اجتماعی

تشکیل سالانه ۳۵هزار پرونده پزشکی در کشور/۹ درصد شکایات در حوزه جراحی‌های زیبایی

معاون رئیس پلیس سازمان نظام های پزشکی تأیید کرد که سالانه بین 30،000 تا 35،000 پرونده پزشکی در کشور برگزار می شود و تعداد شکایات مربوط به جراحی زیبایی و تخلفات مالیاتی را توضیح داد.

دکتر علی فتاحی در گفت وگو با سلام آنلاینوی در مورد تعداد شکایات مربوط به جراحی زیبایی گفت: ما سالانه حدود 900 میلیون پزشک به سراسر کشور اعزام می کنیم و افراد به کلینیک های سرپایی یا سرپایی ارجاع می شوند. بر این اساس ، هر ایرانی سالانه 10.5 تا 11 درمان دریافت می کند.

وی افزود: “از 900 میلیون مراجعه ، تقریباً 30،000 تا 35،000 مورد در بخشهای مختلف انجام شده است.”

فتاحی گفت: “ما هم اکنون در سراسر دنیا همراه با اقدامات پزشکی دارای عوارض هستیم.” یا یک عارضه طبیعی یا غیر عمدی است که در اثر درمان ایجاد می شود یا در اثر سهل انگاری ایجاد می شود. عدم تمایز بین تمایز این دو ، این امر منجر به تشکیل پرونده قضایی شد.

وی گفت: “در سطح جهان ، 3 درصد اقدامات پزشکی منجر به شکایت می شود که در ایران یک دهم درصد است.” یعنی یک دهم اقدامات درمانی منجر به شکایت در زمینه های مختلف می شود.

“طبق گفته معاون سازمان نظام پزشکی در حقیقت ، 30٪ از شکایات در این زمینه با هم تداخل دارند ، به این معنی که بیماران به هر سه محل ارجاع می شوند.

فتاحی گفت: “نحوه توزیع دعوایی که داریم با دادخواست پزشکی قانونی متفاوت است.” 9٪ از شکایات ما به موارد زیبایی و زیبایی و اقدامات زیبایی برمی گردد ، اما من فکر می کنم آمار پزشکی قانونی خیلی بیشتر از اینها باشد. زیرا فردی که به دلیل کار زیبایی دچار مشکل شده است مستعد جبران خسارت و خسارت است اما بعید است تصمیم ما به ما برسد زیرا دارای انضباط و مجازات است.

وی در مورد حکم صادره برای درمان نادرست گفت: “این حکم به پرونده ، عوارض ایجاد شده ، عود عوارض و سابقه پزشکی بستگی دارد.” از اخطارها و توبیخ ها گرفته تا محکومیت های دائمی از جمله تصمیماتی است که می گیریم.

وی درباره وضعیت تخلفات گمرکی نیز به سلام آنلاین گفت: می توان گفت تقریباً 20 درصد شکایات ما شکایات گمرکی است. البته طی این سالها شاهد افزایش شکایات مربوط به بخش گمرک نبوده ایم و همیشه 15 تا 20٪ شکایات مربوط به شکایات گمرکی است.

فتاحی گفت: “اگر برای تشكیل اظهارنامه مالیاتی به یك سازمان جنایی دولتی مراجعه كنیم ، مجازات های مالی برای متخلفان در نظر گرفته می شود و پزشكان یا بیمارستان ها 3 تا 3 برابر مالیات جریمه می شوند.” علاوه بر این ، تصمیم سازمان نظام پزشکی همچنین یک نقطه مجازات در این مورد دارد. هر دو اخطار و توبیخ بسته به شدت و تکرار موضوع صادر می شود.

وی گفت: دادگاه های انتظامی سازمان نظام پزشکی در 208 شهر هستند كه ما دارای سیستم پزشکی هستیم و مردم می توانند آنها را برای طرح شكایت ارسال كنند. در آنجا پرونده ای تهیه شده و سپس به كارشناس دعوت شده و در اتاق دادگاه قرار می گیرد. در صورت محکوم شدن ، کیفرخواست صادر خواهیم کرد. این اتهامات به اولین گروه 13 نفره شامل نمایندگان پزشكی ، پزشکی قانونی و دادگستری كه در آن حكم صادر می شود ، خواهد رفت.

فتاحی در مورد بیشترین شکایات در حوزه پزشکی گفت: در بخش مشاوره بیشتر شکایات از دندانپزشکان و پزشکان عمومی است و در بخش بیمارستان بیشتر شکایات مربوط به زنان و زایمان ، جراحی و جراحی است. ”در زمینه آداب و رسوم ، بیشتر از شکایت در زمینه زنان و زایمان و زنان شکایت می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا