اجتماعی

نحوه بکارگیری پرستاران تعدیل شده / زمان پرداخت حقوق و کارانه پرستاران با شیوه جدید

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین اطلاعات اجرای قانون مالیات بر خدمات پرستاری، توضیحاتی را در خصوص عملکرد 89 روزه پرستاران که قبلا انصراف داده بودند، ارائه کرد.

دکتر عباس عبادی در گفت وگو با سلام آنلاین وی درباره جزئیات تفاهم وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت در اعمال مالیات بر خدمات پرستاری گفت: پرداخت مالیات بر خدمات درمانی به این صورت انجام می شود که یک موسسه ارائه دهنده و یک موسسه است. خریدار خدمات است. ارائه دهنده بیمارستان و مرکز درگیر و خریدار نیز شرکت بیمه است. از آنجایی که امسال اولین سال اجرای تعرفه خدمات پرستاری است، ردیف بودجه مربوطه (5000 میلیارد تومان) در آیین نامه وزارت بهداشت لحاظ شده است.

وی افزود: بر این اساس در راستای رعایت ضوابط فروشنده و خریدار، تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت منعقد و رونوشت آن به برنامه و بودجه ارسال شد. بنابراین به جای پولی که از طرف برنامه و بودجه به وزارتخانه ارسال می‌شود، سازمان بهداشت می‌آید، به سازمان بیمه می‌رسد و آنها، خریدار، محاسبه‌ای را بر اساس رسیدگی به مدارک در قالب هزینه نگهداری انجام می‌دهند. پول از طریق بیمه توزیع خواهد شد. این یکی دیگر از راه های دریافت بیمه است.

عبادی همچنین درباره روند اجرای قانون در تامین اجتماعی و نیروهای مسلح بیان کرد: بیمه سلامت به عنوان بیمه پایه در نظر گرفته می شود و منابع از طریق آن توزیع می شود و سایر بیمه های پایه به دنبال دارد، نحوه رسیدگی به اسناد و دریافت هزینه از بیمه سلامت. انجام خواهد داد

وی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای قانون مالیات بر خدمات پرستاری در سال 1401، توضیح داد: 5 هزار میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده که این مبلغ علاوه بر مبلغی است که قبلا به همکاران پرداخت شده است که حدود 1.6 است. میلیارد. در واقع، این رقم 6.6 میلیارد توماس خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تشریح مبانی اجرای قانون مالیات بر خدمات پرستاری گفت: مبلغ 6600 میلیارد تبیین شده از اول فروردین 1401 اجرا می شود. اما تفاهمی که با معاون اجرایی رئیس جمهور داشتیم مقرر کرد از اول دی ماه 1400 375 میلیارد تومان به پرستاران پرداخت شود.

وی تاکید کرد که: هنوز هیچ پرداختی بابت این موضوع و با این مدل جدید صورت نگرفته است. پس از شمارش وجه، سند بازتوزیع ارسال می شود و همکاران با روش جدید رسید اولیه خواهند داشت.. در این زمان پرستار با مدل قدیمی حقوق و دستمزد دریافت می کند و این ارقام در پرداخت بعدی بدهکار می شود. امیدواریم تا پایان شهریورماه همکاران پرستاری اولین رسید با مدل جدید را داشته باشند که البته این امر منوط به انجام به موقع تعهدات طرفین قرارداد است.

او افزود: «ما همیشه کاهش دستمزدها را داشته‌ایم که به طور متوسط ​​برای هر دو کشور شش ماه است.» دور. اگرچه تاکید ما بر تلاش برای به روز رسانی پرداخت ها است. ولی اکثر کارمندان در حال حاضر 1400 در سال درآمد دارند. در مدل پرداخت جدید مبلغ در نظر گرفته شده به شغل پرستار اضافه می شود.

عبادی گفت: افزایش درآمد پرستاران با اجرای مدل های جدید پرداخت به عملکرد آنها بستگی دارد. اگر تعداد بستری ها کم باشد طبیعتا اثربخشی آن کم خواهد بود. با افزایش ضریب اشغال تخت، میزان پرداخت نیز افزایش می یابد.

وی در خصوص کار پرستار 89 روزه اخراج شده پیش از این نیز اظهار داشت: با معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان سازمان کار در حال تفاهم هستیم، اما به دلیل تعداد پرسنل این کار انجام نشده است. تصمیم گرفت شماره را هم اکنون اعلام کنید. اما در هفته های آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت. این فرآیند از طریق آزمون شغلی انجام خواهد شد. مبلغی که در برنامه و بودجه برای مجوزهای استخدامی اعلام شده برای کل نظام سلامت است و همکاران پرستاری نیز جزء این جمعیت هستند. به طور متوسط ​​بین 40 تا 50 درصد از نیروهای استخدامی وزارت بهداشت به گروهی از پرستاران منصوب می شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا