اجتماعی

افزایش بیماری‌های تنفسی نتیجه تغییر اقلیم است

رئیس مرکز بهداشت، محیط زیست و کار وزارت بهداشت افزایش بیماری های تنفسی را با تغییرات اقلیمی و تغییرات اقلیمی مرتبط دانسته است و بیماری های تنفسی سرطان را دومین عامل ابتلا به این بیماری می دانند.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر جعفر جندقی افزود: تغییر اقلیم باعث گرم شدن کره زمین، افزایش سطح دی اکسید کربن، افزایش سطح آب دریاها، سیل، تغییرات آب و هوا، گرد و غبار، کاهش بارندگی و سردرگمی فصلی می شود.

وی گفت: میزان انرژی تا سال 2030 به 2.6 وات بر متر مربع و در سال 2090 به 8.5 وات بر متر مربع افزایش می یابد. وقتی دمای کره زمین به بالای 3 درجه برسد، سیاره غیرقابل سکونت خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت، محیط زیست و کار وزارت بهداشت، افزایش بیماری هایی مانند وبا را محصول این وضعیت دانست و اظهار داشت: این سیاست باید منجر به تغییر نظام شود. ارتقای سطح دانش مردم در مورد بیماری های آب و ایمنی مواد غذایی، استفاده از انرژی سازمان های غیردولتی، به روز رسانی دستورالعمل های درمانی، افزایش آگاهی در سطوح دانشگاهی و اجتماعی، و افزایش آگاهی کارکنان بهداشتی به جلوگیری از عوارض کمک می کند.

جندقی افزود: در سطح وزارت بهداشت کمیته ملی تغییر اقلیم داریم و دو برنامه ملی با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیدو در حال اجراست.

وی از تهیه نقشه ملی ارزیابی این تغییرات در سال‌های 2013، 2019 و 2021 خبر داد و گفت: برای کاهش مصرف آب باید به سمت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و تولید انرژی پاک و توسعه کشاورزی با فناوری پیشرفته حرکت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت، محیط زیست و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک نقطه از کشور ما روزانه 340 روز نور خورشید وجود دارد، گفت: در سال گذشته از این فرصت استفاده کرده و می توانیم نیمی از تابش خورشید را تولید کنیم. انرژی کشور از این طریق است.”

جندقی یادآور شد: در شش استان کشور به اطلاعات ضروری در مورد هوای سرد، گرم، خشک و معتدل و همچنین بلایا، جمعیت، محیط زیست و بهداشت دسترسی داریم.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت در پایان، وی بر اهمیت جمع آوری اطلاعات به دست آمده از نهادهای مختلف حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: با جمع آوری این اطلاعات می توان تصویری از بهبود وضعیت سلامت ترسیم کرد. و برنامه ریزی بهتر

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا