علمی و پزشکی

اولین کنگره بین‌المللی « سلامت در اربعین» در تهران برگزار می‌شود

اولین کنگره بین المللی سلامت ۱۴ شهریور ماه سال جاری به ابتکار و به همت جمعیت هلال احمر کشورمان با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت ایران و عراق و متولیان امر در تهران برگزار می شود. بخش بهداشت و درمان دو کشور و مسئولان ستاد اربعین.

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و دبیر جمعیت هلال احمر گفت: کنگره بین المللی سلامت در اربعین با هدف بررسی نقاط ضعف و کاستی های حوزه سلامت در مراسم رژه بزرگ اربعین سال گذشته برگزار شد. سال راه‌حل‌ها و راه‌حل‌های لازم برای مشکلات گذشته ارائه خواهد شد.

وی افزود: این کنگره با هدف تقویت هماهنگی و هماهنگی بین‌وزارتی بین دستگاه‌های ارائه‌دهنده اربعین برای کاهش موانع ارائه خدمات به راهپیمایان حسینی در حوزه سلامت برگزار شد.

مرعشی ادامه داد: تعیین نیاز به خدمات بهداشتی در ایام اربعین سلامت در بین زائران، تاکید بر نقش آموزش در کاهش بیماری و خطر حوادث، بررسی راهکارهای تقویت مشارکت مردمی برای افزایش عملیات همکاری در حوزه سلامت و تقویت دیپلماسی سلامت بین دو کشور. کشورها. ایران و عراق از دیگر اهداف این کنگره بین المللی هستند.

دبیر کنگره بین المللی سلامت در اربعین در خصوص موضوعات مطرح شده در نشست تخصصی کنگره سکته مغزی، وبا و بیماری های عفونی، بیماری های قلبی عروقی و گوارشی، بیماری های شایع در مراسم رژه بیولوژیکی اربعین و مدیریت و درمان بهداشتی سخنرانی کرد. فعالیت در چارچوب فعالیت های سازمان پزشکی. حج و زیارت موضوع نشست های تخصصی این کنگره است.

مرعشی گفت: کارگاه آموزشی «آشنایی با عملیات امداد و نجات» و کارگاه «سلامت زنان» نیز در خارج از کنگره برگزار می شود.

باید بگویم؛ اولین کنگره بین المللی سلامت در اربعین توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان اورژانس عراق و سازمان حج و زیارت مرمت عتبات عالیات برگزار می شود. از مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام پرستاری و دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشکیل آن حضور داشتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا