به گفته رئیس سازمان آموزش ویژه ، یکی از مشکلات نیروهای توانبخشی این است که در کارگروه معلمان قرار ندارند و امید است با سازماندهی سازمان کار ، این نیروها وارد گروه معلمان شوید.
به گزارش سلام آنلاین ، سید جواد حسینی در کنفرانس ویدیویی روز جهانی شفا اظهار داشت: “هدف از این نشست ایجاد فرصت های گفتگو و حل مشکلات و متأسفانه فرهنگ مسئولیت پذیری است. یکی و فرهنگ نوآوری برای حل مشکلات از طرف دیگر ، کمتر در فرهنگ سازمان. ما آفریده شده ایم.
وی افزود: “سازمان آموزش ویژه کشور تمام مأموریت های وزارت آموزش و پرورش را دارد ، اما در جامعه کوچکتر ، و این سازمان قسمت کوچکی از کلیه فعالیت ها و خدمات وزارت آموزش و پرورش است.”
وی اظهار داشت: سازمان آموزش ویژه مسئول تمام مأموریت های آموزش عادی است و علاوه بر این خدمات ویژه ای را در سه زمینه ، یعنی طرح ارزیابی سلامت برای دانش آموزان جدید ، مراکز آموزشی و توانبخشی به آموزش عادی ارائه می دهد. تناسب مسائل آموزش ویژه و برنامه های آموزش یکپارچه دانش آموزان. علاوه بر سه ماموریت فوق الذکر ، یک فعالیت ویژه مهم دیگر نیز وجود دارد: ارائه خدمات پشتیبانی و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه.
به گفته معاون نخست وزیر ، طبق نظریه گسترش ، گاهی اوقات شکاف ها باعث می شود که یک یا چند احساس برای کودکان و دانش آموزان گسترش نیابد و سیستم آموزشی باید معایب دانش آموزان با نیازهای ویژه را جایگزین و تکمیل کند. آنها می توانند در مدرسه برای دانش آموزان دارای معلولیت جسمی ، اسکیزوفرنی و چند معلولیت و به عنوان مراکز اختلالات یادگیری نقش موثری داشته باشند.
حسینی اظهار داشت که ادغام هوش و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه ، رفتارهای اساسی و یادگیری بسیار پیچیده است: “گاهی اوقات در بعضی از افراد ، ادغام عاطفی به درستی و صحیح رشد نمی کند و وضعیت این یک مشکل یادگیری است. ” رشد و نگرش ایجاد می کند ، و متخصصان حرفه ای درمانی از تئوری ادغام عاطفی برای یافتن الگوهای خاصی از اختلال عملکرد در کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری یا حرکتی استفاده می کنند و بهترین روش درمانی را برای آنها برنامه ریزی و توصیه می کنند.
وی گفت: در حال حاضر 28 مدرسه ویژه دانش آموزان دارای معلولیت در کشور وجود دارد که 1954 دانش آموز دارای معلولیت جسمی در این مدارس و 5300 دانش آموز در یک مدرسه جامع ادغام تحصیل می کنند. حدود 750 مرکز آموزش و توانبخشی غیردولتی و غیردولتی برای مسائل آموزش ویژه تحت پوشش سازمانهای ویژه ای قرار دارند.
وی گفت: در هر نهادی ، منابع انسانی کلید تغییر و دستیابی به اهداف سازمان است. وی افزود: هیچ سیستمی که با اشتیاق و خلاقیت به منابع انسانی متکی نباشد ، نمی تواند اهداف و نیروهای توان بخشی را در همکاری با معلمان خود برای تسهیل اهداف آموزشی دانش آموزان تغییر داده و تحقق بخشد. با نیازهای ویژه و نقش مهم و م effectiveثری در بهبود کیفیت تحصیل دانش آموزان دارد.
حسینی گفت: 719 پرسنل توانبخشی شامل چشم پزشکان ، شنوایی سنجی ، درمانگران ، گفتاردرمانگر ، فیزیوتراپیست ، متخصص ارتوپدی در حال خدمت به دانشجویان خاص هستند. در مدارس خاص
وی افزود ، “در حال حاضر ، 178 درمانگر حرفه ای به 54747 دانش آموز دارای نیازهای جسمی و حرکتی ، به ویژه روانپزشکی ، اسکیزوفرنی ، معلولیت و خودمختاری خدمت می کنند.” در واقع ، یک درمانگر حرفه ای برای 310 دانشجو وجود دارد. ” طبق استاندارد ، برای 25 دانش آموز باید یک نیروی توان بخشی وجود داشته باشد و ما برای رسیدن به سطح مطلوب در زمینه کاردرمانی به بیش از 2000 نفر دیگر نیاز داریم.
به گفته معاون وزیر ، وزارت معارف 195 هزار کارگر کمبود دارد که 12 هزار نفر آنها در آموزش و پرورش ویژه هستند که از این تعداد 3 هزار و 964 نفر به نیروهای توان بخشی نیاز دارند. توانبخشی در مدارس وجود ندارد. بنابراین ، سازمان های آموزش ویژه ، با هماهنگی وزارت بهداشت ، به سختی تلاش می کنند تا برنامه های فارغ التحصیلی را در دانشگاه پزشکی و دانشگاه فنگ هین تدوین کنند تا واحدهای تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای تخصصی در دانشگاه فانگ هین فراهم شود.
وی گفت: بر اساس مصوبه ، شورا تصمیم گرفت سهمیه 10٪ آموزش ویژه را در هر آزمون استخدامی در نظر بگیرد و این سهمیه در هر آزمون استخدامی ادامه خواهد داشت.
حسینی افزود: در حال حاضر 235 پروژه در بخش آموزش و پرورش وجود دارد كه به دلیل كمبود قدرت پروژه از دسامبر 1997 ، تقریباً همه آنها در حال اتمام پروژه ها هستند و با هماهنگی پروژه های فرعی از سیستم خارج می شوند. وزیر برنامه ریزی و منابع. وزارت منابع انسانی تصمیم به جذب 500 کارمند پروژه گرفته است.
معاون وزیر اظهار داشت که جذب دانشجو از دانشگاه Fang Hien ماده 28 اساسنامه دانشگاه Fang Hien سربازان را به عنوان معلم برای ادامه خدمات همکاران بازنشسته ، خرید خدمات توانبخشی با استفاده از ظرفیت نهادهای دولتی و غیر دولتی انتخاب می کند. فعال بودن در زمینه توان بخشی روش دیگری برای جبران خسارت است. نرو اظهار داشت: یکی از مشکلات نیروهای توانبخشی این است که در کارگروه معلمان قرار ندارند و امید است که با سازماندهی سازمان امور شغلی ، این نیروها باید در گروه معلمان گنجانده شود.
وی اعلام کرد که سرانه کمک هزینه خدمات توانبخشی در سال جاری از 4 میلیارد دلار به 7 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش می یابد که از این میزان 37 میلیارد دلار تاکنون اعلام شده است. اعدام به استان ارسال می شود.
حسینی افزود: برای هر دانش آموز با نیازهای ویژه که نیاز به دسترسی به خدمات توانبخشی دارند ، 600000 توماس می تواند هزینه شود ، که 20 درصد بیشتر از سال گذشته است ، در حالی که تعداد دانش آموزان معلول این افزایش 40 درصدی است.
براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش ، معاون وزیر افزود: برای دستیابی به سیاست استراتژیک سازمان آموزش ویژه مبتنی بر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه ، حرکت برای تقویت قدرت یک فعالیت است. یک بسته اصلاح شده مدرسه در حال اجرا است و در چارچوب این جنبش ، بخشی از نیازهای دانش آموزان با تأمین وسایل کمک آموزشی ، توان بخشی و خدمات پزشکی ، تجهیزات و ملزومات ورزشی ویژه تأمین می شود. توانبخشی مدارس.
انتهای پیام