ایمن‌سازی مدارس پرخطر تهران در دستورکار/تهیه شناسنامه ایمنی مدارس

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مشارکت های مردمی سازمان بهسازی، توسعه و تجهیز مدارس سراسری کشور با تاکید بر اینکه ایمنی خط قرمز ماست، گفت: مدارس ناایمن شناسایی و مقاوم سازی می شوند.

حمیدرضا تقی پور در گفت وگو با سلام آنلاین وی در خصوص اقدامات این سازمان برای ایمن سازی مدارس به ویژه پس از اعلام آمار مدارس ناایمن شهر تهران از سوی سازمان آتش نشانی تهران، گفت: مدارس در حال ساخت اکنون از استانداردهای ایمنی لازم برخوردار هستند. ?

وی افزود: ایمنی مدرسه دارای شاخص ها و عناصر مختلفی از جمله سیستم اطفاء حریق، نوع چیدمان پله ها، مناسب بودن مسیرهای پیاده روی کودکان و … است.

تقی پور با اشاره به اینکه 2420 مدرسه توسط سازمان آتش نشانی تهران مورد بازرسی قرار گرفت که از 924 مدرسه شکایت شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد در استان تهران 10 درصد کلاس های درس برچیده و بازسازی شد که 18 درصد نیاز به تعمیر دارند. ایرادات و معایب باقی مانده خارج از این دو گروه است و برخی ایرادات صوری و جزئی است و همه از این نظر خطرناک نیست که جان دانش آموز را تهدید می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه با مشارکت مردمی سازمان ملی بهسازی و توسعه اماکن مدارس افزود: البته باید به همه این ایرادات رسیدگی شود زیرا می تواند سلامت جسمانی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد. همانطور که گفته شد، ما همه مدارس اعلام شده را در شرایط وخیم و خطرناک نمی دانیم. برخی از آنها که ریسک بالایی دارند و نیاز به برچیده شدن و بازسازی دارند، هم اکنون در دستور کار ما قرار گرفته اند و یک به یک در حال بررسی هستند و تا یکی دو سال آینده تضمین خواهند شد.

تقی پور با تاکید بر اینکه ایمنی خط قرمز ماست و ریسک نمی کنیم، گفت: مدارس ایمن شناسایی و مقاوم سازی می شوند. مدرسه ما قبلاً گواهی ایمنی دارد با کمک سازمان آتش نشانی یک سازمان تخصصی گواهی ایمنی مطمئن و قابل اعتماد برای مدرسه تهیه می کنیم.

تقی پور با اشاره به اقدامات انجام شده برای انطباق با مدارس عادی در کشور گفت: تدوین یک طرح یکپارچه و هدایت دانش آموزان با نیازهای ویژه به مدرسه بسیار خوب و شایسته است.

وی افزود: باید فضای یک مدرسه عادی را تعدیل کرد و پیش نیازهایی مانند رمپ و آسانسور را که جزو استانداردها و اصول ساخت و ساز ما در مدرسه است و در دستور کار قرار دارد، نصب کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه با مشارکت مردمی سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز اماکن مدارس سراسر کشور با بیان اینکه از این پس به این موضوع توجه بیشتری خواهیم داشت که نیازمند پیمانکاران نیازهای ویژه خواهیم بود. باید در نظر گرفته شود. و نیازهای خاص دانش آموزان

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا