اجتماعی

۳ منبع؛ بیشترین عامل آلودگی هوای کلانشهرها / لزوم اجرای قانون هوای پاک بدون هیچ ملاحظه

به گفته مدیر گروه بهداشت ، آب و هوا و تغییرات آب و هوایی ، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، 20 درصد سرطان های ریه ناشی از آلودگی هوا است.

دکتر عباس شاهسونی در گفت وگو با سلام آنلاین وی با اشاره به عوامل سرطان زا برای ماده هایی با اندازه کمتر از 2.5 میلی متر گفت: “از سال 2016 ، ذرات کمتر از 2.5 میکرون به عنوان مواد سرطان زا طبقه بندی شده اند.” سرطان و در عین حال ، سازمانی تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که به طور کلی آلودگی قطعاً سرطان است. در همین حال ، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که 20 درصد از سرطان های ریه ناشی از آلودگی هوا است.

شاهسونی گفت: “مهمترین مشکل ما در بخش آلودگی ذرات کمتر از 2.5 میلی متر در تهران و سایر شهرها است.”

وی اقدامات اساسی برای کاهش آلودگی را بیان کرد: اصلی ترین اقدامی که باید انجام شود اجرای قانون هوای پاک بدون ملاحظه است. از آنجا که منبع آلودگی فقط یک منبع ثابت و ثابت نیست ، تلفن های همراه ، سوخت ، گازوئیل ، موتورسیکلت و کلاه ایمنی از جمله منابع آلودگی در تهران و مناطق شهری هستند. کاملا بیشترین درصد آلودگی مربوط به خودروهای آسیب دیده ، موتورسیکلت ها و خودروهای دیزلی است.

وی تأكید كرد: متأسفانه هیچ اقدام جدی برای كاهش آلودگی انجام نشده است. طبق مطالعه ما ، از تصویب و ابلاغ قانون هوای پاک از سال 2017 تا پایان سال 1399 ، میزان ذرات هوا کاهش نیافته و یکسان نیست. تاکنون این قانون در کاهش آلودگی موثر نبوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا