اجتماعی

چه چیزهایی از گذشته را باید پیش از ازدواج به “همسر” بگوییم؟

یکی از اعضای شورای تخصصی ازدواج و مشاوره در کانون ازدواج و خانواده این کشور با بیان اینکه مسائل اساسی زندگی گذشته وی که تاثیر بسزایی در زندگی کنونی وی بر جای گذاشته است باید قبل از ازدواج با همسرش مطرح شود، گفت: توضیح داد که قبل از ازدواج با همسرش تاثیر مهم و اساسی در زندگی ما نداشته است، زیرا خطر رابطه را افزایش می دهد و می تواند باعث ایجاد بحران در رابطه شود.

دکتر امیر لطفی حقیقت در گفت وگو با سلام آنلاین وی در آستانه آغاز هفته ملی ازدواج گفت: مسائل مهم زندگی در گذشته که تاثیرات عمیقی بر زندگی ما داشته است باید قبل از ازدواج مورد توجه قرار گیرد. گذشته در ابتدای رابطه و قبل از ازدواج با زوج ذکر شده است. بسیاری از افراد می ترسند با طرح این مسائل افراد دیگر از ازدواج با آنها پشیمان شوند اما اگر این موضوع قبل از ازدواج مطرح شود، فرد در ابتدای رابطه از ازدواج با آنها امتناع می کند، هیچ ارتباطی بهتر است. بیشتر از آن، بعداً روابط و زندگی مشترک افراد با مشکلات جدی تری مواجه می شود یا منجر به طلاق می شود.

اگر پس از شنیدن جزئیات گذشته خود به فرد دیگری فرصت تغییر نگرش را بدهیم یا از ازدواج با ما پشیمان شود، باید قبل از ازدواج موضوع را با دیگران در میان بگذاریم.» و پشیمانی از ازدواج اگر در اوایل رابطه اتفاق بیفتد بهتر از این است که افراد بعد از ازدواج با یکدیگر مشکل داشته باشند.

به گفته وی، عموماً دلیلی وجود ندارد که دختر و پسر قبل از ازدواج، داستان های گذشته خود را به تفصیل با یکدیگر در میان بگذارند، بلکه باید تمام گذشته خود را با دیگران در میان بگذارند.

این مشاور در ادامه با ذکر یک مثال بیان کرد: به عنوان مثال در برخی موارد افراد در گذشته ازدواج قبلی یا بیماری یا اعتیاد خاصی داشته اند. چنین مواردی از ابتدایی ترین مسائلی است که باید با شریک آینده در میان گذاشته شود، اما دلیلی برای گفتن چیزهایی وجود ندارد که باعث ایجاد بحران در زندگی ما نشود.

لطفی معتقد است دختران و پسرانی که مایل به ازدواج هستند باید بدانند که می‌خواهند با زمان حال زندگی کنند و نباید گذشته دیگران را کشف کنند و از او جزئیاتی را درباره گذشته‌اش جویا شوند.

وی همچنین گفت: برخی افراد قبل از ازدواج جزئیات کار و فعالیت اطرافیان و خانواده را برای طرف مقابل توضیح می دهند در حالی که فعلا دلیلی برای جزئیات رابطه و زندگی و اعضای خانواده آنها وجود ندارد.گذشته. سوال مخالف را بپرسید یا به چنین سوالی پاسخ دهید.

این پژوهشگر فراروانشناسی گفت: در کنار نیاز به توضیح مسائل زیربنایی گذشته خود، نیازی به توضیح جزییات زندگی گذشته خود قبل از ازدواج برای طرف مقابل نداریم، در واقع افراد نباید این کار را انجام دهند. خودافشایی بیشتر لازم نیست با اعترافات متعدد و خودافشایی به دنبال عقاید طرف مقابل برای ازدواج باشیم، بلکه دختران و پسران باید زندگی “حال” طرف مقابل را برای ازدواج در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا