آذربایجان‌غربی ویترین ارزشمندی از جاذبه‌های گردشگری است

آذربایجان‌غربی ویترین ارزشمندی از جاذبه‌های گردشگری است

سلام آنلاین/ آذربایجان غربی وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی گفت: آذربایجان غربی و اوریه از نمایشگاه‌های ارزشمند ارزش‌های مذهبی و گردشگری هستند.

سید عزت الله زرخمی روز 9 تیرماه در بازدید از کلیساهای کاتولیک و ارامنه با حضور خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان غربی فرقه ای از ادیان و مذاهب است که سال ها در کنار هم زندگی می کنند، افزود: فرهنگ مردم این منطقه یک فرهنگ است. میراث ناملموس و الگویی محسوب می شود.

وی با اشاره به همزیستی معجزه آسای مذاهب آذربایجان غربی گفت: این همزیستی باید الگو گرفته و به زبان های مختلف برای نسل آینده تبیین شود تا بتوانیم بگوییم ایرانیان تمدنی داشته اند که هزاران سال ادامه داشته است. قدیمی

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه وجود مسجد و مسجد در کنار هم نشانه وحدت و تقرب بین مذاهب است، گفت: فعالیت های مشترک بین ادیان در مناسبت های مذهبی از جمله عزاداری تحسین برانگیز عاشورا است.

ضرغامی با تایید اینکه این کلیسا سرایدار دارد اما مسئولیت نگهداری و نگهداری بناها و کلیساهای تاریخی نیز بر عهده وزارت میراث فرهنگی است، اظهار داشت: در دولت سیزدهم بودجه برای مرمت آثار و بناهای تاریخی افزایش یافته است. بیش از 3 بار. و بسیاری از پروژه ها مرمت شده اند، اما برای غنای آثار تاریخی نیاز به تخصیص بودجه بیشتری است.

وی با اشاره به وجود 34 هزار بنای تاریخی در کشور گفت: جمع آوری وام تعمیرات از 2 هزار میلیارد تن به 9 هزار میلیارد تن رسید و در دولت سیزدهم نیز اعتبار خوبی در بودجه استان لحاظ شد.

ضرغامی خاطرنشان می کند: اعتبارات تعمیرات در سال جاری نیز افزایش یافته و خوشبختانه مسئولان امر به نوسازی بناهای تاریخی توجه جدی دارند.

وی با اشاره به همکاری برخی نهادها در زمینه مقاوم سازی، افزود: وام احیای بازار وکیل شیراز به مبلغ 110 میلیارد تومان از سوی وزارت نفت تامین شده است که نشان از همکاری نهادی خوب در این زمینه است. حوزه مرمت بناهای تاریخی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا