افتتاح نخستین اردوگاه‌ دانش‌آموزان استثنایی در همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش

افتتاح نخستین اردوگاه‌ دانش‌آموزان استثنایی در همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش

سلام آنلاین/ همدان اردوی دانشجویی خوابگاهی گنجنامه و امیرالمومنین(ع) همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش، شهردار همدان، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل استان افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش دوم تیرماه با اشاره به برگزاری 346 اردوی دانش آموزی در کشور، این اردو را اولین اردوی ملی دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست.

رضا مراد صحرایی فضای اردو را بسیار شاد دانست و گفت: اردو نیاز به توسعه دارد و نیاز به همکاری دانش آموزان و اولیا دارد.

سرایی با بیان اینکه باید دانش آموزان را از مدرسه به اردو برسانیم، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف باید روزهای اردو برای دانش آموزان تعیین شود.

وی ساخت این اردوگاه را کاری قلبی برای دانش آموزان خاص عنوان کرد و از مسئولان خواست به ویژه برای اینگونه اقدامات توجه کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه 30 درصد دانش آموزان کشور را تشکیل می دهند، گفت: 105 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در سراسر کشور داریم که در مسابقات فرهنگی و ورزشی فعال هستند.

صحرایی با تاکید بر اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش شش قسمت را مد نظر دارد، تصریح کرد: 16.5 میلیون دانش آموز عادی و در بهترین حالت 10 درصد در این بازی ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 760 مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: تعدادی از این مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اهتمام دارند تا از تحصیل بازمانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا