چاپخانههای حرفهای به خوبی فرمول موفقیت با بروشورهای چاپ شده جذاب، را میدانند و این فرمولها را در چاپ و طراحی این ابزار تبلیغاتی به کار میگیرند. اگر بروشوری که برای شناساندن محصولات و برندتان استفاده میکنید جذب مخاطب بالای را رقم میزند. بدانید که مجموعه منتخب چاپی شما در آن ابزار تبلیغاتی فرمولهای اصولی به کار گرفته است. در این مقاله بیشتر با این فرمولها آشنا میشوید.
شما در این مقاله فرمول موفقیت با بروشورهای چاپ شده جذاب با نکاتی مهمی در بخش طراحی و چاپ این ابزار تبلیغاتی محبوب آشنا می شوید. اما هر چاپخانهای بنا بر تجهیزات و نیروی انسانی که در اختیار دارد فرمولهای تخصصی دارد که باعث میشود خروجی محصولات آن مجموعه متفاوتتر از سایر چاپخانهها باشد. پیشنهاد میدهیم اگر به دنبال خرید هدایای تبلیغاتی خاص هستید آن را به تیمی قدرتمند و نام آشنا در این صنعت بسپارید.
فرمول بروشور جذاب
بروشور حرفهای، بروشوری است که توسط افراد نگه داری شده و در نهایت منجر به فروش شود. اما بروشوری که غیر حرفهای است، از همان ابتدا جایگاهش سطل زباله میشود. برای اینکه یک بروشور جذاب داشته باشید نیاز است در طراحی و چاپ فرمولهای مهم و اساسی آن را رعایت کنید. در این بخش از مقاله فرمول موفقیت با بروشورهای چاپ شده جذاب، شما با نکات جدید و مهمی آشنا میشوید.
- مخاطب هدف
هر ابزار تبلیغاتی چه آنلاین و چه آفلاین ابتدا قبل از طراحی نیاز است، تا نکات یا عناصری را در آن رعایت کرد، و بروشور هم از این قاعده جدا ناپذیر نیست. شناخت مخاطب اولین قدم برای طراحی بروشور است، شما باید بدانید، که برای چه کسانی دارید بروشور طراحی میکنید. بنابراین نیاز است، تا مشتریان هدف خود را بررسی کرده، سپس اقدام به طراحی بروشور کنید. پیشنهاد میدهم با در نظر گرفتن هدف بروشور و مخاطب مورد نظر، پیشنویس ایدههایی برای عنوان اصلی بروشور را تهیه کرده و راههای متفاوت برای بیان آن را در نظر بگیرید. یک طرح کلی از بروشور ایجاد کنید که به بخشهای مختلف تقسیم شده است.
- لوگو
یکی از نکاتی که در فرمول موفقیت با بروشورهای چاپ شده جذاب در بخش طراحی آن مهم میشود، لوگو آن است. استفاده از لوگو، یکی از مهمترین عناصری است که در کلیه ابزارهای تبلیغاتی کاربرد دارد. به همین دلیل، قبل از طراحی هر گونه ابزار تبلیغاتی، ابتدا به فکر طراحی یک لوگوی و نحوه قرارگیری آن ابزار تبلیغاتی باشید.
- متن
اطلاعات یا محتوایی که در بروشورها درج میشود، معمولا شامل توضیحاتی در مورد سازمان، راههای ارتباطی، اطلاعات مربوط به معرفی و نحوه استفاده از محصولات یا خدمات، عکس و یا تصاویر مرتبط به آن و … است. بنابراین با بروشور میتوانید مخاطب را با یک فرصت جدید آشنا کرده و دنیای جدیدی از امکانات برای بهبود زندگی را به او نشان دهید. فارغ از اینکه محصول یا خدمات شما چیست، بروشورتان باید یک پیشنهاد جذاب ارائه دهد تا خوانندگان بخواهند بیشتر درباره آن بدانند. در مطلب به طور کامل این مطلب را بررسی کردیم.
- ساختار
در مورد بروشورها الزاما این یک قانون نیست که آنها باید به حالت یک کتابچه تا شده باشد که صفحات، در مرکز بهم متصل شدهاند. بروشور شما میتواند از راههای مختلف و متنوعی گسترش یابند. مثلا شما میتوانید یک بروشور آکاردئونی را انتخاب کنید که به شما اجازه میدهد بجای صفحه زدن، کل بروشور را بطور کلی در یک نگاه مشاهده کنید.
بنابراین اگر میخواهید بدانید فرمول موفقیت با بروشورهای چاپ شده جذاب چگونه محقق میشود، پاسخ تفاوتهای است که در بروشور میسازید و از آن حالت تکرار و عادی بودن دور میشوید. این مورد یکی از فرمولهای بروشور متفاوت و جذاب به شمار میرود. بنابراین از طراحی بروشور با ساختاری جزوه مانند دور شوید و به موارد تعاملی و سه بعدی روی آورید. این طرح بیننده را مشتاق می کند و یک اثر ماندگار در ذهن مخاطب به جای می گذارد.
- اطلاعات مهم
شما بروشور را در تعداد بالا به چاپ میرسانید و در اختیار افراد متفاوت قرار میدهید، بنا بر نیازی که فرد حس میکند در آینده به خدمات شما احتیاج دارد، آن را نزد خود نگه خواهد داشت. مشتری بالقوه آن بروشور را حفظ میکند تا هنگام نیاز به شما به واسطه اطلاعات بروشور با شما ارتباط برقرار کند. با قرار دادن نام، شماره تلفن، ایمیل، آدرس وبسایت و موقعیت مکانی خود در بروشور، برقراری ارتباط را برای آنها آسانتر سازید.
- بازاریابی
هنگام طراحی بروشور حتماً اهداف بازاریابی برندتان در نظر داشته باشید و همیشه از المانهای که در سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند فونتها، رنگها و تصاویر مربوط به برند خود استفاده کردهاید باز هم بلا استثنا باید استفاده کنید. این امر ویژه مهم است، زیرا بروشور بخشی از هویت یک برند بوده و باید داراییهای بصری در آن رعایت شود.
- کاغذ
بهترین نوع کاغذ برای چاپ بروشور، کاغذ گلاسه است؛ اما اگر بودجه کافی در اختیار ندارید، میتوانید از کاغذ تحریر نیز استفاده کنید.
- روکش
به طور معمول، با استفاده از سلفون مات و UV موضعی، بروشورها روکش میشوند. این مرحله در چاپ بروشور بسیار مهم است، زیرا دوام کاغذ و رنگهای چاپ شده روی آن را افزایش میدهد. در این روش میتوانید از یک کاغذ مات استفاده کرده و برخی از نقاط مهم آن را با UV موضعی پوشش دهید تا ظاهری جذاب و براق پیدا کند. به صورت کلی، استفاده از بروشورهای براق رایجتر بوده و این نوع بروشورها با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه میشوند.
- ابعاد
برای بروشورها اندازهای را انتخاب کنید که با مقدار اطلاعاتی که میخواهید ارائه دهید مطابقت داشته باشد و بهتر است هنگام انتخاب سایز، قدرت ماندگاری بروشور را در نظر بگیرید.
- فرمت
JPEG فشردهسازی آن راحت بوده و آن را به یک فرمت عالی برای انواع پروژههای چاپی مانند بروشور کرده است.
اهمیت طراحی در بروشور
شاید به نظر بیاید که طراحی یک بروشور کار آسانی است، اما طراحی یک بروشور حرفهای اصلا کار آسانی نیست. زیرا بروشور شما طراحی آن باید به قدری قوی و اصولی انجام شود تا بتواند که افزایش فروش بیشتری را رقم بزند، پس طراحی یک بروشور حرفهای را دست کم نگیرید. فکر نکنید بدون دانستن فرمولهای مهم هر شخصی قادر است بروشور بسازد. بدون شک بروشورهای زیادی را دیدهاید که یک موضوع مشترک داشتهاند اما بروشوری شما را جذب میکند که در وهله اول طراحی متفاوت و جذابتری داشته باشد.
بنابراین از این رو طراحی بروشور اهمیت ویژهای دارد، اگر بروشور مملو از اطلاعات مهم باشد، اما اگر نتوانید در نگاه اول، نظر مخاطب را جلب کنید و به مطالعه او را وادار کند، این که چقدر اطلاعات در آن وجود دارد فاقد اهمیت است.