عمومی

چاپ مستقیم روی چوب چیست + انواع روش های چاپ روی چوب

چاپ مستقیم روی چوب چیست

چقدر در مورد چاپ روی چوب و روش های آن مطلع هستید ؟ آیا میدانستید به راحتی میتوانید در کمترین زمان ممکن هر تصویری را بر روی چوب و ام دی اف چاپ کنید ؟ اگر این مقاله برای شما جذاب است تا انتها با ما باشید که در مورد چاپ مستقیم روی چوب صحبت کنیم.

به نقل از خبرگذاری آریا نیوز، چاپ روی چوب و ام دی اف یکی از اجسام سخت است که چاپ بر روی آن می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. از چوب در دکوراسیون‌های مختلف و کارهای تبلیغاتی زیادی استفاده می‌شود. تقاضای روزافزون برای بازتولید هنری منحصربه‌فرد و عکاسی منجر به تعدادی گزینه هیجان‌انگیز برای مصرف‌کنندگان شده است. چاپ روی بوم، فلز و شیشه اطمینان می‌دهد که مشتری با هر چاپ دقیقاً ظاهر و احساسی را که می‌خواهد دریافت می‌کند. چاپ روی چوب یکی دیگر از گزینه‌های عالی است. درست مانند سایر انتخاب‌ها، روش‌های مختلفی برای نمایش تصویر روی چوب وجود دارد.

کاربردهای چاپ روی چوب

موارد مصرف و کاربردهای چاپ روی چوب و MDF بسیار مختلف هستند. در دکوراسیون داخلی و خارجی مثل چاپ روی تخت و سرویس خواب، لوازم چوبی منزل، میز، کمد و بوفه می‌توان از چاپ بر روی چوب بهره برد. علاوه بر آن می‌توان درروی پارتیشن‌های چوبی و دیوار پوش‌ها، ادوات موسیقی چوبی ازجمله کاخن و گیتار، اسباب‌بازی‌ها و پازل‌های چوبی، انواع ساعت‌های چوبی، چاپ لوح تقدیر و تندیس چوبی، تابلوها و ماکت‌های تبلیغاتی، چاپ زیرلیوانی چوبی، کارت‌های ویزیت چوبی و … از انواع چاپ‌های زیبا بر روی چوب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چاپ روی چوب

ویژگی چاپ روی چوب و MDF

چاپ روی چوب مانند همه چاپ‌های دیگر مزایا و معایبی دارد که بهتر است قبل از انجام چاپ آن‌ها را بدانید. چاپ روی چوب و MDF مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط محیطی دارد و در اثر رطوبت، گرما یا سرما آسیب نمی‌بیند. همچنین دارای دوام بالا است و با گذشت زمان از بین نخواهد رفت. این چاپ در برابر شستشو مقاوم است بنابراین به‌راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید. در فضاهای بیرونی نیز قابل‌استفاده است و برای چاپ نیز به هزینه کمی لازم دارد. در چاپ روی چوب، جوهر به بافت چوب نفوذ می‌کند. درنتیجه به‌هیچ‌عنوان از روی چوب پاک نمی‌شود. برای تثبیت رنگ و جوهر نیز از نور یو وی برای خشک‌کردن رنگ استفاده می‌شود که موجب دوام و ماندگاری چاپ خواهد شد. علاوه بر آن برای مقاومت در برابر رطوبت، سرما و گرما روی چاپ را وارنیش می‌زنند.

انواع چاپ روی چوب

چاپ‌ها را می‌توان روی تخته فیبر با چگالی متوسط نصب کرد و برای ظاهری تمیز و بدون قاب که رنگ تصویر اصلی را حفظ می‌کند، روکش کنید. روش های های مختلفی برای چاپ وجود دارد که پیشنهاد میکنم اگر به دنبال کار با کیفیت هستید از خدمات چاپ روی چوب uvprint استفاده کنید. چاپ مستقیم روی یک ورق صاف از چوب ظاهر منحصربه‌فردی با رنگ‌های گرم‌تر و دانه‌های چوبی قابل‌مشاهده ارائه می‌دهد. متناوباً، تصعید رنگ شامل چاپ تصویر بر روی کاغذ انتقال با یک نوع جوهر خاص است، سپس با استفاده از پرس حرارتی، تصویر را روی چوب تزریق می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع چاپ روی چوب لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.aryanews.com/News/20211031105356457

دکمه بازگشت به بالا