پیچ و خم ادارات مانعی بر سر صادرات کارآفرینان

سلام آنلاین/ قم یک کارآفرین برجسته استان قم گفت: متأسفانه با وجود اینکه کشورهای منطقه خواهان محصولات ما هستند، اما آنقدر درگیر هرج و مرج حکومتی هستیم که ما را خسته و ناراحت می کند.

دکتر عالمی آرانی کارآفرین برجسته استان قم امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و تکنسین های برتر قم در دانشگاه قم گفت: خام فروشی یک مشکل روانی و مدیریت های کلیدی در کشور است.

وی با بیان اینکه همه کشورها نگران فروش نفت و دسترسی به میلیون ها تن سنگ آهن هستند، گفت: سایر کشورها هزاران برابر ارزش بیشتری به ما می فروشند.

او می گوید: «وقتی یک تکه طلا به یک کارآفرین کوچک داده می شود، او اسب های زیادی از آن می سازد.

وی افزود: دانشگاه ها یا دیگر کارآفرینان این کار را به ساعت تبدیل کرده اند و هزار برابر ارزش ایجاد کرده اند، اما ذهنیت ما در ایران خام فروشی و کسب درآمد از نوسانات قیمت طلا است.

کارآفرین برجسته قم بابیان اینکه سه حزب دانشگاه های دولتی و کارآفرینان موتور محرکه یک کشور هستند، گفت: اگر این سه حزب با هم همکاری نکنند، توسعه ای حاصل نمی شود.

وی گفت: «متاسفانه با وجود اینکه کشورهای منطقه خواهان محصولات ما هستند، اما در هرج و مرج حکومتی غرق شده ایم که ما را خسته و سردرگم می کند».

او گفت: “وقتی در پروژه های دیگر مانند سوریه با رقبای ترکیه و چین روبرو می شویم که از مزایای کمتری نسبت به ما در این محصول برخوردارند، متوجه می شویم که کارهای اداری آنها از جمله بازجویی به راحتی قابل رسیدگی است.” در عرض یک ساعت. اما ما باید به ایران برگردیم و در شرایطی که نتوانیم به پیشرفت تولید و تحویل دست پیدا کنیم برای گرفتن استعلام و مجوز برای مدت طولانی پشت دفتر بمانیم.

عالمی آرانی گفت: متاسفانه همه در کشور از اهمیت حمایت از صادرات صحبت می کنند. اما از این محرک ها روی صحنه زیاد نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه کمک قابل توجهی به این صنعت نمی کند، گفت: این امر باعث افزایش هزینه های دستیابی به فناوری برای ما شده که در نهایت هزینه تولید را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا