عمومی

۵.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به استان بوشهر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی داویسی می گوید: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران که 5.7 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد ، علی سهم خوبی از تولید ناخالص داخلی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم استان نسبت به امسال افزایش یافته است ، افزود: بر اساس همین آمار ، سهم استان بوشر در سفید. بدون نفت 6.1 درصد است. »

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نرخ تورم کشور در سال گذشته را 36.4 درصد تایید کرد و ادامه داد: نرخ تورم سال گذشته بوشور 35.7 درصد بود.

توسعه اقتصادی روستا

وی به فعالیت های سازمان در زمینه آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: سند آمایش سرزمین استان تصویب و به کلیه نهادهای استان ابلاغ شده است و هرگونه برنامه اجرایی باید از این سند پیروی کند.

آقای درویشی توسعه اقتصادی روستاهای بوشهر را در اولویت قرار داد و افزود: “ما مطالعات گسترده ای را در 31 روستای بوشهر برای بررسی توسعه اقتصادی و جهش در روستاها انجام داده ایم.”

وی خاطرنشان کرد: با حضور بسیج ، 4 میلیارد ساختمان تومان برای توسعه زیرساخت های روستایی از جمله جاده های بین مزارع در نظر گرفته شده است.

85 میلیارد ورودی اعتبار ملی

مدیرعامل سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر تاکید کرد که موزه در زمینه هایی مانند بهداشت ، مراقبت های پزشکی و شیلات پروژه هایی را در استان با پیشرفت خوب اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خوبی به بخش کودهای شیمیایی در بوشهر اختصاص داده شده است ، افزود: 2.5 میلیارد پوند سود یارانه تومان به صنعت و معدن اختصاص یافته است.

درویشی گفت ، سال گذشته 85 میلیارد اعتبار ملی در بوشور تزریق شد.

دکمه بازگشت به بالا