اقتصادی

کرایسلر در خودرو برقی خود از باتری نانویی استفاده می‌کند

خودروی مفهومی کرایسلر هالسیون از باتری های لیتیوم گوگردی تغذیه می کند. در این سنگ ها از گرافن سه بعدی استفاده شده و فاقد فلزاتی مانند نیکل، کبالت یا منگنز است.

به گزارش سلام آنلاین. کرایسلر اخیراً از خودروی الکتریکی Halcyon Concept خود رونمایی کرده است که از باتری‌های لیتیوم سولفور Lyten استفاده می‌کند. کرایسلر اعلام کرده است که این بخشی از هدف خود برای دستیابی به وسایل نقلیه سبک تر و بادوام تر بدون باتری های نیکل یا کبالت است.

در اعلامیه Halcyon کرایسلر آمده است که این شرکت از باتری 800 ولتی Lighten 800 لیتیوم سولفور استفاده می کند که از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی کند. در نتیجه 60 درصد کمتر از بهترین باتری های امروزی دی اکسید کربن تولید می شود و جاده برای دستیابی به کمترین میزان انتشار دی اکسید کربن هموار می شود.

فناوری سولفور لیتیوم مسیری را برای باتری‌های EV با بیش از دو برابر چگالی انرژی و در نتیجه نصف وزن باتری‌های لیتیوم یون فعلی حاوی نیکل، کبالت یا منگنز فراهم می‌کند. شیمی این سنگ نیازی به نیکل، کبالت یا منگنز در کاتد و گرافیت در آند ندارد که به باتری‌های لیتیوم گوگردی اجازه می‌دهد تا به طور کامل از منابع موجود در ایالات متحده و اروپا استفاده کنند و وابستگی به مناطق دیگر را کاهش دهند.

دن کوک، مدیرعامل لایتون، گفت: “از آنجایی که هالسیون آینده تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر را نشان می دهد، ما معتقدیم که باتری های سولفور لیتیوم ما نشان دهنده پلت فرم باتری آینده برای وسایل نقلیه الکتریکی است که با کابل تغذیه می شوند.” ما می توانیم با تجاری سازی نوآوری های گرافن سه بعدی خود، جدول زمانی توسعه لیتیوم-گوگرد را به طور قابل توجهی تسریع کنیم.

فناوری لیتیوم-گوگرد ده ها سال است که شناخته شده است و چگالی انرژی آن 2-3 برابر چگالی انرژی لیتیوم-یون است، اما به دلیل چالش های علمی، دانشمندان امید زیادی به ورود آن به بازار قبل از سال 2030 ندارند. . Lighten با استفاده از مواد گرافن سه بعدی خود، کاتدی از ترکیبات گوگرد گرافن را توسعه داد که می تواند نفوذ این نوع باتری ها را در بازار تسریع کند.

در ماه ژوئن، Litten افتتاح اولین کارخانه لیتیوم-گوگرد خود را در سن خوزه، کالیفرنیا اعلام کرد. این خط تولید آزمایشی ظرفیت تولید 200000 سلول در سال را دارد.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا