مشکل رایجی که علامت هشداردهنده بیماری قلبی است

سلام آنلاین/ خراسان رضوی به گفته متخصصان قلب، این مشکل عادی خواب می تواند علامت هشدار دهنده بیماری قلبی باشد.

مشکلات رایج به عنوان علامت هشدار دهنده بیماری قلبی

دکتر شاران شارما متخصص قلب و عروق گفت: اگر بتوانیم از عوامل خطر پیشگیری کنیم، می توانیم بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. خواب کافی یکی از اولین چیزهایی است که متخصصان قلب برای کاهش خطر توصیه می کنند. برخلاف ژنتیک، این چیزی است که ما می‌توانیم آن را کنترل کنیم، با این حال، اختلالات خواب می‌تواند یک علامت هشدار دهنده باشد که شما در معرض خطر بالای بیماری قلبی هستید. خبر خوب این است که درمانی برای آن وجود دارد، همه چیزهایی که باید بدانید در اینجا آمده است.

مشکلات خواب می تواند علامت هشدار دهنده بیماری قلبی باشد

خروپف فقط برای کسی که نزدیک یا دور از شما می خوابد آزاردهنده نیست. دکتر شارما توضیح می دهد که خروپف می تواند نشانه ای از آپنه خواب باشد. اکنون می دانیم که آپنه خواب با بیماری های قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی، فشار خون بالا و نارسایی قلبی مرتبط است.

ممکن است در مورد آپنه خواب شنیده باشید. اما این یعنی چه؟

آپنه خواب چیست؟

نتایج مطالعه ای که در سال 2024 در مجله Nature بر روی بیش از 12000 نفر منتشر شد، نشان می دهد که خروپف مداوم خطر ابتلا به فشار خون بالا غیر قابل کنترل را در انسان افزایش می دهد.

دکتر سانجی راجاگوپالان، مدیر موسسه تحقیقات قلب و عروق و دانشکده پزشکی در دانشگاه کیس وسترن رزرو، می گوید: «تنگی نفس به معنای از دست دادن کامل جریان هوا برای حداقل 10 ثانیه است.

دکتر راجاگوپالان گفت خروپف همچنین می تواند نشانه کاهش شدید جریان هوا باشد که به عنوان “هیپنه” (تنفس کم عمق یا کندتر) شناخته می شود و 10 ثانیه یا بیشتر طول می کشد. هر دو دارای عوارضی هستند که می تواند برای قلب مضر باشد.

لئونارد پیانکو، متخصص قلب و عروق گفت: این آرامش استرس یا کورتیزون و آدرنالین را افزایش می دهد. افزایش سطح این هورمون فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و می تواند باعث سفت شدن سیستم قلبی عروقی شود و منجر به درد قفسه سینه یا حمله قلبی شود. این تنها کاری نیست که انجام می دهد. علاوه بر بیماری قلبی، خروپف با خواب تداخل می کند و می تواند باعث خواب آلودگی در طول روز، مشکل در تمرکز و نوسانات خلقی شود.

علاوه بر این، این اختلالات می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه در سال 2023 در مورد فشار خون بالا (منتشر شده در مجله Hypertension) نشان می دهد که اختلالات خواب با احتمال افزایش فشار خون مرتبط است.

آیا خروپف همیشه نشانه بیماری قلبی است؟

اگر به شما بگویند دیشب خوابیدی، امشب نباید بخوابی؟ خیر، به گفته دکتر شارما، خروپف همیشه نشان دهنده تنگی نفس یا افزایش خطر بیماری قلبی نیست.

وی گفت: به غیر از آپنه خواب، دلایل دیگری نیز برای خروپف وجود دارد. گرفتگی بینی، احتقان بینی و مصرف الکل از دیگر علل شایع هستند.

دکتر راجاگوپالان به مردم توصیه می کند که به خروپف توجه ویژه ای داشته باشند زیرا در صورت همراه با بیماری های قلبی با:

آشفتگی اختلالات تنفسی در هنگام خواب.

بسیار خواب آلود در طول روز؛

• مشکل در تمرکز.

سردرد صبحگاهی؛

گلو درد بعد از بیدار شدن از خواب؛

• بیخوابی؛

تنگی نفس یا احساس گیرکردن چیزی در گلو و جلوگیری از تنگی نفس در شب.

فشار خون بالا.

• خروپف کردن به اندازه ای بلند که خواب همسرتان را مختل کند.

دکتر شارما اشاره می کند که اگر می خواهید علت خروپف خود را بدانید، بهتر است در یک مطالعه خواب شرکت کنید.

چگونه خطر آپنه خواب را کاهش دهیم؟

به گفته دکتر پیانکو، خطر آپنه خواب را می توان کاهش داد و بسیاری از دستورالعمل ها با توصیه های اصلی برای کاهش خطر بیماری قلبی مطابقت دارند. این نکات عبارتند از:

• تمرین منظم؛

• وزن سالم را حفظ کنید.

ترک سیگار و

محدود کردن مصرف الکل.

اگر آپنه خواب دارید، درمان در دسترس است. دکتر پیانکو می گوید آپنه خواب با یک سد راه هوایی مثبت مداوم (CPAP) درمان می شود. برای درمان آپنه خواب باید فشار از نای و مجرای به راه هوایی فوقانی منتقل شود تا راه هوایی باز بماند.

سایر عوامل خطر بیماری قلبی که باید بدانید

خروپف نکردن نشانه خوبی است. با این حال، دکتر پیانکو به مردم هشدار می دهد که علائم هشدار دهنده دیگری وجود دارد که نشان می دهد ممکن است شما در معرض خطر بیماری قلبی باشید.

وی افزود: علائم بیماری قلبی شامل ضربان نامنظم یا تند شدن قلب، تنگی نفس، خستگی غیرعادی یا تورم پاها یا پاها است.

اگر نگران سلامت قلب خود هستید، بهتر است غمگین باشید. دکتر پیانکو توضیح می دهد که اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا علائم در هر سنی دارید، بهترین راه برای محافظت از خود این است که با یک متخصص قلب و عروق قرار ملاقات بگذارید.

منابع

https://news.yahoo.com

https://parade.com

https://www.aol.com

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا