همکاری ستاد اتصال‌پذیری و اپراتورها برای حمایت از طرح‌های بومی‌سازی

همکاری ستاد اتصال‌پذیری و اپراتورها برای حمایت از طرح‌های بومی‌سازی

دبیر ستاد توسعه ارتباطات و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری از انتشار فراخوان حمایت از یک پروژه تحقیقاتی با همکاری یک اپراتور ملی تلفن همراه خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری مشترک، این اپراتور است. اعتبار مالیاتی از این پروژه تحقیقاتی میدانی پشتیبانی می شود.

دکتر سید محمد کرباسی در گفت وگو با سلام آنلاین. با اشاره به شعار سال «تولید جهشی با مشارکت مردمی» با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان نشانه بارز مشارکت مردم در جهش تولید است. بازیگران بخش دانش بنیان نیز انسان هستند و آن بخش خصوصی است که در نتیجه شعار الگوی امسال اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

وی گفت: از این نظر برنامه را در دفتر مدیر توسعه علوم و ارتباطات و فناوری ارتباطات تصویب کرده ایم و یکی از برنامه های در دست اجرا در این زمینه ارائه تسهیلات برای کسب و کارهای فعال است زمینه اطلاعات و فناوری ارتباطی که با موسسات همکار در این زمینه همکاری می کند، اکوسیستمی که در آن ماموریت مشترک داریم، در حال ایجاد همکاری با آنها هستیم.

کرباسی گفت: هوشمندسازی یکی از اپلیکیشن های ستادی است که از طریق انتشار تماس های تلفنی به دنبال شناسایی کارگزاران هستیم تا بتوانیم ارتباط بین صنایع بزرگ را تسهیل کنیم. نمونه ای از این همکاری ها استفاده از اعتبارات مالیاتی برای صنایع بزرگ است که ستاد در این راستا آنها را همراهی خواهد کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری ارتباطات و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش، این مدل از پشتیبانی کارکنان را در برنامه‌های هوشمند از سوی کارگزاران برای ارائه تسهیلات مناسب به فعالیت‌های هر دو کارگزار می‌داند. می تواند این تجهیزات را به صورت رایگان تبدیل کند.

کرباسی خاطرنشان کرد: اخیرا فراخوانی را با همکاری یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور طی یک پروژه تحقیقاتی در حوزه فناوری نوین ارتباطی منتشر کردیم.

به گفته وی، حمایت از این طرح ها از محل اعتبار مالیاتی بهره بردار تامین می شود.

آقای کرباسی با ابراز حمایت از ستاد در راستای بومی‌سازی بخش‌های مربوطه، گفت: در دو ماه گذشته تیم‌های تخصصی را در ستاد ایجاد کرده‌ایم و هر تیمی مأموریت دارد که فناوری را در حوزه‌های مرتبط و در اولویت قرار دهد. شناسایی بازیگران و شناسایی پروژه های توسعه فناوری.

وی هوش مصنوعی را ابزاری برای هوش عنوان کرد و گفت: یکی از ابزارهای هوش، هوش مصنوعی است که در حوزه هوش مصنوعی نهادهای مختلفی در کشور وجود دارد و کار ملی بین آنها تقسیم شده است و ستاد همکار است. موسسه، علاوه بر این موسسه قرار داده شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا