری بر مردم وارد می‌کند».

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اولیه خود که بهبود رفاه مردم است، انجام می شود. ما از ابتدای دولت سعی کرده ایم به دور از وعده هایی که به مردم داده شده به اهداف خود برسیم و تاکنون در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم روزانه 50 هزار مورد بیماری عروق بیماری کرونا قلب، 18 هزار مورد بستری، 8 هزار بیمار به اورژانس اعزام شدند و بیش از 700 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه تزریقی نیز گفت: تا امروز 147 میلیون واکسن با کمک مردم واکسینه شده است و در این برنامه تنها توانایی بهورزان و پزشکان برای استفاده است. این تزریق تعداد واکسن ها دو سال طول می کشد. امروزه کشور ما جزو 10 کشور برتر دنیا در اجرای برنامه های ایمن سازی است.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوان از توانمندی های مهم بردسکن بود، تاکید کرد: باید از تجهیزات موجود به نحو مطلوب استفاده شود و از تله مدیسین برای افزایش خدمت استفاده شود.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل پروژه نیمه نهایی تاکید کرد. در حال حاضر 220 پروژه با بیش از 70 درصد پیشرفت در کشور در حال اجراست که امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی برای انجام این امر استفاده کرد. کار پروژه.

معاون خدمات درمانی دانشگاه مشهد نیز در این نشست با تایید اولین شهرستان بردسکن از نظر تعداد متخصص در سال جاری، گفت: امسال به تعداد بیشتری متخصص نیاز است که به شهرستانی دور اعزام شد. مشهد مقدس ضمن گسترش دسترسی و خدمات، از انتقال بیماران به شهرهای دیگر جلوگیری کند.

شاپور بدیعی با اشاره به توزیع سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی دارای چهار تخت مصوب است که به آنها تخت های ویژه اختصاص داده می شود و دو تخت دیگر پس از شناسایی کامل می شود.

بردسکن لوازم بهداشتی و درمانی را مصادره کرد

شهردار بردسکن در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان طی سخنانی در جلسه شورای اداری، با اشاره به طبقه بندی و ارائه کتبی کلیه مطالبات این شهرستان، گفت: این مطالبات به صورت مکتوب در نظر گرفته شده است. به نماینده ای که از طرف رئیس جمهور مجاز باشد. متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان با قدمتی 40 ساله و فاقد امکانات و تجهیزات لازم برای مراقبت های بهداشتی و درمانی است.

علی دهقان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان ضروری است، بنابراین می طلبد این پروژه جزو پروژه های دارای کد ملی باشد.

وی وضعیت فیزیکی بیمارستان ها و مراکز درمانی و کمبود نیروی متخصص را از مهم ترین مسائل حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: ارزشش را ندارد و هر از گاهی شاهد فاجعه ای در این شهرستان هستیم. .

شهردار بردسکن گفت: پروژه دوم بردسکن به خلیل آباد و بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال از اجرای آن می گذرد به دلیل کمبود اعتبار و علی رغم تمام نظارت ها راکد مانده است. هنوز هیچ نتیجه ای وجود ندارد.

دهقان زاده گفت: کمبود عرض جاده بردسکن به سبزوار و جاده بردسکن به انابد و دارونه یکی از محورهای ترانزیتی بردسکن لزوماً ایمن نبوده و فاقد شانه و تعریض و آسفالت این محورها است. نیاز به تخصیص بودجه دارد.

وی گفت که بغداد حدود 50000 بیمه شده دارد و با وجود دریافت مجوز برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی، کار خاصی برای این پروژه انجام نشده است، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یک نیاز اساسی است.

وی دستور بستن چاه های کشاورزی، حملات هوایی، احداث شهرک صنعتی انابد و احداث انبار امدادی در روستای درونه را به دلیل خطای معروف درونه داد و درخواست تسهیلات بلاعوض و بلاعوض در مسکن و کشاورزی کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا