حوادث

کاهش ۸ درصدی ترافیک تهران با شناورشدن ساعات کاری مدارس و ادارات

رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران از کاهش 8 درصدی ترافیک با اجرای طرح ساماندهی ساعات کاری مدارس و ادارات خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین. حجت الاسلام آقامیری صبح امروز در نطق پیش دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه به نمایندگی از شورا در جلسه هماهنگی ترافیک استان حضور پیدا کرده است، گفت: این جلسه با هدف بررسی این طرح برگزار می شود. در راستای تمدید ساعت کاری مدرسه و اداره و در این جلسه گزارشی به شهردار، پلیس راهنمایی و رانندگی و معاون حمل و نقل شهرستان ارائه شد که عموماً اجرای این طرح با موفقیت انجام شده است. در کاهش ترافیک 8 درصد اگر چه برخی از مدارس به ویژه موسسات غیرانتفاعی و ادارات آن را اجرا نمی کنند.

وی با بیان اینکه اولویت ها و تأخیر در راه اندازی عملیات، ترافیک را کنترل می کند، گفت: همچنین در این جلسه اعلام کردیم که تهران همه راه ها و بزرگراه ها را به جز جاده کمربندی ساخته است، دو بر اساس مدل طرح جامع خود. از آنجایی که ظرفیت خودروها در تهران هشت خطه است، بدیهی است که تنها با چنین طرحی می توانیم ترافیک را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: شورای شهر تهران تائید کرد که این طرح تا پایان آبان ماه اجرا می شود و در صورت موافقت همه دستگاه ها، نهایی و به صورت دائمی اجرایی می شود. اما پیامک و نظرسنجی های حضوری از مردم وجود دارد که رضایت 75 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از شورای ترافیک شهر تهران نیز تشکر می کنم که درخواست کردند سرویس مدارس از ساعت 6 تا 8 صبح از خط ویژه استفاده کنند که مورد تایید است.

به گزارش سلام آنلاین، اعضای شورای شهر در ادامه بررسی لایحه شهردار تهران مبنی بر جابجایی 14 نفر از مسئولان شهرداری تهران برای انتصاب قائم مقامی رای مثبت دادند و به یک فوریت این قانون رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا