اقتصادی

خسارت ۵۶۰۰ میلیاردی سرما به باغات و مزارع کردستان

سلام آنلاین / کردی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کرد تأیید کرد که آژانس بیمه کشاورزی در حال ارزیابی خسارت ناشی از سرمازدگی در باغات و مزارع استان است و اعلام کرد که 5 میلیون و 600 هزار یخبندان وجود دارد. میلیون ریال برای باغات و مزارع استان آسیب دیده بودند.

خلیل فالحگری ، در اولین جلسه کارگروه بررسی اقتصاد بیمه کشاورزی استان ، تأیید کرد که به دلیل چندین بار افت شدید دما در آوریل سال جاری و طبق برآوردهای ناشی از سرما. مزارع و مزارع استانی آسیب دیدند.

وی افزود: کاهش بارندگی در طول سال برداشت فعلی و توزیع نامناسب باران در زمانها و مکانهای مختلف و ادامه این شرایط در روزهای آینده منجر به خشکسالی و کاهش تولیدات شدید کشاورزی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت که بیمه محصولات کشاورزی در چنین شرایطی یک راه حل موثر برای تغییر مدیریت بحران به مدیریت ریسک و ساخت و ساز است.

سلیمان حیدری ، رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی کرد نیز در این جلسه تأیید کرد که این صندوق در حال ارزیابی و نظارت بر مزارع و مزارع آسیب دیده از سرما و تحت پوشش بیمه در استان است.

وی افزود که پس از طرح ادعا و تأیید خسارت ، غرامت مطابق با نوع بیمه مربوطه پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کردستان گفت که تمام غرامت سال زراعی 99-98 به حساب شرکت بیمه خسارت وارد شده است.

وی در پایان با اصرار بر اینکه بیمه کشاورزی پاییز و باغ در سال زراعی جاری تکمیل شود ، خاطرنشان کرد: بیمه بهاره دام ، طیور و شیلات ادامه دارد و کشاورزان و بهره برداران کشاورزی می توانند از دفتر بیمه بازدید کنند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا