علمی و پزشکی

بهترین و بدترین غذاها هنگام ابتلا به چند بیماری شایع

وقتی بیمار هستید، آخرین چیزی که ممکن است بخواهید این است که چیزی بخورید که حال شما را بدتر کند.

به گزارش سلام آنلاین. به عنوان یک قاعده کلی، بهترین غذا برای کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها یا کوتاه کردن طول عمر، همان بهترین غذا برای زندگی طولانی و سالم است.

CNN در مورد علائم رایج برخی از بیماری ها و توصیه های متخصص در مورد غذاهایی که این بیماری ها را کاهش می دهند، گزارش می دهد:

اسهال

موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث اسهال شود، از جمله بیماری کرون یا کولیت و گاستریت، بنابراین اگر علائم بیش از 2 هفته ادامه یافت و دچار کم آبی هستید یا اگر اسهال همراه با تب، خونریزی و درد شدید شکم باشد، به پزشک مراجعه کنید.

بهترین غذا: موز، برنج، سیب و نان. بلغور جو دوسر، سیب زمینی آب پز، مرغ یا بوقلمون بدون پوست پخته شده گزینه های مفیدی برای رفع این حالت هستند.

بدترین غذاها: آب نبات ها و آدامس های شیرین نشده حاوی سوربیتول یا سایر شیرین کننده های مصنوعی که غیرقابل هضم هستند و می توانند باعث اسهال شوند. سایر غذاهایی که می توانند باعث نفخ و نفخ شوند عبارتند از پیاز، سیب، کلم بروکلی، کلم و لوبیا. کافئین همچنین می تواند اسهال را بدتر کند.

یبوست

یبوست زمانی رخ می دهد که غلات کامل، میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر مصرف نکنید. بزرگسالان به 25 تا 30 گرم فیبر در روز نیاز دارند.

بهترین غذاها: نان سبوس دار، غلات کامل، لوبیا، آلو، آرد گندم، دانه کتان، گل کلم، گلابی و سیب. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز به راحتی روده کمک می کند.

بدترین غذاها: شکلات شیری، مکمل های آهن، تریاک (مسکن) و برخی داروهای ضد افسردگی.

حالت تهوع

به گزارش دویچه وله، حالت تهوع باعث می شود همه غذاها ناراحت کننده به نظر برسند، اما غذاهای مناسب می توانند با کاهش اسید معده علائم را کاهش دهند.

بهترین غذا: کراکر، نمک یا سرکه بالزامیک می تواند کمک کننده باشد. چای زنجبیل یا لیمو در حال حاضر مفید است. به خصوص برش های لیموی تازه یا منجمد و سبوس برنج موثر است.

بدترین غذاها: غذاهای تند یا چرب، کافئین و نوشابه های گازدار می توانند حالت تهوع را بدتر کنند.

درد در تمام بدن

برای درد عضلانی عمومی، رژیم غذایی غنی از منیزیم یا کلسیم می تواند به کاهش درد کمک کند.

بهترین غذاها: غذاهای غنی از منیزیم شامل موز، لوبیا، سبزیجات برگ سبز و آووکادو است. غذاهای غنی از کلسیم مانند ماهی قزل آلا، ماست، سبزیجات با برگ سبز تیره و آب پرتقال غنی از کلسیم نیز به کاهش گرفتگی و درد کمک می کنند.

بدترین غذاها: کم آبی می تواند درد عضلانی، به ویژه الکل و کافئین را بدتر کند.

سردرد

کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی سردرد است.

بهترین غذا: آب و سایر مایعات بهترین انتخاب شما هستند. یک بطری آب بنوشید و 20 دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا احساس آرامش می کنید.

بدترین غذاها: غذاهایی که باعث سردرد می شوند عبارتند از شیرین کننده های مصنوعی، پنیرها، شکلات، هات داگ، گوشت های فرآوری شده و میوه های خشک.

گوش درد

گوش درد اغلب با عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی همراه است.

بهترین غذا: آب تمیز و سوپ مرغ احتقان ناشی از ترشحات بینی را کاهش می دهد. امگا 3 موجود در ماهی آزاد و آجیل التهاب را کاهش می دهد و ویتامین C موجود در سبزیجات برگ سبز، توت ها و لیمو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

بدترین غذاها: شیر می تواند غشاهای مخاطی را غلیظ کند و احتقان را بدتر کند، به جز ماست که حاوی پروبیوتیک است. همچنین از غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده که باعث افزایش التهاب و تاخیر در روند بهبودی می شوند، خودداری کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا