اجتماعی

بازدید سازمان بازرسی از پروژه‌های ساماندهی رودخانه‌های مرزی شمال غرب

معاون بازرسی کل کشور از پروژه های توسعه رودخانه های حاشیه شمال غرب کشور بازدید و بر تسریع در انعقاد قراردادها و رفع موانع مربوط به بهره برداری تاکید کرد. مجوز ایستگاه پمپاژ

به گزارش سلام آنلاین، بازرسی کل منطقه پنجم سازمان بازرسی کل کشور در رأس هیاتی متشکل از مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، فرماندار و رئیس حوزه قضایی پلدشت، آب منطقه و مدیر جهادکشاورزی این منطقه است. از استان های غربی آذربایجان و سایر مقامات منطقه ای و سرمایه گذاران بخش خصوصی این پروژه و بازدید از پروژه سد مرزی شمال غرب کشور از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفتند.

مارکو در این بازدید هشت ساعته که از سرچشمه رودخانه ارس در منطقه مرزی بورالان آغاز شد، از کل منطقه پنج سازمانی برخی از پروژه های کشاورزی از جمله اجرای طرح تثبیت جریان ماسه بورالان با پوشش 1500 بازدید کرد هکتار زمین توسط بخش خصوصی و احداث باغات کشاورزی مدرن در دشت پلدشت و همچنین سایت های برداشت آب رودخانه ارس خطوط انتقال آب به مزارع و انتقال آب بین مزارع. بازدید و استماع گزارشات مسئولین و مجریان پروژه.

در این بازدید مهندس سعید قاسمی وند رئیس سازمان منطقه 5 و بازرسی کل آذربایجان شرقی از اقدامات کنترلی اداره کل بازرسی استان آذربایجان غربی در حوزه مدیریت و اجرای آبهای مرزی تقدیر کرد. بازرسی برنامه مشترک توسط بازرسان کل پنج استان سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اجرای طرح سد مرزی در سال 1403 ذکر شد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست ها و مسائل مطرح شده از سوی مسئولان پلدشت و آزاد ماکو در خصوص مدیریت سد ارس و حومه آن (مدیریت شرکت آب آذربایجان شرقی در محدوده جغرافیایی استان آذربایجان غربی) اشاره کرد. : با فعالیت های مشترک و پیگیری با اداره کل بازرسی استان آذربایجان غربی راهکارها و پیشنهاداتی برای اصلاح و بهبود وضعیت موجود ارائه می شود.

مهندس روح الله محبوبی بازرسی کل آذربایجان غربی نیز اقدامات بازرسی بازرسی استان در خصوص طرح حوضه آبخیز مرزی استان، لزوم تعریف تعهدات قرارداد، رفع موانع مربوط به تجدید عملیات ایستگاه پمپاژ را تشریح کرد. مجوز آب و تکمیل تجهیزات برقی برای توزیع نهایی این پروژه توسط دستگاه اجرایی، لذا بر هدف بهره برداری کامل از تمامی پروژه های مرتبط با طرح پیشگیری از حوزه آبخیز شمال غرب تاکید کرد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا