مردان چقدر به کلسیم و ویتامین D نیاز دارند؟

لازم به ذکر است که اگر به هر دلیلی نیاز روزانه آقایان مانند خانم ها از طریق رژیم غذایی تامین نمی شود، باید از مکمل های مخصوص آقایان استفاده کنند. در همین حال، مردان می توانند این را نادیده بگیرند.

به گزارش سلام آنلاین. غذا باید اولین منبع مواد مغذی برای همه باشد. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی، محصولات لبنی، آجیل های بدون چربی یا بدون چربی، آجیل و چربی های سالم را شامل شود. باید بدانیم که پیروی از یک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است.

اگر یک رژیم غذایی متعادل را دنبال نکنید، به اندازه کافی نخوابید یا به طور منظم ورزش نکنید، ممکن است سطح انرژی خوبی نداشته باشید. هنگامی که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنید یا در مقادیر توصیه شده دریافت نکنید، بدن شما ممکن است در مبارزه با بیماری دچار مشکل شود و در نتیجه ممکن است به تغذیه نیاز داشته باشد. اما قبل از مصرف مکمل ها، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و پزشک خود مشورت کنید. همچنین مهم است که قبل از تصمیم به استفاده از مکمل ها، درباره ایمنی و اثربخشی آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همه افراد از جمله آقایان باید در انتخاب مکمل ها دقت کنند. قرص ها را فقط از داروخانه ها بخرید و مطمئن شوید که مورد تایید FDA هستند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا می توان مکمل ها را برای مردان توصیه کرد. برخی از این دلایل عبارتند از:

سلامت استخوان: کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان هستند. اگر کمبود این مواد مغذی دارید، ممکن است علاوه بر مولتی ویتامین های معمولی به غذای اضافی نیز نیاز داشته باشید. زیرا مولتی ویتامین ها معمولاً کلسیم کافی برای رعایت دستورالعمل ها ندارند.

لازم به ذکر است که مردان به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. مردان بالای 70 سال به 1200 میلی گرم کلسیم در روز و نوجوانان به 1300 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

مردان نیز به 600 واحد بین المللی ویتامین D در روز نیاز دارند. بعد از 70 سالگی این مقدار به 800 واحد ویتامین D می رسد.

سلامت چشم: کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زآگزانتین ممکن است در سلامت چشم نقش داشته باشند. روی گنجاندن میوه ها و سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم پیچ، هویج، گل کلم، سیب زمینی شیرین و کلم بروکلی در رژیم غذایی خود تمرکز کنید.

مردان باید مراقب مصرف مکمل های غیر آهن باشند. زیرا این عنصر در صورتی که مردان نباشند می تواند برای مردان مشکل ساز باشد.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، هنگام بررسی تغذیه باید به غذا توجه شود. خوردن بیش از حد می تواند یک تهدید جدی برای سلامتی باشد. برای کمک به ارزیابی الگوی غذایی روزانه خود قبل از شروع مکمل، با یک متخصص تغذیه خبره مشورت کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا