اجتماعی

۵ نشانه هشداردهنده نارسایی کبدی

از تولید صفرا برای هضم تا دفع سموم از خون، عملکرد مهم و حیاتی کبد در بدن است.

به گزارش سلام آنلاین، این اندام حیاتی و حیاتی در عملکرد متابولیک بدن نیز نقش فعالی دارد. بنابراین هر تغییری در عملکرد آن می تواند منجر به ضعیف شدن کل بدن شود و علائم آن به شکل های مختلف دیده شود.

اگر عملکرد کبد مورد توجه قرار نگیرد، می تواند منجر به آسیب کبدی شود و نیاز به پیوند عضو یا حتی مرگ داشته باشد. بنابراین، شناسایی علائم اختلال عملکرد کبدی اولیه برای درمان ضروری است.مناسب و به موقع.

تایمز آو ایندیا در مقاله‌ای جدید، پنج علامت هشداردهنده که کبد به درستی کار نمی‌کند، فهرست می‌کند:

زردی: زردی بیماری است که در آن پوست و سفیدی چشم زرد می شود. حتی ادرار زرد تیره به نظر می رسد. اینها علائم آشکار آسیب کبدی و سایر علائم بیماری زمینه ای هستند. زردی می تواند زمانی رخ دهد که کبد با گلبول های قرمز به طور موثر عمل نکند و باعث تشکیل رنگدانه ای به نام بیلی روبین شود. کبد سالم بیلی روبین را جذب می کند و آن را به صفرا متابولیزه می کند که در هضم غذا نقش دارد و بقیه از طریق مدفوع دفع می شود.

خارش پوست هر گونه مشکل در عملکرد طبیعی کبد می تواند منجر به سطوح بالای نمک های صفراوی در زیر پوست شود. این در نهایت منجر به خارش و لایه برداری پوست می شود. مشکلات پوستی تصادفی بیشتر به دلیل مشکلات کبدی ایجاد می شوند و اولین علائم و نشانه های این بیماری هستند. با این حال، همه افراد مبتلا به خارش سطح صفرا بالایی ندارند.

کاهش اشتها: یکی از وظایف صفرای تولید شده در کبد کمک به هضم است. به طور طبیعی، زمانی که کبد دچار اختلال می شود، عملکرد کبد ضعیف می شود و منجر به از دست دادن اشتها می شود. در نتیجه کاهش وزن باعث درد شکم و حالت تهوع می شود.

خونریزی و کبودی مکرر: اگر بدن به راحتی کبود می شود یا روند بهبود زخم کند است، با پزشک مشورت کنید تا از عملکرد صحیح کبد مطمئن شوید. خونریزی یا کبودی پس از آسیب به دلیل کمبود پروتئین های خاص مورد نیاز برای لخته شدن خون است. کبد این پروتئین ها را تولید می کند که می تواند توسط بیماری زمینه ای کبدی مختل شود. در برخی موارد، افراد حتی فشار خون بالایی دارند یا زمانی که مشکلات کبدی دارند متوجه وجود خون در مدفوع می شوند.

عدم تمرکز: هنگامی که کبد نتواند سموم موجود در خون را پاک کند، سایر عملکردهای بدن مختل می شوند. علائم تجمع سم نیز می تواند در حافظه و سلامت روان فرد ظاهر شود. عدم تمرکز، سرگیجه، از دست دادن حافظه، نوسانات خلقی و تغییرات شخصیتی همگی از علائم مشکلات کبدی هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا