اجتماعی

انتقال ۲۳۷ نفر از زائران ایرانی حج به مراکز درمانی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه بیش از 10 هزار خدمات پزشکی و امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه منوره گفت: 237 زائر بیمار توسط هلال احمر به مراکز درمانی اعزام شدند. دیشب.

به گزارش سلام آنلاین و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات رسانی بهورزان ایرانی و هلال احمر در ایام حج در عربستان گفت: از روز سوم خرداد و همزمان با شما زائران به عربستان اعزام شدند. عربستان سعودی در پایان پانزدهم خردادماه، 10442 خدمات بهداشتی و درمانی در مرکز هلال قرمز به زائران ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت در مجموع 3561 مورد ویزیت عمومی از محل اقامت زائران ایرانی به زائران ارائه شده است و 345 مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص به شما ارائه شده است. همچنین 26 مورد بستری اورژانسی، 2542 مورد الکترود قلبی، خدمات فشار خون و گلوکز، تزریق، پانسمان و سرم درمانی در مرکز پزشکی ایران در مکه و مدینه به زائران کشورمان ارائه شد.

مرعشی از 3 هزار و 728 نسخه از درمانگاه ها و بیمارستان های این بیمارستان برای زائران خبر داد و افزود: 237 مورد امداد و نجات و مراجعه به مراکز درمانی از جمله خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

مدیر مرکز پزشکی حج و زائران جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر سه زائر در بیمارستان های هلال احمر ایران، بیمارستان مکه و عربستان سعودی تحت مداوا هستند.

مرعشی بیشترین دلایل زیارت زائران را کنترل فشار خون، قند خون، بیماری های قلبی و علائم کوفتگی و سرماخوردگی عنوان کرد و گفت: علت اصلی مشکلات زائران گرمای هوا و پیاده روی طولانی مدت است. در طول روز و در هوای گرم، سپس در مقابل کولر استراحت کنید.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تاکید کرد: زائران از حمل اجسام سنگین پرهیز کرده و فقط وسایل ضروری خود را در ایام حج به همراه داشته باشند.

همچنین لازم است زائران از سفر در آفتاب و زیارت در اوایل صبح و شب خودداری کنند تا دچار تب نشوند. در صورت سکته، استراحت کنید، مایعات بنوشید، در جای خنک بمانید و به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا