عمومی

برای ترویج ازدواج و فرزندآوری مشوق‌هایی ارائه شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین آیت اللهی جواد حاجی زاده شامگاه جمعه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانان شهرستان اهر با اشاره به رفع موانع رشد جمعیت و ایجاد انگیزه برای ازدواج و بچه داشتن وی با بیان اینکه اقدامات جهادی لازم است، گفت: دشمنان و عناصر در حال برنامه ریزی برای کاهش جمعیت بودند اما با ترفندهای مقام معظم رهبری تهدید کاهش جمعیت دشمن محقق نشد.

امام جمعه اهر افزود: وقتی مردم کشوری پیر هستند و پایگاه دفاعی ندارند و اقتصاد کشور ضعیف‌تر است، برای جلوگیری از پیری جمعیت باید با جدیت و حساسیت سیاست جوانان را اجرا کنیم. بچه داشتن جوانان را ترویج کنیم.

وی گفت: تورم بالا و مسائل اقتصادی و معیشتی به عنوان موانع ازدواج و تشکیل خانواده دیده می شود. در عین حال برخی از زوج ها می فهمند که اگر بچه دار شوند، مشکلاتشان بیشتر می شود، بنابراین باید این نگرانی برطرف شود. به عبارت دیگر با تشویق و حمایت بچه داشتن و جوانان مردم را ارتقا دهند.

حاجی زاده تایید می کند: خیر. بچه داشتن با وجود شرایط، به دلیل شرایط برای نسل کشی محسوب می شود بچه داشتن در دسترس بود، اما رد کردند.

امام جمعه اهر بر لزوم برگزاری همایش تجلیل از خانواده های بالای سه فرزند تاکید کرد و یادآور شد: آمار وضعیت فعلی و برنامه ریزی برای اجرای سیاست های جوانان، جمعیت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای رسیدن به هدف رشد جمعیت، سیاست ها و برنامه هایی تدوین شود.

وی تاکید کرد که درمان زوج های نابارور به منظور تسهیل بچه داشتن او گفت: «این یک موضوع فوری است.» طبق دستور بچه دار شوید. بچه داشتن کمک

حاجی زاده در نهایت از کمبود انتقاد می کند کارایی دستگاه دیالیز بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: قسمتی از برخی از بیماران از عدم پاسخگویی دستگاه دیالیز بیمارستان باقرالعلوم علیه السلام به مطب امام جمعه شکایت دارند. بیماران کلیوی اهر کارایی ماشین لباسشویی در رنج است مسئولان مربوطه برای تعمیر و نصب ماشین لباسشویی بیمارستان باقرالعلوم اهر بودجه برنامه ریزی و نظارت کنند.

دکمه بازگشت به بالا