عمومی

۱۰۰ هزار نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت در یزد غرس شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کمال کریمی روز یکشنبه در نشست خبری هفته منابع طبیعی، طرح کاشت یک میلیارد درخت یک حرکت مردمی است که از مهرماه سال گذشته در کشور آغاز شد و مقرر شد طی چهار سال یک میلیارد درخت کاشته شود. . در سراسر کشور کاشته شد.

وی با بیان اینکه هر استان در این طرح قرار است در مدت چهار سال 15 میلیون اصله نهال در ید کاشته شود، گفت: اما به دلیل اینکه سال گذشته اولین سال طرح کاشت نهال بود، چوب های زیادی در دسترس نیست. مقدمات لازم است، به طوری که سال گذشته هنوز تکمیل نشده بود، اما سه نهالستان راه اندازی شد و 2200 نهال تولید شد.

کریمی با بیان اینکه این طرح پشتوانه اسنادی بوده است، گفت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح در استان یزد پس از شناسایی تحقیقات لازم در 8 هزار هکتار از مناطق آسیب پذیر، کار علمی و مطالعاتی انجام شده است.

وی یادآور شد: 3 هزار و 500 هکتار از این اراضی در ابرکوه، 120 هکتار در بهاباد، 100 هکتار در میبد و مابقی اراضی در سایر شهرستان های استان شناسایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی یزد با بیان اینکه در نظر داریم نهالستان بزرگ یزد را راه اندازی کنیم، افزود: تاکنون 100 هزار اصله نهال در یزد در قالب طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور کاشته شده است. همچنین تعدادی درخت توسط شهرداری کاشته شده و روستا نیز کاشته شده است.

کریمی در بخشی دیگر از سخنان خود که به چالش های معدنی استان یزد پرداخته بود، گفت: پیش از این درآمدهای معدنی به منابع طبیعی بر نمی گشت اما امسال سهم منابع طبیعی از سازمان صنعت معدن جدا شده است. و تجارت کنید.

دکمه بازگشت به بالا