اجتماعی

تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران

بر اساس اعلام شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت فعلی (31 خرداد) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش سلام آنلاین بر اساس پیش بینی شرکت پایش کیفیت هوای تهران صبح امروز (31 خرداد) به دلیل نبود هوای موثر و افزایش تردد وسایل نقلیه، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کیفیت هوا پایین خواهد بود. . مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرند و سرعت وزش باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند.

تداوم این شرایط جوی تا ساعت پایانی روز یکشنبه منجر به کاهش غلظت ذرات معلق و ایجاد شرایط قابل قبول در اکثر مناطق خواهد شد.

کاهش سرعت باد تا صبح فردا (22 خرداد) و افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق می شود و کیفیت هوا در برخی نقاط پرتردد برای این گروه نامطلوب خواهد بود.

افزایش تدریجی سرعت باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند، اما در بعد از ظهر افزایش غلظت آلاینده های ازن به دلیل افزایش دما و همچنین احتمال انتشار گرد و غبار در هوا. قوی. وزش باد در مناطق آسیب پذیر می تواند باعث کاهش کیفیت هوا شود.

تا پایان روز دوشنبه غلظت آلاینده ها با تهویه موثر کاهش می یابد و شرایط قابل قبولی در اکثر مناطق پیش بینی می شود.

به گزارش سلام آنلاین، شاخص آلودگی هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته «ازن» با میانگین 102 است و کیفیت هوای پایتخت برای گروه های آسیب پذیر در وضعیت نامناسبی قرار دارد. در حال حاضر شاخص آلودگی «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 80 و کیفیت هوا قابل قبول است.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به 5 دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی از صفر تا 50، هوای “پاک” از 51 تا 100 “قابل قبول (سالم) یا متوسط” از 101 تا 150 “برای گروه های آسیب پذیر خوب نیست” از 151 تا 200. “برای همه گروه ها بد” است. از 201 تا 300 هوا “بسیار بد” و از 301 تا 500 شرایط کیفیت هوا “خطرناک” است.

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا