اجتماعی

آسمان کشور برفی می‌شود/ تقویت سامانه بارشی از چهارشنبه

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی گفت: از امروز شاهد بارش برف در اکثر استان های کشور همراه با کاهش دما خواهیم بود.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه هواشناسی، بارش برای منطقه کشور با کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: بیشترین بارندگی در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری. ، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

امروز در تهران، البرز، قم، قزوین، بخش‌هایی از سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، همدان، مرکزی، شرق لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکز یزد و شمال کرمان، خراسان. جنوب، شرق و شمال خراسان رضوی شاهد بارش برف خواهیم بود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه (18 اسفند) بارندگی در مناطق غربی و جنوبی کشور کاهش می یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه دارد. عمده سیلاب در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. همچنین امروز بیشترین میزان بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی افزود: روز سه‌شنبه (17 اسفند) در استان‌های غربی و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین در سواحل غربی خزر و همچنین در برخی مناطق بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. در شرق و جنوب شرقی.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 18 اسفندماه با تقویت سامانه بارشی و برفی به تدریج به جز منطقه شمال شرق برای روز پنجشنبه 19 اسفندماه به جز غرب کشور را فرا می گیرد. منطقه و در جنوب کشور بارندگی در سایر نقاط کشور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از امروز دوشنبه در شرق، جنوب شرق، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز در شرق کشور و در برخی مناطق وزش باد شدید خواهد بود که این ریزش گرد و خاک دور از انتظار است. . خیر از امروز تا سه شنبه دما در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور بین 5 تا 10 درجه کاهش می یابد.

ضیائیان افزود: امروز و فردا سه شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز تا سه شنبه. دریای خزر شدید خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا دوشنبه (17 اسفندماه) آسمان تهران ابری و مه آلود و نازک است. تا یک ساعت دیگر برف می بارد، وزش باد در بعدازظهر با احتمال رگبار باران می بارد. حداکثر دمای برف 5 و حداقل 1 و در روزهای سه شنبه (18 اسفند) ابری گاهی به مدت یک ساعت است. افزایش وزش باد با احتمال رگبار برف با حداکثر دمای 4 و حداقل صفر.

ضیائیان در پایان گفت: طی فردا و فردای آن روز اردبیل و زنجان با کمینه دمای 10- و 9- درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مراکز استان و بندرعباس و اهواز دارای حداکثر دما هستند. 24 و 22 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا