اجرای فاز دوم ساماندهی اطراف میدان تجریش

زیرمجموعه شهرداری منطقه یک به ارائه توضیحاتی در خصوص نقشه های میدان تجریش پرداخت.

مجید افشاری در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص طرح های اطراف میدان تجریش گفت: در گذشته در مقابل حرم امامزاده صالح ایستگاه اتوبوس وجود داشت و موقعیت نامناسب ایستگاه باعث ایجاد صدا، دید و آلودگی هوا می شد و میدان تجریش به عنوان مرکز سیاحتی و زیارتی شمال محسوب می شد. در شهر تهران روزانه افراد زیادی برای زیارت یا خرید به این منطقه سر می زنند.

وی با تایید اینکه وجود ایستگاه اتوبوس باعث ازدحام و سردرگمی تردد مردم شده است، تاکید کرد: بر این اساس شهرداری از مهندسان متخصص در طراحی شهری دعوت کرده است تا با ارائه راهکارهایی به مردم شهر را یاری کنند. مشکلات و مسائل موجود. مقرر شد ایستگاه اتوبوس جمع آوری و جابجا شود و به جای آن پلازای شهری راه اندازی شود که در ماه های اخیر به بهره برداری رسیده است.

معاون عمرانی منطقه یک با اشاره به رضایت مردم از راه اندازی میدان گفت: اکنون در مرحله دوم آماده سازی اطراف تجریش در نظر داریم با برقراری ارتباط بین امامزاده، پلاز را توسعه دهیم. بازار سنتی و رودخانه در کنار میدان برای اتصال مناطق تجاری و زیارتی سنتی محلی و ایجاد خدمات فردی مانند سرویس‌های بهداشتی.

وی در خصوص احداث جاده شهرداری نیز بر بلندمدت بودن این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: در کوتاه مدت و نه کوتاه مدت تونل از جاده ولیعصر به دزاشیب احداث می شود که البته این طرح در حال انجام است اما به هر حال. که توسط مهندس مشاور از جنبه های مختلف بررسی می شود. باید بازنگری شود و از آنجایی که اجرای این طرح زمان بر است، در دستور کار کوتاه مدت نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا