عمومی

این جملات اضطراب آور را به مادران شاغل نگویید!

شما در تمام این سال ها کار کرده اید. حالا بچه ات باید اولویتت باشه!»؛ «عروس همچین خونه ای داره ماشاالله خونه اش مثل دسته گل میشه!» “مادران شاغل نسبت به فرزندان خود محبت ندارند!”; “واقعا می خواهید چنین کودکی را به مهد کودک بفرستید؟ و…

سلام آنلاین پلاس: اینها حرف هایی است که شاید یک مادر شاغل بارها از اطرافیانش شنیده باشد. او ممکن است این جملات را به ظاهر بی تفاوت بگذراند و به همدردی اطرافیانش با لبخند پاسخ دهد، اما خیلی وقت ها باعث می شود مادر شاغل از اینکه مادر خوبی برای فرزندش نیست یا مادر ناکافی است، احساس اضطراب و ناراحتی کند. . !

وقتی صحبت های یک مادر شاغل را می شنوید، دلشان به درد می آید و بسیاری از آنها از استرس و اضطرابی که اطرافیان به آنها وارد می کنند صحبت می کنند.

از حال خود بیاموزید!

سمیرا، مادر شاغل 35 ساله و کوچکترین پسرش، کلاس اول است: «من مادر شاغلی هستم که به دلیل نیازهای مالی و به دلیل اینکه در خانه ماندن مرا بسیار افسرده می کند، دوست دارم کار کنم. فکر می کنم اگر موقعیت اجتماعی داشتم، احساس بهتری داشتم و حتی برای پسرم مادری خوشحال می شدم. البته فشار اضافی روی من وجود دارد. بعد از 8 ساعت کار، کار دومم یعنی خانه داری شروع شد و باید به درس پسرم رسیدگی می کردم. اما به هر حال با این وضعیت کنار می آیم. با این حال، گاهی اطرافیان با عبارات نامناسب احساس بدی در من ایجاد می کنند.

بارها مادر همسرم به من کمک کرد تا از پسرم مراقبت کنم که می دانستم کار سختی است. با این حال، هر بار که برای تحویل پسرم می رفتم، او چیزی ناخوشایند به من می گفت که واقعاً مرا آزار می داد. به عنوان مثال: “ماشاالله شما قادر خواهید بود همه کارهای خود را انجام دهید!” خانه اش مثل گله است! بچه هایش را خوب تربیت می کند!» من واقعا از این جملات رنج میبرم. چون زندگی خوبی دارم و با تمام توانم برای این زندگی مبارزه می کنم….

همیشه بدو!

ملیحه مادری 40 ساله و استاد دانشگاه است که علاوه بر شاگردانش باید از دو فرزند خردسالش نیز مراقبت کند: «معلم خوب در کار بودن و همسر و مادر کامل بودن به موقع یکی استرس است. کافی. محیط کار معمولا برای مادران اولویت ندارد و این برخلاف تبلیغات برای باروری است. وقتی از سر کار برمی گردم در کنار کارهای خانه زیاد باید از فرزندانم نیز مراقبت کنم. من ساعت 5 صبح می روم سر کار و بعد از ظهر که به خانه می رسم تکالیفم را انجام می دهم و تا ساعت 1 بامداد به درس بچه هایم رسیدگی می کنم. با این حال اطرافیانم این احساس را به من می دهند که مادر خوبی نیستم. چون کار می کنم!»

این حرف های نگران کننده را به مادران شاغل نگویید!

چرا باید علایقم را فراموش کنم؟

سحر 37 نیز مادر شاغلی است که امروز دختر 4 ساله اش را بزرگ می کند: «مادرهای شاغل همیشه این ناراحتی و البته تکرار اطرافیان را می شنیدند. مثال: شما تمام سال برای دل خود کار کردید، اما اکنون باید برای فرزندان خود زندگی کنید! یا اینکه بچه هایی که مادرشان کار می کنند محبت ندارند! خیلی وقت ها بعضی ها می گویند چرا می خواهی با بچه کوچک بروی؟ چرا بعضی ها فکر می کنند که یک مادر شاغل باید خودش و همه علایقش را فراموش کند؟ اگر بتواند بین زندگی خودش و تربیت فرزندانش تعادل ایجاد کند. این حرف ها را در حالی می شنوم که مادرم از بچه هایم مراقبت می کند و فکر می کنم مادرانی که باید بچه هایشان را به مهدکودک ببرند بدتر می شنوند».

زنان خانه دار نیز شغل تمام وقت دارند.

طیبه مادری 30 ساله است که وقتی پسرش کلاس اول بود تصمیم گرفت شغلش را در بیرون رها کند و خانه دار شود: «از 19 سالگی کار می کردم و همیشه درآمد داشتم. کارم را تا 6 سالگی پسرم ادامه دادم و فشار زیادی روی من بود اما از یک نظر علاقه شخصی ام این بود که تمام وقتم را برای خانواده ام بگذارم و مادر شوم.خانه. خانه داری هم یک کار تمام وقت است و ممکن است حتی نیم ساعت در روز هم وقت استراحت نداشته باشم. کار خانگی کار بدون مرخصی و مزد است و مزایای کار در بیرون همان حقوق و حقوقی است که زنان می گیرند. درست است که سرگرمی مورد علاقه من در حال حاضر خانه داری است، اما فکر می کنم یک زن توانایی کافی برای انجام کارهای خانه و کارهای بیرون از خانه را دارد. شاید تنها چیزی که از شوهرش و اطرافیانش می خواهد این باشد که احساسات مادرش را بفهمد و زیر سوال نبرد.»

مادران شاغل چگونه تحت تاثیر قرار می گیرند؟

گهریسنا انزانی (روانشناس) که پیش از این با سلام آنلاین گفت و گو کرده بود، معتقد است: خودشان باشند و خواسته هایشان را دنبال کنند. زنان خانه دار موفق تر از دختران هستند، بنابراین به نظر می رسد کار مادران در خارج از خانه بهترین تاثیر را روی دخترانشان دارد. البته مطالعات متناقض دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد کودکان مادران شاغل خواب، اضطراب و نافرمانی بیشتری دارند. از سوی دیگر، احساس شرم، ترس و اضطراب در دختران بیشتر و مشکلات روانی، اجتماعی و رفتاری در پسران شایع‌تر است، اما همچنان تحصیلات مادران و روابط بهتر با همسرانشان بیشتر با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شود. و رفاه بهتر است. حضور با کیفیت در منزل می تواند از همه این بیماری ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات کار می تواند استرس زا باشد، والدین استرس را به فرزندان خود منتقل می کنند، گفت: مادران شاغل وظایف زیادی دارند. بنابراین باید بین کار و خانه تعادل برقرار کند. در غیر این صورت دچار مشکلات روحی و رفتاری و اضطراب برای کودک می شود. مادران نقش مهمی در امنیت و رفاه فرزندان خود دارند، بنابراین مادرانی که با کار می توانند احساس بهتری داشته باشند نیز می توانند با برنامه ریزی صحیح احساس امنیت را به همسر و فرزندان خود نشان دهند.

وی گفت: مادران باید در خانه فضایی گرم ایجاد کنند و برای فرزندان خود اهداف کوچکی مانند تماشای فیلم با هم، بازی و آشپزی با هم در نظر بگیرند. در خانه باید پیگیری کنند، از طرفی مادران شاغل باید ابتدا به عنوان یک مادر به نیازهای خود رسیدگی کنند تا رابطه خوبی با همسر و فرزندان خود داشته باشند، زیرا یک مادر شاد و هدفمند در مدیریت خانه موفق تر است. . “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا