افزایش مبلغ وام‌های «ازدواج» و «فرزندآوری» قطعی شد

موافقت شورای نگهبان با افزایش 65 درصدی «وام ازدواج» در سال 1403، مبلغ وام را برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال به 350 میلیون تومان افزایش داد و برای سایر حقوق ذکر شده، زوجین نیز 300 میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش سلام آنلاین. نمایندگان شورای اسلامی برای حمایت از خانواده ها و بحث فرزندآوری در سال های آینده مبلغ 300 هزار میلیارد تومان برای ازدواج، فرزندآوری، سپرده گذاری یا خرید و یا ساخت مسکن مصوب شورای نگهبان اختصاص داده اند. این زمانی است که اعطای «زمین رایگان» به یک خانواده چهار فرزند یا بیشتر به تایید شورای نگهبان برای حمایت از باروری می رسد.

هادی طحان نظیف، وکیل دادگستری و سخنگوی ولی فقیه می گوید: «300 حمت برای میانجی گری ازدواج، زایمان در نظر گرفته شده است.» ودیعه، خرید و یا ساخت خانه با تایید شورای نگهبان پذیرفته می شود، البته شبهاتی وجود دارد. با توجه به کفایت منابع و اولویت بندی پرونده ها و همچنین ترتیب تهیه تجهیزات افزایش وام ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و همسران زیر 23 سال به 350 میلیون تومان و سایرین با 300 میلیون تومان خلاف قانون اساسی شناخته نمی شود. زمین رایگان به خانواده های بیش از چهار فرزند و اکثر آنها زیر 20 سال خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص داده نمی شود.

به گزارش سلام آنلاین، بر اساس قانون بودجه امسال میزان وام ازدواج در سال جاری (1402) برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال 220 میلیون تومان و برای سایر زوجین 180 میلیون تومان است که با افزایش 65 درصدی این رقم. این رقم برای سال آینده برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال به 350 میلیون تومان و برای سایر زوج های واجد شرایط به 300 میلیون تومان افزایش می یابد.

این تسهیلات به تمامی زوج های دارای تاریخ ازدواج بعد از 1397/01/01 ارائه می شود و مدت بازپرداخت آن 10 سال می باشد.

لازم به ذکر است که کنگره برای سال جاری 200 هزار میلیارد تومان برای پرداخت هزینه ازدواج و فرزندآوری بر اساس میزان وام زایمان برای فرزند اول 30 میلیون تومان برای فرزند دوم 60 میلیون تومان برآورد کرده است. برای فرزند سوم 90 میلیون تومان، فرزند چهارم 120 میلیون تومان و فرزند پنجم 150 میلیون تومان است، اما محدودیت بودجه کمتر از حد مورد نیاز، باعث شده است که وام ازدواج طولانی باشد. و هیچ قدرتی برای کاهش دامنه وام ازدواج به صفر وجود ندارد. از طرفی پایین بودن سقف پرداختی مواد بانکی برای وام ازدواج و فرزندآوری یکی از موضوعات دریافت وام امسال است.

در همین راستا نمایندگان مجلس سقف وام ازدواج، زایمان و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن را به 300 هزار میلیارد تومان افزایش داده اند که میزان وام فرزندآوری است. سال بعد آن را به 40 میلیون تومان برای فرزند اول، 80 میلیون تومان برای فرزند دوم، 120 میلیون تومان برای فرزند سوم، 150 میلیون تومان برای فرزند چهارم و 200 میلیون تومان برای فرزند پنجم افزایش دادند. فراتر.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا