علمی و پزشکی

۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

به گفته شفاف ، متخصصان اپیدمیولوژی در حال بررسی علت شیوع مسمومیت غذایی Chipotel در محیط ریز در برزیل هستند ، اما در برخی موارد دهه ها یا دهه ها پس از شیوع ، هیچ جوابی یافت نشده است. قابل قبول. در اینجا برخی از آنها که هنوز پاسخ پیدا نکرده اند.

1 بیماری های ناشی از گرد و غبار

افرادی که در قسمت غربی ایالات متحده زندگی می کنند در برابر عفونت قارچی موسوم به کوکسیدیوئیدومایکوزیس که 100 سال بدون پاسخ مانده است ، آسیب پذیر هستند.

این بیماری ، ناشی از استنشاق عفونت های قارچی در ریه ها و به دلایلی که هنوز هم یک راز باقی مانده است ، در غرب ایالات متحده در حال افزایش است ، در اوایل دهه 1990 ، جهش عمده ای در موارد وجود دارد. در اوایل سال 2000 ، دو موج دیگر دره در دو زندان ایالتی فوران کرد و ده ها زندانی را به کام مرگ کشاند. در سراسر کشور ، بیش از 20،000 مورد در سال 2011 گزارش شده است که از آن زمان تاکنون اندکی بهبود یافته است. به دلایلی که هنوز توسط پزشکان درک نشده است ، این قارچ به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد و باعث ایجاد بیماری به نام کوکسیدوئیدومایکوزیس می شود که به مغز گسترش می یابد و باعث تورم مغز می شود.

۲. کاهش بیماری نخاع

بیش از 30 سال پس از آخرین مورد شناخته شده ضایعه نخاعی در ایالات متحده ، 20 کودک در کالیفرنیا در اثر بیماری های ناشی از اثرات ضایعه نخاعی در سال 2014 جان خود را از دست دادند. از آن زمان به بعد ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده 120 مورد از این دست را آزمایش کرده است. علائم شامل ضعف عضلانی ، ناهنجاری های نخاع و دشواری راه رفتن و همچنین مواردی از نخاع بیفیدا است که در بیماران نخاعی منفی است. هنوز علت دقیق این بیماری در دست بررسی است.

3 رویای عجیب

بین سالهای 1917 و 1925 ، یک میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری به نام مننژیت مبتلا شدند ، علتی که هنوز برای دانشمندان ناشناخته است. در این شرایط ، افراد هنگام غذا خوردن ، راه رفتن یا گفتگو به خواب می روند که ممکن است روزها ادامه داشته باشد. طبق آمار ، تقریباً نیمی از کسانی که بر اثر این بیماری مردند ، فوت کردند و کسانی که زنده مانده بودند ، علائم بیشتری مانند بیماری پارکینسون و بیماری روانی داشتند.

در آن زمان ، کنستانتین فون اکونومو ، متخصص مغز و اعصاب وین ، متوجه شد که هیپوتالاموس در مغز یک بیمار در دهه 1960 متورم شده است.

4 چیزهای عجیب در دختران نوجوان

تکان دادن سر و بازوها و بی صدا بودن برخی از علائم عجیب و غریب است که در اواخر سال 2011 در یک دختر نوجوان در نیویورک مشاهده شد. بیشتر بیماران دختران دبیرستانی بودند که ماهها بدون اینکه بدانند چرا صداهای عجیب و غریبی می کشند. برخی از روانشناسان استرس و اضطراب را مقصر می دانند ، در حالی که دیگران مصونیت کودک را مقصر می دانند. هنوز در مورد علت حادثه اختلاف نظر وجود دارد و هنوز پاسخ مشخصی برای آن پیدا نشده است.

دکمه بازگشت به بالا