علمی و پزشکی

اولین کنگره ملی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی در تبریز برگزار می‌شود

سلام آنلاین / آذربایجان شرقی مدیر بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و دبیر علوم کنگره از افتتاح اولین کنگره ملی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی در تبریز خبر دادند.

مسعود فقیه دینوری ، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ، توضیح داد که این کنگره از 5 تا 8 ژوئن با هدف ارتقا safety ایمنی بیمار و استفاده از ایده های دانشمندان و دانشمندان برگزار خواهد شد. تمرکز سازمان بهداشت جهانی قبل از سال 2020.

او چالش ها و استراتژی های بهبود ایمنی بیمار در مراکز پزشکی است که دروس مربوط به مدیریت خطر و استراتژی های کاهش در مراکز پزشکی و برنامه درسی ایمنی بیمار و نحوه آموزش ایمنی بیمار به دانشجویان پزشکی و مقایسه برنامه های مطالعه ایران با سایر کشورها در محور کنگره است.

وی بر نقش آموزش از طریق فن آوری های آموزشی مانند شبیه سازی رایانه ای ، مدلسازی و … در جلوگیری از خطا ، آموزش ، بهبود نتایج توجه و درمان تأکید کرد ، که مفهومی گمشده در آموزش است. ایمنی بیمار و احترام به حقوق بشر و کرامت بیماران و دیگران. ذینفعان سایر مباحث کنگره ایمنی بیمار و آموزش پزشکی را مطرح کردند.

فقیه دینوری خاطرنشان می کند ، “به دلیل شرایط پزشکی و شیردهی طبیعی ، احتمال خطاهای پزشکی و سلامتی بیماران ، اینکه در دنیا چه کاری انجام دهند و چه کاری انجام داده اند و افرادی که به عنوان اعتماد افراد مردم آینده ، یک محیط امن برای بیماران و دریافت کنندگان خدمات که در اولین کنوانسیون ملی ایمنی بیمار مورد بحث قرار گرفته فراهم می کند.

“ایمنی بیمار به معنای کلیه خدمات ارائه شده به بیماران ، از جمله بستری شدن در بیمارستان و تجویز در کلینیک ها و اتاق های عمل است که منجر به ایمنی بیمار می شود و” یک محیط امن برای بیماران فراهم می کند. “

وی خاطرنشان کرد که به عنوان مثال ، بیمارستان امام رضا (ع) تاشکند همیشه با اصطکاک در میان مردم همراه بوده است ، زیرا این مرکز مجهزترین مرکز در شمال غربی کشور است که بیشتر سرمایه انسانی و اقتصادی در آن هزینه می شود و ما نمی دانیم. دلایل چنین تفکری کنوانسیون هایی مانند اولین کنگره ملی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی ، اولین مفهوم پیشنهادی در اولین شهر ، به افزایش اعتماد عمومی به مراکز آموزش و پزشکی کمک خواهد کرد.

دبیر علمی اولین کنگره ملی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: “اعتماد زیادی به مراکز درمانی و پزشکی در دنیا وجود دارد و مردم تمایل به مراجعه به آنها را دارند. اما برخی از تبلیغات منفی باعث ایجاد باورهای غلط شده است. در این رابطه ؛ “اگرچه ممکن است کنگره به طور کامل ایمنی بیمار را تضمین نکند ، اما نتایج می تواند مفید باشد.

وی با بیان اینکه درصد خطاهای پزشکی در جهان براساس آمار منتشر شده 10 درصد است ، گفت: من آماری از میزان خطاهای پزشکی در ایران و تبریز ندارم ، اما در مورد این گروه. بیمارستان امام رضا (ع). در تبریز ، اگرچه تعداد مراجعه کنندگان و میزان مراجعه و نقشی که در شناسایی بیماران مبتلا به بیماری قلبی دارد کم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا