ارسال فرمول افزایش اضافه کاری پرستاران به ریاست‌جمهوری

ارسال فرمول افزایش اضافه کاری پرستاران به ریاست‌جمهوری

رئیس سازمان نظام پرستاری با انتقاد از پدیده اضافه کاری اجباری پرستار گفت: وزارت بهداشت فرمول افزایش ساعات اضافه کاری پرستاران را به سازمان، سازمان کار و ریاست جمهوری ارائه کرده است و امیدواریم این امر تایید خواهد شد و اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر احمد نجادیان امروز در همایش پرستاران و پرستاران تهران بزرگ در بیمارستان میلاد افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت چهاردهم رخ داده، حضور دکتر نجاجیان است که سابقه طولانی در این زمینه دارد. مدیریت. بخش هایی در وزارت بهداشت، مجلس و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و الان هم دولتی هستند و دکتر ظفرقندی هم سمت وزارت بهداشت را بر عهده دارد و این یک فرصت بی نظیر است که ایجاد شده است. برای جامعه بهداشت و درمان.

وی افزود: قطعا سازمان نظام پرستاری وظیفه خود می داند که در راستای منافع عمومی کشور و مردم از دولت، وزارت بهداشت حمایت کند و قطعا از برنامه دولت حمایت خواهیم کرد اما این حمایت بی قید و شرط است. اما وقتی احساس می کنیم که حقوق سلامت مردم تضییع می شود و کادر پرستاری در رنج هستند، حق انتقاد جدی را برای خود محفوظ می داریم.

ما در کنار وزارت بهداشت هستیم تا در این راستا مطالبات پرستاران را رصد کنیم، البته سایر نهادها نیز باید برای پاسخگویی به مطالبات پرستاران به وظایف خود عمل کنند.»

نجاتیان با اشاره به برخی اعتراضات پرستاران گفت: سازمان نظام پرستاری در سفرهای استانی به پرستاران قول داده است تا روز پرستار بر وضعیت نظارت داشته باشند.

هر پرستار برای دو نفر کار می کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: پدیده ناسالم و غیرقانونی به نام اضافه کاری اجباری برای جامعه مراقبتی ایجاد شد. در مواقع بحران، همه در محیط کار، اما در شرایط عادی کشور و در شرایطی که مانند کرونا در بحران نیستیم، این پدیده قابل قبول نیست. امروزه هر پرستار به نمایندگی از دو نفر کار می کند و دولت باید فکری برای این موضوع بکند چرا که قوانین بهره وری وضع شده است تا پرستاران بتوانند درآمد متعادل و متناسبی با شیفت کاری و ساعات کاری متعادل داشته باشند.

وی افزود: وزیر بهداشت و دکتر بیزیکیان به دنبال رفع دغدغه پرستاران بودند اما بحث پرستاران بین بخشی و بین سازمانی بود و شورای اسلامی وزارت بهداشت سازمان برنامه است. و اداره امور اداری و کار باید وارد این موضوع شود.

داد: اگر می خواهیم پرستاران خدمات خوبی ارائه دهند و مردم خدمات خوبی دریافت کنند، باید به خواسته های پرستاران توجه کنیم. از این نظر مبلغ 7 هزار میلیارد توماس (هفت هکتار) بدهکار محسوب می شود که بخشی از آن پرداخت شده اما بخشی هنوز به پرستاران و کارکنان وزارت بهداشت پرداخت نشده است. .

وی گفت: از سوی دیگر منتظر جذب 25 هزار نیرو در وزارت بهداشت هستیم که حداقل 50 درصد آن برای جذب پرستار اختصاص می یابد تا پرستاران مجبور به اضافه کاری نباشند. بر پرستار برای اداره بیمارستان در شرایط کمبود پرسنل.

فرمول اضافه کاری را برای رئیس بفرستید

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: افزایش ساعات اضافه کاری پرستاران اقدامی ضروری و ضروری است. اگر تعداد اضافه کاری معقول شود، پرستار به دنبال مشوق های اضافی برای ورود به بیمارستان خواهد بود. فرمول افزایش اضافه کار از سوی وزارت بهداشت به برنامه و سازمان، سازمان کار و دفتر ریاست جمهوری ارسال شده و امیدواریم به تصویب و ابلاغ برسد.

دکتر نجاتیان تصریح کرد: در این مدت به نهادهای موثر نامه نگاری کرده ایم و در هفته های آینده جلساتی با مسئولان ارشد کشور در دولت و مجلس خواهم داشت تا برخی نگرانی ها برطرف شود.

طرح پرستار تمام وقت تدوین شد

وی افزود: اگر وقت پرستاران را می گیریم و آنها را ملزم به اضافه کاری می کنیم باید حضور تمام وقت آنها را نیز در نظر بگیریم و از این حیث طرحی تمام وقت برای پرستاران ارائه می دهیم که در صورت اجرای بهتر و موثرتر باشد. نسبت به افزایش تعداد اضافه کاری

نجادیان یادآور شد: در گذشته تلاش کرده ایم ادبیات را با خود همراه کنیم، اما اگر با پیگیری هایمان در روز پرستار این اتفاق نیفتد و مسئولان توجه چندانی به مطالبات نداشته باشند، در کنار پرستاران می مانیم. همچنین. امیدواریم نهادهای ذیربط به وظایف خود عمل کنند تا همکاران و پرستاران شرمنده نشوند و بتوانند با خیال راحت خدمات ارائه دهند.

وی گفت: “در آینده هیچ تضمینی وجود ندارد که در دام بیماری های همه گیر و بحران های دست ساز دست نیافتیم.”

به گزارش روابط عمومی نظام پرستاری، وی تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری به شدت پیگیر کار پرستاران و پیگیری مطالبات است و در صورت عدم نتیجه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا