۵ راه حفظ سلامت ذهن و پیشگیری از زوال زودهنگام مغز

۵ راه حفظ سلامت ذهن و پیشگیری از زوال زودهنگام مغز

در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که می توانید برای تقویت قدرت مغز خود استفاده کنید.

به گزارش سلام آنلاین ه برخی از انواع فراموشی ها ، مانند فراموش کردن پرداخت صورتحساب یا یک کلمه ، در همه سنین رایج است ، اما به گفته موسسه ملی پیری در ایالات متحده ، افت شناختی مانند زمانی است که فرد دائماً برای به خاطر سپردن صورت حساب تلاش می کند. ماهانه به یا در مکالمه مشکل دارید – بخشی طبیعی از روند پیری نیست.

واقعیت این است که مغز شما ، مانند بدن شما ، همیشه می تواند بدتر یا بهتر حرکت کند و میزان و ماهیت این تغییرات کمتر به افزایش سن مربوط می شود و بیشتر به فعالیت های ما مربوط می شود.

گفته می شود که اگر به طور منظم ورزش می کنید می توانید عملکرد بدنی خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال ، با یک برنامه ورزشی منظم ، می توانید سرعت دویدن خود را افزایش داده و توانایی عضلات خود را برای بلند کردن وزنه های سنگین افزایش دهید. اما اگر ورزش نکنید و در عوض به مدت طولانی بنشینید ، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سکته مغزی را افزایش می دهید.

اما بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که درست مانند بدن ، عملکرد ذهن نیز با ورزش منظم و منظم بهبود می یابد. اگر تحریک کافی برای ذهن ایجاد نکنید ، مغز توانایی عملکرد صحیح خود را از دست داده و به تدریج کاهش می یابد.

اما خبر خوب این است که شما این قدرت را دارید که مغز خود را تربیت کرده و هوش خود را افزایش داده و از بدتر شدن آن در آینده جلوگیری کنید. در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که می توانید برای تقویت قدرت مغز خود استفاده کنید. این راهبردها از کتاب “پنج ستون سلامت روان” دکتر سانجی کوبتا گرفته شده است.

بدن خود را ورزش دهید: روزی 11 دقیقه ورزش کنید!

وقتی صحبت از تقویت مغز می شود ، بدن شما مهمترین قسمت این فرمول است. گیتاریست می گوید: “ورزش مهمترین کاری است که هرکسی می تواند برای بهبود عملکرد مغز خود و افزایش مقاومت خود در برابر بیماری ها انجام دهد.”

چرا ورزش برای مغز مهم است؟ دکتر گیتار در کتاب خود در مورد کنترل قند خون و کاهش التهاب از طریق ورزش می گوید. او می نویسد: “ورزش قند خون را کاهش می دهد ، به عضلات کمک می کند تا به جای گرفتار شدن در خون ، تقویت و تقویت شوند.” این مانع از نوسان گلوکز و انسولین می شود. حساسیت آنها یک عامل خطر برای افزایش احتمال زوال عقل است. ورزش همچنین التهاب را در بدن کاهش می دهد و به جلوگیری از زوال عقل کمک می کند. “

علاوه بر این ، ورزش مزایای سلامتی زیادی برای مغز دارد که همه آنها از نظر علمی اثبات شده است. به عنوان مثال ، ورزش مواد شیمیایی را در مغز آزاد می کند که به کنترل احساسات کمک می کند. ورزش همچنین باعث کاهش ترشح هورمون های استرس در بدن می شود. ورزش همچنین باعث آزادسازی عوامل رشد در تولید و عملکرد سلول ها از جمله سلول های مغزی می شود.

اما این بدان معنا نیست که برای بدست آوردن این مزایا باید دونده ماراتن یا وزنه بردار باشید. سازمان بهداشت جهانی 150 دقیقه ورزش در هفته را توصیه می کند ، اما فقط چند دقیقه ورزش در روز می تواند بر مغز شما تأثیر مثبت بگذارد.

در حقیقت ، بر اساس یک مطالعه اخیر ، تنها 11 دقیقه ورزش در روز می تواند طول عمر فرد را افزایش دهد. برای تمرین روزانه 11 دقیقه به عنوان بخشی از برنامه معمول خود ، سعی کنید برنامه ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

ذهن خود را مشغول کنید: مهارت های جدید بیاموزید!

ضرب المثلی که می گوید: “از توانایی های خود استفاده کنید در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد” هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی کاربرد دارد. تیز نگه داشتن ذهن به این معنی است که باید آن را فعال نگه دارید. گیتار در کتاب خود به مطالعه نیم میلیون نفر در فرانسه اشاره می کند. او می گوید مطالعات نشان می دهد افرادی که در سن 65 سالگی بازنشسته می شوند نسبت به افرادی که 5 سال پیش بازنشسته شده اند کمتر فراموش می کنند.

تحقیقات همچنین تأکید می کند که کیفیت عملکرد مغز برای افزایش انعطاف پذیری مغز در دراز مدت ضروری است. این بدان معناست که ما بیشتر از حل معماها به عمل نیاز داریم. برای فعال نگه داشتن مغز ما به فعالیتهایی نیاز داریم که باعث تقویت تفکر ، مهارت حل مسئله و استفاده از دانش جدید شود.

اگر همیشه می خواسته اید یک زبان خارجی یاد بگیرید ، زمان آن فرا رسیده است. می توانید کلاس های آشپزی را به صورت آنلاین بگذرانید یا سرگرمی جدیدی مانند خواندن کتاب های علمی را بدون مهارت های خاص خود شروع کنید.

ممکن است بخواهید بازی های آنلاین انجام دهید که به سرعت زیادی نیاز دارند. جدول کلمات متقاطع فقط به حافظه کوتاه مدت شما کمک می کند ، اما بازی هایی که نیاز به پردازش سریع مغز دارند می توانند تا حد زیادی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند.

مغز و بدن خود را آرام کنید: برای داشتن یک خواب راحت ورزش کنید!

خواب فقط زمان آرامش نیست ، بلکه فرایند توانبخشی است که بر کل سیستم بدن تأثیر می گذارد. این امر به ویژه در مورد مغز صادق است ، زیرا یک حافظه قوی نیاز به یک خواب خوب دارد.

خبر خوب این است که اگر به طور منظم ورزش کنید ، خواب شما کنترل شده و عمیق تر می شود. از آنجا که تنفس عمیق به شما در استفاده از بخش “استراحت و جوانسازی” سیستم عصبی کمک می کند ، می توانید از تنفس عمیق برای خواب استفاده کنید.

آرامش مغز نیز به کاهش استرس کمک می کند. آرامش و کاهش استرس ناشی از آن برای سلامت مغز مهم است زیرا کورتیزول ، هورمون استرس ، با انسفالیت ، کاهش شناخت و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد.

ثابت شده است که ورزش بخشی از کاهش هورمون های استرس است. تنفس عمیق ، مدیتیشن و تمریناتی مانند یوگا و تای چی نیز به کاهش استرس کمک می کند.

مغز خود را تازه کنید: رژیم غذایی شارپ را دنبال کنید

نمی توان انکار کرد که غذا و نوشیدنی که می خوریم می تواند هم بر سلامت ما تأثیرات مثبت و هم منفی داشته باشد. بنابراین خوردن غذاهای خاص و محدود کردن غذاهای دیگر می تواند به سلامت مغز کمک کرده و از سوء تغذیه آن جلوگیری کند.

به عنوان مثال ، مطالعه ای که در ماه مه در مجله Neurology منتشر شد نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. این نوع تغذیه شامل محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز برای گنجاندن میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، غلات کامل و روغن زیتون فوق بکر در رژیم غذایی است.

با توجه به مشکلات و چالش های آموزش تغذیه ، نمی توان با قاطعیت گفت که بین رژیم های غذایی خاص و سلامت روان رابطه مستقیمی وجود دارد. به همین دلیل ، گوبتا در کتاب خود از برتری یک نوع غذا بر نوع دیگر صحبت نمی کند ، اما در عوض توصیه های کلی را بر اساس علم ارائه می دهد و آن را با یک دیسک که شامل موارد زیر است توصیف می کند:

سفید: قند خون را کنترل می کند

مطالعات زیادی در مورد تاثیرات منفی قند خون بالا بر سلامتی انجام شده است ، اما کنترل قند خون یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از زوال عقل است زیرا تحقیقات نشان می دهد که دیابت با هم ارتباط زیادی دارد. با خطر فراموشی. گوپتا گفت: “بسیاری از تحقیقات معتبر نشان می دهد افرادی که قند خون بالایی دارند در معرض خطر زوال عقل هستند.”

ح: بدن را آبرسانی می کند

بر اساس تحقیقات حتی کم آبی متوسط ​​با اختلال شناختی همراه است. بنابراین ، مهم است که بدن کم آب نشود.

پاسخ: امگا 3 را از منابع طبیعی اضافه کنید.

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که با کاهش سطح بتا آمیلوز مرتبط است. بتا آمیلوئیدها پروتئین هایی هستند که در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر یافت می شوند. افزایش این سطح پروتئین به معنی افزایش خطر ابتلا به زوال عقل است.

R: مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

چاقی با زوال عقل در ارتباط است. بنابراین ، کاهش میزان غذایی که مردم روزانه می خورند ، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

P: غذا را از قبل آماده کنید

اگر همیشه یک برنامه غذایی روزانه مشخص داشته باشیم ، زمان کافی برای افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی خود و اجتناب از غذاهای سریع که می توانند برای بدن مضر باشند ، نداریم.

ارتباط با دیگران: برای تقویت سیستم عصبی

سالها تحقیق نشان داده است که روابط اجتماعی قوی با دیگران منجر به زندگی سالمتر و شادتر می شود ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که وقتی صحبت از سلامت روان می شود ، این روابط خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. اعصاب اعصاب عبارتند از توانایی مغز برای تغییر ، توسعه و حفظ ظرفیت شناختی.

انسانها حیوانات اجتماعی هستند. بنابراین ، جای تعجب نیست که روابط نقش مهمی در سلامت روان دارند. تلاش برای حفظ روابط موجود از طریق مکالمات منظم و همچنین ایجاد روابط جدید با مشارکت در فعالیتهای جدید بسیار مهم است. با شرکت در کلاسهای ورزشی یا گروههای مطالعه می توانید دوستان جدیدی پیدا کنید.

از این پس باید احساس کنید که می توانید سلامت روانی خود را حفظ کنید. اقدامات فعالی که برای بهبود سلامت مغز انجام می دهید به بهبود عملکرد مغز شما کمک می کند.

منبع: CNN

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا