تازه های کسب و کارعمومی

شهرداری تهران مشاهده پرونده شهرسازی

نحوه استعلام پرونده شهرسازی و اخذ جواز ساخت

استعلام پرونده شهرسازی دو کارکرد اصلی و عمده دارد، یعنی مالکین و سازندگان و فعالان حوزه ساخت و ساز منظورشان از استعلام  پرونده شهرسازی شهرداری، به دو منظور یا قصد صورت می گیرد.

  • اول اینکه مالک یا سازنده در پروسه اخذ یا دریافت گواهی های ساختمانی  یا است و می خواهد برای دریافت جواز ساخت یا پروانه تخریب و نوسازی و اقدام کند. وقتی در روند پروژه اخذ پروانه های ذکر شده قرار می گیرید،  قاعدتا باید  از آخرین وضعیت پرونده خودتان مطلع شوید.

 همانطور که در مقالات و پروانه ساختمان توضیح دادیم، شما به عنوان سازنده ساختمان یا مالک  از گردش کار برای صدور پروانه یا گواهی پایان کار ساختمان  اطلاعاتی دارید.

به عنوان مثال پرونده ای  در کمیسیون داخلی مطرح شده و مالک می خواهد بداند آیا کمیسیون داخلی انجام شده یا خیر.
پس یکی از کارکردهای  استعلام پرونده شهرداری برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده تشکیل شده در شهرداری است.

  •  حالت دوم این است که  شما پس از بازدید ملک یا ساختمانی قصد دارید  قرارداد ساخت یا مشارکت در ساخت ملک را ببندید و یا میخواهید که ملک را خریداری کنید.
    برای اطلاع از اینکه به این ملک چه تراکمی تعلق میگیرد یا به اصطلاح عامیانه چند طبقه بهش جواز میدهند باید از سامانه شهرسازی شهرداری پرونده ملک یا ساختمان را استعلام کنید.

در روش قدیمی و متداول برای استعلام پرونده شهرسازی،  شما یا با مراجعه به شهرداری تهران  یا به دفاتر خدمات الکترونیک  و ارائه  شماره پرونده تان و وارد کردن این شماره پرونده توسط کارشناسان شهرداری از طریق شبکه اینترانت داخلی شهرداری، از آخرین وضعیت پرونده شهرسازی باخبر می شوید.

روش دیگر برای استعلام از تراکمی که به یک ملک تعلق می گیرد و تعداد طبقات مجاز ساخت برای هر ملک، وارد کردن کد شناسایی یا بلوک ملک در سامانه طرح تفصیلی و دریافت آخرین اطلاعات درباره ی ملک است.

برای استعلام از پرونده شهرسازی شهرداری به چه مدارکی نیاز است؟

 در حقیقت برای انجام این گونه استعلامات به مدارکی نیاز ندارید. شما با مراجعه به سایت تهرانِ من میتوانید از آخرین وضعیت پرونده خود  و یا حتی از تعداد طبقات و میزان تراکم ساخت که به ملک شما تعلق می گیرد مطلع شوید.
اما در مواردی که احتیاج به آگاهی و اطلاعات و جزئیات بیشتر دارید با مراجعه به سازمان شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شهر و پس از احراز هویت، میتوانید اطلاعات دقیق تر از ملک یا پرونده شهرسازی به دست آورید.

برای احراز هویت جهت استعلام از پرونده شهرسازی، همراه داشتن  سند و کارت شناسایی مالک لازم است.

 شماره پرونده شهرسازی برای هر ملک چند است؟

 شماره پرونده شهرسازی ملک شما در حقیقت با شماره منطقه ای که ملک شما  در آن واقع شده است شروع میشود.
به عنوان مثال ملک واقع شده در منطقه ۶، شماره پرونده شهرسازی آن با شماره ۶ شروع میشود. در غالب موارد املاک موجود در تهران دارای سابقه شهرسازی در سیستم شهرداری تهران هستند.
اما در مواردی که شماره پرونده شهرسازی برای ملک وجود ندارد سیستم شهرداری به صورت هوشمند طبق ترتیب، اعداد شماره پرونده به شما اختصاص میدهد.
در حقیقت شماره پرونده شماره ای است که روی کد شناسایی ملک شما قرار می گیرد.

 چگونه میتوان بدون مراجعه حضوری استعلام پرونده شهرسازی شهرداری انجام داد؟

ما در گروه تهران جواز، امکانی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم تا بتوانید بدون مراجعه حضوری و فقط از طریق اینترنت استعلام پرونده شهرسازی شهرداری ملک خود را انجام دهید.

البته برای این کار، احراز هویت مالک ضروری است. احراز هویت به وسیله اسکن اسناد مالکیت و مدارک شناسایی مالک و ارسال آن برای کارشناسان تهران جواز به صورت اینترنتی انجام میشود.

گروه تهران جواز به محض تایید و تطبیق مدارک شناسایی مالک و اسناد مالکیت، آخرین وضعیت پرونده شهرسازی ملک را به شما اطلاع خواهد داد.
حتی میتوانید برای استعلام از طرح تفصیلی و اطلاع از تراکم مجاز ملک خود، از طریق ارسال استعلام برای کارشناسان گروه تهران جواز از تراکم و تعداد طبقات مجاز که به ملک شما تعلق میگیرد باخبر شوید.

این روش، سریع ترین و کم هزینه ترین نحوه ی استعلام پرونده شهرسازی شهرداری تهران است.

شماره پرونده شهرسازی چیست؟

گفته شد که پیگیری پرونده شهرداری با شماره پرونده شهرسازی که یک شماره دو بخشی -یکتا- است، انجام می‌گیرد. سیستم شهرسازی شهرداری از این شماره برای شناسایی ملک استفاده می‌کند. بخش اول، شماره منطقه‌ی احداث پروژه را نشان می‌دهد. بخش دوم هم به اطلاعات اختصاصی هر پرونده مربوط می‌شود که حدوداَ شش رقم دارد. مثلا پرونده‌ای با شماره 120018400، نشان‌دهنده ملکی در منطقه 12 شهر تهران است. بقیه اعداد نیز به شماره پرونده در سیستم شهرسازی شهرداری اختصاص دارد.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده شهرداری

اگر برای صدور پروانه ساخت اقدام می‌کنید، برای تشکیل پرونده مدارک زیر را باید ارائه بدهید:

  • فتوکپی و اصل سند مالکیت
  • اصل و تصویر شناسنامه مالک
  • کپی و اصل وکالت‌نامه محضری در صورت عدم حضور مالکین
  • اصل و کپی فیش پرداخت  مربوط به سال جاری
  • اصل و کپی صورت مجلس و نقشه تفکیکی اعیانی برای آپارتمان‌ها
  • فتوکپی و اصل انحصار وراثت (در صورت فوت مالک)
  • ارائه گواهی 6 و 8 زمین شهری یا کمیسیون تشخیص و عوارض دارایی مربوط به سال جاری (در صورت بایر بودن ملک)
  • دریافت فرم شماره 600 کنترل کیفیت ساخت‌وساز از شرکت‌های مجاز و ارائه به شهرسازی (در صورت رابطه با کنترل‌های لازم توسط شرکت‌های خصوصی تحت قرارداد شهرداری)

نکته: برای تشکیل پرونده شهرداری حضور مالکین یا وکیل قانونی آن‌ها به همراه مدارک بالا الزامی است. برای گرفتن سایر مجوزها لازم است مدارک دیگری هم ارائه دهید. جزییات آن را می‌توانید از طریق این لینک در سامانه تهران من بیابید.

پیگیری پرونده شهرداری از طریق سامانه شهرسازی شهرداری تهران

برای پیگیری پرونده شهرداری از طریق سامانه شهرسازی شهرداری تهران مراجعه کنید. شماره پرونده شهرسازی را در کادر مستطیلی وارد نمایید. در پایان نیز گزینه جستجو را بزنید.

از طریق سامانه امکان پیگیری پرونده شهرسازی شهرداری وجود دارد

را‌های بازیابی شماره پرونده شهرسازی

برای بدست آوردن شماره پرونده شهرسازی می‌توانید به صورت آنلاین و حضوری اقدام کنید.

دسترسی به شماره پرونده شهرسازی به صورت آنلاین

برای بدست آوردن شماره پرونده شهرسازی از راه آنلاین به شماره شناسایی ملک نیاز دارید.(  البته نیز به طرق دیگری انجام می شود .) :

  • مراجعه به سایت نقشه تهران
  • پیدا کردن زمین مدنظر، راست کلیک بر آن، انتخاب گزینه شماره شناسایی ملک و کپی کردن این شماره
  • مراجعه به سایت تهران من با آدرس https://my.tehran.ir/ و وارد شدن به حساب کاربری‌تان (اگر حساب کاربری ندارید در سایت ثبت‌نام کنید.)
  • کلیک بر گزینه «خدمات ملک و شهرسازی»
  • کلیک بر گزینه «مشاهده اطلاعات شهرسازی» در صفحه جدید
  • کپی کردن شماره شناسایی ملک در باکس بالای صفحه
  • کلیک بر گزینه «مشاهده اطلاعات شهرسازی» در پایین صفحه
  • مشاهده شماره پروانه و شماره پرونده شهرسازی در صفحه‌ی جدید

دسترسی به شماره پرونده شهرسازی به صورت حضوری

گفتیم که پیگیری پرونده شهرداری بدون داشتن شماره پرونده شهرسازی امکان‌پذیر نیست. اگر امکان استفاده از خدمات آنلاین شهرداری تهران را ندارید، می‌توانید برای دریافت این شماره از راه‌های حضوری اقدام کنید. شما می‌توانید با ارائه مدارک شناسایی و اسناد مالکیت به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت این شماره، از طریق مراجعه به اداره بایگانی شهرسازی منطقه خود –با ارائه مدارک- اقدام نمایید.

شماره پرونده شهرسازی در چه اسنادی درج می‌شود؟

شماره پرونده شهرسازی را می‌توانید در اسناد زیر مشاهده نمایید:

  • پروانه ساختمانی
  • شروع به کار ساختمانی
  • برگه‌های تعهد مهندسی
  • پایان کار ساختمانی
  • نقشه‌های ساختمانی
  • گزارش آزمایشگاه
  • گزارش مهندسین ناظر

گرفتن پروانه ساخت یا هر مجوز ساخت‌وسازی از طریق شهرداری‌های انجام می‌گیرد. شهرداری‌ها برای شناسایی پرونده املاک به هر کدام از آنها یک شماره یکتا اختصاص می‌دهد. پیگیری پرونده شهرداری در مراحل بعدی با این شماره امکان‌پذیر است. در این مقاله در مورد راه‌های بدست آوردن شماره پرونده شهرسازی و پیگیری روند کار پروژه‌ها در شهرداری صحبت کردیم. اگر درباره آن ابهام یا پرسشی دارید در پایین صفحه کامنت بگذارید. کارشناس‌های بیمه دات کام در اولین فرص

» » نحوه استعلام ، مشاهده و پیگیری پرونده شهرسازی

چنانچه از شماره پرونده شهرسازی خود مطلع هستید، میتوانید نحوه استعلام را از طریق سامانه و آدرس سایت در مطلب زیر مشاهده و از پیگیری پرونده شهرسازی و آخرین وضعیت پرونده خود آگاه شوید.

در این مطلب با معرفی سامانه مشاهده وضعیت پرونده شهرسازی می توانید به راحتی از وضعیت پرونده و مشاهده آن اطلاع بدست آورید.

درباره پرونده های شهرسازی و مدارک مورد نیاز جستجو :

پرونده های شهرسازی از طریق شماره پرونده شهرسازی (یک عدد حداکثر شش رقمی) و شماره منطقه مورد جستجو قرار می
گیرد.

این پرونده ها شامل امور مربوط به صدور مجوز شهرسازی می باشد. اگر در هنگام ورود اطلاعات پرونده شهرسازی شماره
شناسایی ملک موجود بوده و وارد شده باشد، از طریق شماره شناسایی ملک یا کد نوسازی ( بلوک – ملک – واحد ) نیز می
توان به پرونده شهرسازی دسترسی پیدا کرد.

ولی چون این کار ( وارد کردن شماره شناسایی ملک در هنگام ایجاد رونده شهرسازی ) در مورد همه پرونده های شهرسازی انجام نشده است، تا زمانیکه کد شناسایی همه پرونده های شهرسازی در سیستم آرشیو وارد نشود قابل اتکا نمی باشد.

ابتدا باید وارد سایت زیر شوید :

(احتمالا بدلیل مشکلات سایت شهرداری ، این خدمات در دسترس نباشد فعلا!!)

سپس با وارد نمودن شماره پرونده و نوشتن کد امنیتی وارد سامانه شوید و روی کلید جستجو کلیک نمایید. ( مطابق شکل زیر )

استعلام از طریق شماره پرونده

جهت مشاهده پرونده خود در هر منطقه تهران که تشکیل پرونده داده اید ، میتوانید از لینک بالا استفاده نمایید و از وضعیت و چگونگی املاک خود اطلاع کسب نمایید.

نحوه دریافت شماره پرونده شهرسازی

دریافت شماره پرونده شهرسازی به دو صورت امکان پذیر می باشد . ۱- حضوری با مراجعه به شهرداری منطقه ۲- غیر حضوری و اینترنتی

روش حضوری: شما با در دست داشتن اسناد مالکیت و اسناد شناسائی به بایگانی شهرسازی منطقه خود یا دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کرده و این شماره را دریافت کنید

روش غیر حضوری یا الکترونیکی: دسترسی به شماره پرونده شهرسازی به صورت الکترونیکی:

  1. به سایت  مراجعه کرده و زمین را در نقشه پیدا کرده و زوم نموده سپس راست کلیک نمایید و گزینه کد شناسایی ملک را انتخاب نموده.
  2. سپس شماره شناسایی ملک را کپی کرده و به  وارد شوید.
  3. بعد از ان بر روی گزینه خدمات ملک و شهرسازی کلیک نموده.
  4. در صفحه جدید مشاهده اطلاعات شهرسازی را انتخاب می‌نمایید.
  5. در باکس بالای صفحه کد کپی کرده( کد شناسایی ملک) را وارد می‌نماییم.
  6. سپس از پایین صفحه مشاهده اطلاعات شهرسازی را انتخاب می‌نماییم.
  7. در صفحه جدید گزینه پروانه را انتخاب می‌نماییم که در آن شماره پروانه و شماره پرونده شهرسازی درج شده است.

برگرفته شده از:

تهران من

وزارت راه و شهرسازی

دکمه بازگشت به بالا