خودروسازان چینی و اروپایی به مصاف هم رفتند

خودروسازان چینی و اروپایی به مصاف هم رفتند

خودروسازان چینی و اروپایی در نمایشگاه خودروی پاریس حضور یافتند زیرا اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای افزایش تعرفه بر خودروهای الکتریکی ساخت چین است زیرا این صنعت با تقاضای ضعیف مواجه است.

به گزارش سلام آنلاین مراسم امسال بزرگترین نمایشگاه خودروی اروپا در زمانی حساس برگزار می شود. خودروسازان اروپایی باید تأیید کنند که هنوز در این بازی هستند زیرا رقبای چینی قصد دارند در یک بازار رقابتی جای پای خود را به دست آورند. با این حال نکته ای از سادگی وجود دارد زیرا مدیران هر دو منطقه نسبت به خطرات تعرفه های اتحادیه اروپا هشدار می دهند.

چه کسی پرداخت خواهد کرد؟ مصرف کنندگان به همین دلیل مردم بسیار نگران هستند و افراد فقیر نمی توانند خرید کنند. در همین حال کارلوس تاوارس مدیر اجرایی Stelantis هشدار داده است که تعرفه ها خودروسازان چینی را وادار می کند تا با افزودن ظرفیت مازاد در منطقه و مجبور کردن برخی از تولیدکنندگان داخلی به تعطیلی کارخانه هایی در اروپا راه اندازی کنند.

مدیر نمایشگاه خودرو پاریس گفت: نه برند چینی از جمله BYD و Lipmotor جدیدترین مدل های خود را در رویداد امسال به نمایش خواهند گذاشت. مثل این است که تا سال 2022 تقریباً نیمی از برندهای موجود را تشکیل داده اند. امسال به دلیل حضور رو به رشد صنعت خودروسازی اروپا آنها تنها یک پنجم برند را تشکیل می دهند.

در اوایل ماه جاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تعرفه 45 درصدی بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین حمایت کردند تا با آنچه بروکسل می گوید پکن به طور غیرمنصفانه به تولیدکنندگان چینی یارانه داده است مقابله کند. پکن رقابت ناعادلانه را رد کرده و تهدید به تلافی کرده است.

به گزارش رویترز خودروسازان چینی در حالی که به دنبال فروش خودروهای الکتریکی در خارج از کشور هستند تا بازارهای ضعیف داخلی و جنگ قیمت ها را جبران کنند در حال رونمایی از مدل های جدید خود هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا