علمی و پزشکی

اهمیت ایجاد امنیت شغلی برای نیروهای «سلامت»/ لزوم ارایه مجوزهای جذب حداکثری نیرو

نمایندگان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در پایان دومین نشست خود در دولت سیزدهم در هفت بیانیه بر ایمنی کار نیروها تاکید کردند و خواستار حداکثرسازی مجوزهای لازم شدند. انتخاب آنها.

به گزارش سلام آنلاین در این بیانیه آمده است: حق برخورداری از مراقبت های بهداشتی و درمانی یکی از مهم ترین موضوعات در اصل قانون اساسی است که همه ارکان جمهوری اسلامی ایران موظف به تلاش برای آن هستند. برای اطمینان از صحت آنها. با توجه به مستندات فوق به ویژه سیاست کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت از اولویت‌های «تغییر دولت مردمی» و «طرح عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت است. معاونت درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم معاونت توسعه، مدیریت و منابع وزارت بهداشت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور به عنوان حامیان بخش های مختلف نظام سلامت نقش و تاثیر بسزایی در تحقق این امر ایفا می کنند. هدف والا

معاونت توسعه، مدیریت و منابع دانشگاهی رئیس جمهور با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم در جلسه دو روزه خود، بر پایبندی خود به تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم در حوزه سلامت تاکید کرد. مهم ترین مسائل و چالش ها به طور کامل مورد بررسی و درک قرار گرفته و به شرح زیر تأکید می شود:

نمایندگان توسعه متعهد به حمایت از حاکمیت قانون، اخلاق حرفه ای و شفافیت در همه فعالیت ها هستند.

نیروی انسانی متخصص در حوزه سلامت باارزش‌ترین منابع نظام سلامت است که در دوران کرونا می‌تواند از سیل‌های فاجعه‌بار بیماری جلوگیری کرده و با فداکاری خود تاب‌آوری نظام سلامت را حفظ کند.سیاست کلی وزارت بهداشت برای برقراری امنیت شغلی اهتمام و نگهداری نیروهای ارزشی بویژه مدافعان سلامت بوده و امید است دولت و مجلس متبوع با صدور مجوزهای لازم، جذب حداکثری همه نیروها را با هر شیوه کاری فراهم کنند.

– معتقدیم کمبود منابع مالی و انسانی با توجه به شرایط کشور و تحریم های سرکوبگرانه محدودیت های زیادی را برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شریف ایران ایجاد کرده است اما این موقعیت هرگز امکان پذیر نبوده است. سرویس در مشکل را مسدود کنید. از سوی دولت، مردم و کنگره انقلاب به منظور توجه ویژه به تامین و دستیابی به منابع مناسب و پایدار، خود را از انجام این کارها کوتاه نمی‌دانیم و متعهد به اتخاذ رویکردی پیشگیرانه با خلاقیت هستیم. برای استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره وری.

معاون وزیر توسعه علاوه بر اعلام آمادگی برای همکاری در برنامه بزرگ «یارانه مردمی‌سازی» به‌ویژه در حوزه دارو و تجهیزات، خواستار فراهم کردن پیش‌شرط‌هایی برای اجرای مناسب این برنامه از جمله تأمین اعتبار کافی برای امور پزشکی شد. دانشگاه ها و سازمان های بیمه گر زنجیره ارائه خدمات سلامت به عزیزان نباید مشکل ساز باشد.

– اعلام تعهد به اجرای منوی رهبران برتر و سیاست کلی سلامت در اولویت ارتقای شبکه بهداشت و درمان و اصلاح ساختار نیروی انسانی در منطقه، لزوم تدوین و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌های الکترونیکی. صیانت از خانواده ها و جوانان را در دستور کار قرار داده ایم و زیر نظر وزیر بهداشت آمادگی داریم تمام امکانات لازم را برای اولویت بندی طرح های بهداشتی برای اقشار ضعیف، فقیر مرزی و مستضعف فراهم کنیم. انشاالله بتوانیم به بالاترین هدف سلامتی برسیم تا به همه برسیم.

یکی از ابزارهای اساسی برای دستیابی به اهداف نظام سلامت، وجود اطلاعات دقیق و به روز مرتبط با حوزه سلامت است. وضعیت موجود در وجود سیستم های متعدد بدون ارتباط و اطلاعات، مانع بزرگی بر سر راه جمع آوری اطلاعات به روز و کامل و استفاده بهینه از منابع است. در این راستا معاونت توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت در راستای به‌روزرسانی و یکپارچه‌سازی سامانه منابع مالی و نیروی کار در سراسر کشور تلاش می‌کند و در کنار سایر معاونت‌ها و ادارات آماده است. در وزارت وزارت بهداشت و دانشگاه و همچنین بخش‌های برون سازمانی برای دستیابی به اهداف اصلی پرونده الکترونیک سلامت، ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز برای حکمرانی صحیح در بخش سلامت و تضمین امنیت این پرونده با یکدیگر همکاری می‌کنند. اطلاعات و از این نظر دانشگاه تجربیات موفقی را به اشتراک می گذارد که از آن میان با سایر دانشگاه ها و کالج ها به اشتراک می گذارد.

تدوین برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، فرصتی است تا در کنار سایر بخش‌های نظام اجتماعی کشور، نقشه راه پنج ساله کشور در حوزه سلامت تهیه شود. با توجه به اینکه وظایف دبیرخانه برنامه هفتم به معاونت توسعه واگذار شده است، امیدواریم با همفکری و اتحاد همه اعضا، با درایت مشترک همه اندیشمندان و دلسوزان، در دانشگاه احترام گذاشته و نقشی متناسب داشته باشیم. نظام سلامت طرح عملی جامع، قابل اجرا و بر اساس نیازهای واقعی مردم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا