تازه های کسب و کارعمومی

نرم افزار کنترل از راه دور تلویزیون

یکی از پر کاربردترین وسایل خانه یا حتی محیط کار، تلویزیون محسوب می‌شود. کارایی تلویزیون محدود به اجرای بازی یا تماشای فیلم و سریال نبوده و در ادارات و دفاتر اداری برای جلسات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما معضل اصلی در این میان، گم کردن یا در دسترس نبودن ریموت کنترل آن بوده که افراد را کلافه می‌کند. چه برای خاموش و روشن کردن و چه برای تنظیم صدا یا تغییر ورودی تلویزیون، به ریموت کنترلر احتیاج خواهید داشت. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‌توانیم از ریموت خود تلویزیون بی‌نیاز شویم. این برنامه‌ها اکثرا با حسگر مادون قرمز کار می‌کنند تا بتوانند عملکردی مشابه با کنترل اصلی داشته باشند.

اگر تلویزیون شما از نوع اسمارت نبوده و نمی‌تواند به تلویزیون وصل شود، تنها گزینه پیش روی شما برای نصب ریموت کنترل تلویزیون نمونه‌های سازگار با حسگر اینفرارد خواهد بود. اما تلویزیون‌های اسمارت که قابلیت اتصال به اینترنت دارند آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهند. بدین ترتیب شما می‌توانید اپلیکیشن را با استفاده از سنسور مادون قرمز یا برقراری اتصال از طریق وای‌فای خانگی اجرا کرده و تلویزیون را کنترل کنید. ما در ادامه به معرفی بهترین برنامه های کنترل تلویزیون برای دستگاه‌های اندرویدی خواهیم پرداخت که حداقل با یکی از روش‌های حسگر مادون قرمز یا وای‌فای سازگار باشند. با گجت نیوز همراه باشید.

بهترین برنامه های کنترل تلویزیون

از آنجایی که برندهای متنوعی برای تلویزیون در کشورمان حضور دارند، ریموت کنترل آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. این موضوع حتی در زمینه اپلیکیشن‌های ریموت کنترل نیز حفظ شده و بهتر است برنامه‌ای که مختص برند تلویزیون شماست را دانلود و نصب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای اتصال این اپ به تلویزیون بایستی ابتدا برند تلویزیون خود را انتخاب کرده و سپس سورس پک مرتبط با آن را دانلود کنید. حالا آن را انتخاب کنید و تلویزیون را در کنترل خود بگیرید.

Mi Remote controller – for TV این برنامه مختص تلویزیون نبوده و به وسیله آن می‌توانید اسپیلت، ستاپ باکس، پخش‌کننده DVD، پروژکتور، دوربین و غیره را نیز کنترل کنید. تلویزیون‌هایی با برند سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک و غیره در لیست پشتیبانی Mi Remote Controller قرار می‌گیرند. برای استفاده از این برنامه الزاما نیازی به سنسور مادون قرمز نخواهید داشت و اگر موبایلتان از این سنسور محروم است، می‌توانید با اتصال تلویزیون و موبایلتان به یک شبکه وای‌فای مشترک از این برنامه بهره بگیرید. با استفاده از این برنامه می‌توانید تصویر تلفن همراه‌تان را روی تلویزیون بیاندازید تا با کمترین دردسر محتوای درون موبایلتان را روی نمایشگری بزرگتر ببینید. در نظر داشته باشید این ویژگی برای تلویزیون‌های غیر هوشمند کارایی نخواهد داشت و برای آن‌ها بایستی از همان حسگر مادون قرمز کمک بگیرید.

از جمله ویژگی‌های این برنامه (علاوه بر قابلیت‌های پایه‌ای یک ریموت کنترلر) باید به اجرای دستورات صوتی، سیستم نویگیشن مانند تاچ پد روی صفحه، پیدا کردن اتوماتیک تلویزیون در شبکه وای‌فای و شباهت موقعیت دکمه‌های برنامه با ریموت کنترلر اصلی تلویزیون اشاره کنیم. این ویژگی‌های برنامه آن را به یکی از بهترین برنامه های کنترل تلویزیون تبدیل می‌کند. اگر تلویزیون قدیمی دارید که سال تولید آن به ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ بازمی‌گردد، این برنامه مناسب شما خواهد بود. سری تلویزیون‌های C، D، E وF سامسونگ همگی تحت پشتیبانی این اپلیکیشن قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانید با موبایلتان تلویزیون را کنترل کنید.

این برنامه از تلویزیون‌های مدل K سامسونگ که از سال ۲۰۱۶ به بعد به تولید رسیده‌اند هم پشتیبانی می‌کند و صرفا محدود به تلویزیون‌های قدیمی نیست. این برنامه را فقطط برای کنترل برندهای مختلف تلویزیون نبوده و می‌توانید سیستم‌های تهویه هوا، پخش‌کننده DVD، ستاپ باکس و پخش‌کننده موسیقی را هم به وسیله آن مدیریت کنید.  اگر به دنبال یک برنامه اختصاصی برای تلویزیون‌های LG هستید، این اپ می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. Remote Control for LG TV از مدل‌های مختلف تلویزیون‌های ال جی پشتیبانی کرده و حتی برای تلویزیون‌های هوشمند، کیبورد در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید با تلویزیون در اینترنت جست‌وجو کنید. این اپلیکیشن برای تلویزیون‌های قدیمی و جدید ال جی کاربرد خواهد داشت و می‌توانید با استفاده از حسگر مادون قرمز یا وای‌فای به تلویزیون وصل شده و آن را مدیریت کنید.

این اپ می‌تواند با استفاده از درگاه مادون قرمز یا وای‌فای با تلویزیون شما ارتباط برقرار کند و پس از آن، دیگر نیازی به اینترنت برای کار با آن نخواهید داشت. در حالی که تلویزیون‌های معمولی با استفاده از کنترل فیزیکی کنترل می‌شوند، ویژگی ‌ای در گوشی ‌های هوشمند به نام IR blaster يا بلستر مادون قرمز این سخت‌افزار را تا حدودی منسوخ کرده است. با استفاده از IR blaster در دستگاه های تلفن همراه، می توانید تلویزیون یا سایر دستگاه های خود را مستقیماً از تلفن یا تبلت کنترل کنید. اين كار بدون شک تماشای تلویزیون را هیجان‌انگیزتر می‌کند و ديگر نگران گم شدن کنترل تلويزيون نخواهيد بود. در اين مقاله قصد داريم در مورد هشت تا از بهترین برنامه های كنترل از راه دور موجود صحبت کنیم تا كمكي باشد تا بهترین برنامه را برای تلویزیون یا دستگاه های دیگر خود انتخاب کنید.

برخی از پیشنهاداتی که ذکر می‌کنیم ممکن است برای استفاده از ویژگی ‌های آن به سخت ‌افزار اختصاصی نیاز داشته باشند، همچنین برنامه‌ هایی را كه بدون نیاز به تجهیزات خاصی کار می‌کنند معرفي مي كنيم. این برنامه بیشتر برای کنترل كامپيوتر و لپ‌تاپ‌ استفاده می‌شود. اگر سینمای خانگی مبتنی بر کامپیوتر دارید، اين برنامه انتخاب بسيار مناسبي است. کاربران مي توانند به تعداد زیادی ریموت دسترسی داشته باشند، اما برای این کار پول زيادي بايد خرج کنید. با این حال، استفاده از كنترل از راه دور رایگان است. بنابراين اگر فقط یک دستگاه در خانه دارید، این برنامه باید در لیست شما قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این برنامه یک برنامه معمولی IR blaster نيست و با تلویزیون های معمولی کار نمی کند.

اگر از طرفداران تلویزیون نیستید و تماشای محتوا را از طریق سرویس‌های استریم مانند Netflix، Hulu و غیره ترجیح می‌دهید، این برنامه به دردتان مي خورد. توسعه دهنده اشاره می کند که کاربران نسخه ي free در مجموع به 18 کنترل از راه دور 16 کانال 40 آمپر پیامکی ، وای فای ، ریموتی و دزدگیر دسترسی دارند، در حالی که نسخه Pro برنامه سهمیه کامل 90+ ریموت را باز می کند. نرم افزاری می باشد که اندروید شما را به یک کنترل از راه دور برای انواع تلویزیون ها تبدیل می کند. برند هایی نظیر سامسونگ، ال جی، سونی، ویزیو، توشیبیا و … توسط این برنامه پشتیبانی می شوند. شما می توانید ایکس باکس، اپل تی وی و کروم کست را نیز کنترل نمایید. این نرم افزار، از سیستم هایی که دارای سنسور IR هستند به منظور اتصال به تلویزیون ها استفاده می کند.

با این حال در صورتی که این سنسور در گوشی شما موجود نباشد با کمک وای فای ارتباط برقرار خواهد شد. این نرم افزار به شکل خودکار تمامی سیستم های موجود را برای اتصال برای شما به نمایش می گذارد. شما می توانید تلویزیون خود را با کمک این نرم افزار روشن کنید، صدای آن را قطع کنید، کانال را عوض کنید، صدای ولوم را تغییر دهید، وارد منو شوید و تنظیمات مختلف را تغییر دهید، به شکل آفلاین بدون نیاز به اینترنت مدیا استریم های خود را کنترل کنید. از تعویض باتری تلویزیون خود خسته شده اید یا می خواهید با کمک اسمارتفون خود، سیستم هایتان را کنترل کنید؟ این نرم افزار یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما خواهد بود. Remote Control for All بر روی اندروید 5 به بالا قابل اجرا می باشد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم برنامه‌های بسیار زیادی برای کنترل تلویزیون منتشر شده‌اند. تنوع بسیار بالای مدل‌های مختلف تلویزیون باعث می‌شود تا تنوع برنامه‌های ریموت کنترلر نیز به طرز سرسام‌آوری زیاد باشد. بدین ترتیب اگر یکی از برنامه‌های بالا را نصب کردید و عملکرد درستی از آن ندیدید، به سراغ برنامه بعدی بروید. این عدم سازگاری مسئله‌ای کاملا شایع در بحث اپلیکیشن‌های کنترل تلویزیون بوده و در صورت عدم موفقیت ارتباط تلویزیون با برنامه، ناامید نشوید و ترجیحا به سراغ برنامه اختصاصی برند تلویزیون خود بروید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا