علمی و پزشکی

۴ خوراکی برای حفظ سلامت قلب

اطلاعات تکمیلی:

در زندگی امروزی به دلیل استرس و اضطراب در جامعه، افراد زیادی ممکن است دچار بیماری قلبی شوند، اما به گفته برخی از متخصصان تغذیه به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

عسل طبیعی

عسل طبیعی به دلیل داشتن مواد معدنی ارزشمند و سالم مانند منیزیم و سدیم در بهبود سلامت قلب بسیار موثر است. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی عسل مانع بزرگی در برابر التهاب و رادیکال های آزاد تولید شده در بدن است. مصرف عسل طبیعی باعث کاهش فشار خون، بهبود ضربان قلب، کاهش سطح تری گلیسیرید خون، کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) می شود.

گردو

وجود اسیدهای چرب غیراشباع در گردو می تواند به کاهش سطح LDL و تری گلیسیرید کمک کند. همچنین در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که بیش از 4 بار در هفته از گردو استفاده می کردند کمتر از 37 درصد از بیماری قلبی رنج می بردند. وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی در گردو همچنین می تواند التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

صفان

مواد موجود در زعفران با افزایش دفع چربی و کلسترول در مدفوع و در نتیجه کاهش غلظت تری گلیسیرید و LDL در سرم، سلامت قلب را بهبود می بخشد. همچنین زعفران پلاک رگ ها را کاهش می دهد و از حملات قلبی جلوگیری می کند.

سیر

شواهد به دست آمده از مطالعات نشان می دهد که سیر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و کاهش تری گلیسیرید و کلسترول خون می شود. سیر می تواند از لخته شدن خون و تجمع پلاک در اطراف دیواره رگ جلوگیری کند. از طرفی سیر به افزایش انعطاف پذیری و پرفیوژن مویرگ ها کمک می کند و از قلب محافظت می کند.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا