اجتماعی

احتمال ابتلا به آسم در کودکان به دنبال مواجهه با آلودگی هوا/ تکامل ریه‌ها تا ۱۸ سالگی

متخصصان ریه اطفال به اثرات آلودگی هوا بر سلامت کودکان اشاره کرده اند و می گویند: از آنجایی که ریه های کودکان تا حدود 18 سالگی به رشد خود ادامه می دهد، تمامی عوامل موثر بر آلودگی هوا می تواند وجود داشته باشد، اثرات نامطلوبی بر ریه کودکان دارد. و سلامتی و بروز برخی حساسیت ها و شروع آسم ممکن است در کودکان بدون سابقه بیماری رخ دهد.

دکتر سید احمد طباطبایی در گفت وگو با سلام آنلاینوی در خصوص تغییرات اخیر در ضوابط تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی، گفت: به نظر می رسد غیبت رایج ترین ابزار برای کمک به کاهش ازدحام باشد، آلودگی زیرا همه ما حداقل در پایتخت شاهد آن بوده ایم. با تعطیلی مدارس حجم ترافیک کاهش می یابد

وی افزود: البته بسیاری از مردم فکر می کنند که منشأ این آلودگی ها فقط حرکت خودروها است، اما اینها منبع آلودگی هوا نیستند و کارخانه های اطراف شهر و کامیون ها، تردد مردم در سطح شهر نیز نقش مهمی ایفا می کند. . نقش مهمی در ایجاد آلودگی دارد. ما باید به این مسائل فکر کنیم. برق رسانی به اتوبوس های شهری، بهبود وضعیت تاکسی ها، راه اندازی موتورهای زیادی که در شهر تردد می کنند، نظارت بر کیفیت سوخت و … نقش مهم تری در کاهش آلودگی هوا دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما نیز نمی خواهیم تحصیل فرزندانمان تحت تاثیر قرار گیرد، گفت: به نظر تصمیم گیرندگان، غیبت اولین تصمیمی است که در شرایط آلودگی می توانند اتخاذ کنند. نسبت به خاموشی یا خاموشی عمومی. کارخانه دارد.

این فوق تخصص ریه اطفال از تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت کودکان خبر داد و گفت: از آنجایی که ریه های کودک تا 18 سالگی همچنان در حال رشد است، هر یک از عوامل موثر بر آلودگی هوا می تواند تاثیر منفی بگذارد، ریه ها و سلامت کودکان. از طرفی شروع برخی آلرژی ها و شروع آسم می تواند در کودکانی که بیمار نیستند رخ دهد.

وی افزود: از مطالعات قبلی می‌دانیم کودکانی که برای رفتن به مدرسه از بزرگراه عبور می‌کنند، نسبت به کودکانی که در مناطقی با آلودگی هوای کمتری زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند. آلودگی همچنین می تواند بیماری قلبی، مشکلات چشمی و غیره را بدتر کند.

طباطبایی افزود: مونوکسید کربن آلاینده ای است که در هنگام آلودگی هوا افزایش می یابد و می تواند باعث سردرد، تحریک پذیری، تهوع، استفراغ، خستگی و … شود. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، حتی آلودگی هوا نیز مرگ و میر نوزادان را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا تنها به معنای آلودگی هوای بیرون از خانه نیست، تاکید کرد: گاهی اوقات لوازم خانگی نیز می تواند عامل آلاینده باشد، به عنوان مثال گاز داخل خانه، بخاری های گاز خانگی و یا در برخی مناطق که از سوخت های غیر گازی مانند چوب استفاده می کنند. . زغال سنگ و … استفاده از آنها می تواند مشکلات مربوط به آلودگی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا