اقتصادی

چرا بسته‌های شبانه اپراتورها حذف شد؟

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، به دلیل اعتراض مقامات فرهنگی کشور در مورد بسته های شبانه ، اپراتورها این بسته ها را پس گرفته اند ، اما اکنون به اپراتورها توصیه می شود برای کاهش بار جزئی ، بسته های شبانه تهیه کنند. بیشترین زمان را منتقل کنید.

به گزارش سلام آنلاین ، محمد جواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود به سوالات کاربران پاسخ داد. وی در مورد ساختار قیمت گذاری اینترنت توضیح داد: سه اپراتور تلفن همراه و بیش از 20 اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت خانگی در کشور هستند. به طور کلی ، ساختار شرکت های مخابراتی ایران برای ارائه خدمات در بازار رقابتی است. معمولاً در یک بازار رقابتی و غیر انحصاری ، تعرفه ها بر اساس جای خالی و رقابت تعیین می شوند و این فضای رقابتی است که ارزش بازار را تعیین می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأیید کرده است که دولت از بسته های اینترنتی مالیات نمی گیرد. وی افزود: “اپراتورها قیمت های بسته را در رقابت تعیین و ارائه می دهند.” آنچه دولت تعیین می کند سطح قیمت است. در حال حاضر ، قیمت هر اینترنت Kibbit توسط کمیسیون 0.4 ریلز تعیین شده است ، که نهاد تصمیم گیری برای تعرفه ها است ، به این معنی که سطح قیمت برای هر اینترنت گیگابیت می تواند تا 40000 تن باشد. اپراتورها می توانند با یکدیگر رقابت کنند ، بسته های متعددی را ارائه می دهند که به دلیل شرایط بازار و فضای رقابتی بین آنها قیمت تعیین می کند. البته این قیمت ها مربوط به تلفن های همراه است و شرایط تلفن های خانگی کمی متفاوت است.

حذف اپراتورهای بسته یک شبه و نامحدود به دلیل شرایط رقابتی آنها است

آذری جهرمی در مورد حذف بسته های اپراتورهای یک شبه و نامحدود توضیح می دهد: این مشکل با شرایط رقابت بین اپراتورها بیشتر می شود. آنها بسته های مختلف ساعت و گروه های مختلفی را برای جلب مشتری ارائه می دهند. حذف بسته ها از یک اپراتور باعث می شود تا کاربران با این بسته ها به اپراتور دیگری روی بیاورند. ما به عنوان ناظران بازار باید مراقب باشیم که اپراتورها توطئه نکنند ، زیرا این امر به مشتریان آسیب می رساند. همانطور که دو ماه پیش اتفاق افتاد ، دو اپراتور ایرانی و Hara-e al ، با هماهنگی ، قیمت بسته را بالا بردند و بسته محبوب را پس گرفتند. این نمونه ای از یک توطئه است که ما در آنجا هشدار داده و آنها را تهدید به جریمه نقدی کردیم تا بسته ها را به حالت سابق خود برگردانند.

وی گفت: “ما مقررات كنترل بازار را برای اپراتورهای برجسته فرض می كنیم ، از جمله اپراتورهای برجسته برای تغییر قیمت و حذف بسته ها باید از تنظیم كننده ها مجوز بگیرند.” این روند کنترل ماست و ما معمولاً در قیمت گذاری بسته و اپراتورهای رقیب دخالت نمی کنیم مگر اینکه آنها بخواهند توطئه کنند یا قیمت بسته های بالاتر از سقف را ارائه دهند.

وزیر حمل و نقل با توجه به منطق اپراتور در ارائه بسته های خدمات شبانه گفت: زمان کم استفاده ، بنابراین زمان کم استفاده را به مشتریان توصیه کنید. “… زیرا اگر کاربران در بالاترین سطح استفاده کنند ، اپراتورها مجبور به سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه ظرفیت شبکه هستند ، و پس از توسعه شبکه فقط می توانند از ظرفیت بالایی که طی یک دوره زمانی ایجاد شده درآمد کسب کنند. بنابراین منطقی است. برای اپراتورها در ساعات پایانی بسته های کم هزینه ارائه دهید.

مرجع فرهنگی بسته یک شبه اعتراض می کند

آذری جهرمی در مورد اینکه چرا بسته های یک شبه و نامحدود توسط اپراتورها لغو می شود ، گفت: “این بسته ها در بسیاری از کشورهای جهان ارائه می شود.” اما واقعیت این است که اعتراض مقامات فرهنگی در کشور در مورد بسته یک شبه وجود دارد و ما اخطاریه دریافت کرده ایم که کاربران نباید شبانه به اینترنت رایگان روی بیاورند زیرا این امر تأثیر دارد. منفی برای شب ماندن دانشجویان. صبح آنها نمی توانند از کلاس خود استفاده کنند. بنابراین توصیه می شود که این بسته ها برداشته شوند.

وی تهیه بسته یک شبه توسط اپراتور را یک درخواست منطقی دانست و اظهار داشت که با توجه به نامه هایی که می تواند برای خود اپراتورها ارسال شود ، آنها منطقی را نیز نقض می کنند. منطق در یک شب شلوغ به یک بسته ارزان نیاز دارد. این امر ما را بر آن داشت تا دو ماه پیش مجدداً با اپراتورها تماس بگیریم و به آنها دستور داد یک بسته یک شبه ارائه دهند تا برخی از ترافیک شبکه را به ساعات خارج از ساعت هدایت کنند.

وزیر حمل و نقل هشدار داد: “البته ما در این موضوع دخالت نمی کنیم و این یک شرط رقابتی برای اپراتورها است.” به نظر می رسد اگر یک اپراتور بسته یک شبه ارائه دهد ، اپراتور دیگر در یک فضای رقابتی چاره ای جز رفتن به آنجا ندارد. اکنون این توصیه رسمی ما به اپراتورها است و ما به آنها اطلاع داده ایم و مقامات نظارتی همچنان به ارائه بسته شبانه به بسته حمل و نقل آنها ادامه می دهند. البته بسته های یک شبه هنوز ارائه می شود اما ممکن است به آنها توصیه شود بسته های ارزان و رایگان ارائه دهند.

اینترنت به طور انحصاری در اختیار شرکت های زیرساختی است.

آذری جهرمی درباره انحصار شرکت زیرساخت صحبت می کند: این شرکت پس از خصوصی سازی فعالیت خود را به عنوان بخش مخابرات عمومی آغاز کرد. با قانونی که مجلس برای اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی مخابرات به تصویب مجلس رسانده است ، اکنون اینترنت در ایران به طور کامل برای شرکت های زیرساخت مخابراتی در دسترس است. با تفسیر این قانون و قدرتی که دولت در اختیار دارد ، سعی داریم شرایطی را پیش از پایان دولت دوازدهم فراهم کنیم که اجازه واردات امواج از طریق شرکت های مختلف را فراهم کرده و شرکت های زیرساختی را از هم جدا کنیم.

وی گفت: “بر این اساس ، ما اولین مرکز داده بین المللی (IP) را ایجاد کرده ایم که به عنوان منطقه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه فرودگاه پیام نامگذاری شده است.” در اسناد مصوب ذکر شده است. زیرساخت های این شبکه فراهم شده و کارهای فنی انجام شده است تا ما را به خروج انحصاری از شرکت زیرساخت تا 14 آگوست برسانیم. اگرچه کار دشواری است ، اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

ادامه هید

دکمه بازگشت به بالا